Miért lett ötalagutas metróállomás az Astoria? Véletlen, vagy szándékosan csinálták így? Mi értelme az ötalagutasnak?
Az eredeti tervek szerint nem lett volna megálló az Astoriánál, az állomást a kész alagutak közé utólag építették be.
"Az 1970-ben átadott 2-es metró eredeti terveiben (az 1950-es években) nem szerepelt az Astoria állomás, a metróépítés újraindulásakor került bele. Azonban ekkorra már megépült a két vonalalagút, így a szokásos 3, vonalinál nagyobb átmérőjű alagút helyett a két vonalalagút közé fúrtak további hármat, így alakult ki az ötalagutas „Budapest” állomástípus. Később, az Astoria állomásnál szerzett kedvező tapasztalatokkal már a Kossuth téri és a Batthyány téri állomások is így épültek" - [link]
Az ötalagutas állomás sokkal korszerűbb építési módszer volt a 70-es, 80-as években, továbbá sokkal költséghatékonyabb is. Az állomások terei jellemzően tágasabb ötalagutas kialakítással az oszlopcsarnokok miatt, és a peronalagutak is szélesebbek, ezáltal biztonságosabbak, nagyobb kapacitásúak.
A 3-as metró építésekor továbbfejlesztették a már jól bevált technológiákat, így a Kálvin téri állomás 6 alagutas, és a mozgólépcső lejtaknája is ( a Corvin negyedhez hasonlóan) dupla alagutas. Nyilván tudták, hogy ez a vonal jóval forgalmasabb lesz, több helyre lesz szükség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!