Az elektromos autók gyártásának mekkora jövője van?
Lehet ostobázni mekk mester, de biztosan megvan a műszaki oka ami miatt nincsenek tele az utak hidrogén meghajtású autókkal.
Csak neked nem szóltak van nem tudod felfogni a híres agyaddal.
#21-nek:
Vagyis nem tudod indokolni hogy miért neked van igazad, de akkor is neked van igazad. XD
Biztos.
Ha figyelembe veszem azt, hogy nem is olyan túl régen a vállunkon cipeltük a Motorola 4 kilós akkuját ahhoz, hogy egy órát tudjunk telefonálni, akkor 2035-re az autók akkuja kisebb lesz mint a kocsiban a hangvetők!
És az sem kizárt, hogy nem lítium lesz a végső nyerő...
De olyan iramú a fejlődés, hogy én egy cseppet sem aggódom az e autózás miatt!
Ami a lakótelepi parkolókat illeti: ugyanaz mint a kábel TV. Egyik "percről a másikra" szinte minden lakás be lett kábelezve. Ugyanez vonatkozik a töltőkre is... (Norvégiában már szinte ez az általános!)
Bolondság az akkugyárak ellen tüntetni, mert EZ A JÖVŐ - ha tetszik, ha nem!!!
#23-nak:
Nagyon lelkes vagy és ezzel nincs semmi baj, csakhogy valszeg a korodnál fogva nincs viszonyítási alapod! És ismeretek híján nem illene általánosított következtetéseket levonnod, mert könnyen nevetségessé válhatsz.
A Li-ion akkumulátorok egyenlőre ott tartanak, hogy UTOLÉRTÉK az ólom-akkumulátorok paramétereit, mindössze a súlyuk könnyebb. Tehát tudásban annyit sikerült eddig összehozni vele, amit egy, már legalább 80-100 éve meglévő technika eddig is tudott. XD
És tovább nem is fognak jutni vele, és ezt a gyártók is pontosan tudják. Nem megyek bele a részletekbe, legyen annyi elég, hogy elérték az elektro-kémia fizikai határát. Vagyis innentől már a fizikai és kémiai korlátok szabanak határt, és az megkerülhetetlen.
Az akkumulátoroknak ÁLTALÁBAN ezeknél a paramértereknél van a határ.
Ha összevetsz két azonos elektronikai paraméterű ólom, és Li-ion akksit, akkor azt láthatod hogy a fizikai méretei ugyanazok, de az áruk nagyon durván különbözik:
Ólom: [link]
Li-ion: [link]
24! Láthatóan nem sok fogalmad van a témáról...például kijelented, hogy a lítium akksi "csak annyit tud, hogy könnyebb" -már az ólom-kénsav akkuhoz képest. Ő.... azt ugye tudod, hogy PONT EZ AZ EGÉSZ LÉNYEGE! 😂Mintha azt mondanád, hogy egy kétüléses kirepülő ugyanaz mint az Airbus A380 elvégre az A380 "csak nagyobb, de amúgy ugyanúgy repül". pont ez a dolog lényege, az energiasűrűség! Hogy egységnyi súlyú akkumulátor mennyi töltést tud tárolni!
Mellesleg rosszul néztél utána, az ólomakkumulátor átlagosan harmadakkora energiasűrűségű, és szerintem nagyon nem mindegy, hogy egy autóban egy mázsányi akksi vagy három mázsa van, nem igaz?
Továbbá, gondolom tudsz róla, hogy jelenleg is zajlik több olyan akkumulátor fejlesztésé főleg az ún. solid state akkukra gondolok, amik már rövid időn belül elérhetően lesznek kereskedelmi forgalomban is és ezek még lítiumosoknál is nagyobb energiasűrűséggel bírnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!