Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lenne értelme, műszakilag...

Attilav kérdése:

Lenne értelme, műszakilag lehetséges lenne IGBT szaggatóval korszerűsíteni a Ganz villanymozdonyok hajtásrendszerét ?

Figyelt kérdés

Mind a Szili mind a Gigant egyenáramú vontatómotorokkal rendelkezik.

Gigant:

[link]

Szili:

[link]

Egyenirányító található bennük mely a 25kV-os vasúti váltóáramot letranszformálja tudomásom szerint ezer valahányszáz voltos egyenáramra a vontatómotorok számára. Helyi közlekedési vállalatok szokása(szeged debrecen miskolc budapest) az elavult villamosaikat IGBT szaggatós hajtásrendszerrel korszerűsíteni, kiváltva ezzel a fokozatkapcsolót, fokozatmentes teljesítményszabályzást biztosítva, amely jobb gyorsulási, lassulási és jobb fogyasztási tulajdonságokkal ruházza fel a régi járműveket. A villamosok vontatómotorjai 600V egyenáramról mennek, a gigant és a szili mozdonyok vontatómotorjai is egyenáramúak(némileg magasabb feszültséggel), tehát IGBT szaggatóval elméletileg viszonylag olcsón korszerűsíthetőek lennének ezek a mozdonyok.

Aki azzal jönne hogy az !összes! szilit le kellene cserélni, nem kellene velük csinálni semmit, annak idézek a totalcar vonatkozó cikkéből:

"Bár az új motorvonatok érkezésével, az elmúlt néhány évben megindult a Szilik nagyarányú selejtezése, ennek ellenére még mindig 288 darab van forgalomban. Arra, hogy az elkövetkező tíz évben lecserélje a MÁV teljes Szili állományát gyakorlatilag semmi esély nincs. Ez azt jelenti, hogy ezek a mozdonyok még sokmillió kilométert futhatnak a hazai vaspályákon és minden bizonnyal még a 2030-as években is találunk a közforgalmú vonatok élén egy-egy Szilit."


Ekkora mennyiséget cserélni gyorsan nem lehet, az ország gazdasági helyzete sem engedi meg. Tehát új mozdonyok / motorvonatok rendelése mellett a régiekkel is kezdene kellene valamit. Szerintem ha szaggatóval látnák el a sziliket és a gigantokat akkor a jobb gyorsulási tulajdonságok miatt 5-10 percet simán le tudnának faragni az IC-k késéseiből a masiniszták.



ma 13:25
A kérdező szavazást indított:
Igen, támogatom az IGBT szaggató beépítését a Ganz villanymozdonyokba
Nem, felesleges pénzkidobás csak az új mozdonyok rendelése a megoldás, akkor is ha lassan érkeznek
Nem támogatom mert műszakilag nem tartom lehetségesnek az IGBT szaggatós korszerűsítést
4 szavazat
 1/6 A kérdező kommentje:

[link]

"És ez itt a jelen és a jövő: az IGBT alapú TV-Progressz hajtásrendszer. Engem meglepett, milyen kis méretű, ráadásul ennek a konténernek a jobb végében találhatók a fékellenállások is! Azt eddig is hallottam, hogy ez a szaggató elég kompakt kivitelű, de most már értem, miért ilyet épít/építtet az SZKT a trolibuszaiba és villamosaiba."

[link]

ma 13:44
 2/6 anonim ***** válasza:
Jajj maradjál már! A múltkori kérdésednél kitárgyaltuk miért nem csinálták meg!
ma 13:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

2# Azt nem értem hogyha helyi közlekedési társaságoknak megéri megcsinálni akkor a MÁVnak/magyar államnak miért nem ? Ez egy viszonylag olcsó módja lenne a modernizációnak.


[link] [link]

"A modernizálás legfontosabb része a beépített elektromos hajtásrendszer és elektromos hálózat. Ez egy mechanikus érintkezőket nem tartalmazó, energia-visszatáplálásra (rekuperációra) alkalmas IGBT tranzisztoros, modern félvezetős hajtáskonténer, amely mindkét forgóvázat, így mind a négy motort vezérli, de a csúszás-kipörgés-gátló funkciót motorpáronként érzékeli. Ez lehetővé teszi, hogy bármelyik forgóváz hajtásnál bekövetkező esetleges hiba esetén a hibás forgóvázat „leselejtezve”, a másik forgóváz motorcsoportja segítségével a jármű tovább tudjon haladni anélkül, hogy az utasok ebből bármit is észlelnének.

A hajtáskonténer, amely a tisztításos karbantartáson kívül egyéb gondozást nem igényel, a mai kornak megfelelő legmodernebb technikával készült. A konténer magában foglalja a teljes fő- és fékszaggatót, a fékellenállásokat, a fojtót, és a kondenzátor egységet, továbbá a mikroprocesszoros digitális szabályzót, melynek köszönhetően a hajtásrendszer diagnosztizálása hordozható számítógép segítségével gyorsan és könnyedén elvégezhető. A konténerben lévő digitális szabályzó – AKTÍV ÜZEMBEN - az IGBT elemeken keresztül, mechanikus kontaktorok nélkül képes a jármű menetét, fékét, irányváltását és a különböző üzemmódját vezérelni."

ma 14:17
 4/6 A kérdező kommentje:
ma 14:22
 5/6 A kérdező kommentje:
Akárhogy csinálom szétszedi az archive.org-os linket.
ma 14:22
 6/6 anonim ***** válasza:

"2# Azt nem értem hogyha helyi közlekedési társaságoknak megéri megcsinálni akkor a MÁVnak/magyar államnak miért nem ? Ez egy viszonylag olcsó módja lenne a modernizációnak."

Levezettem a másik kérdésednél...

A szilinél nem a fokozatkapcsolós főtrafóval meg az egyenirányítóval van a baj. Ha az egyenirányítót lecseréled annak nincs túl sok értelme.

A probléma a forgóvázakkal van. Azokat kellene lecserélni. Az pedig nem annyira egyszerű.

ma 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!