MiG 29 repülőgépek mennyire számitanak korszerűnek vagy elavultnak?
Pont, hogy vadászbombázóként sem jó. Az alaptípus mindössze egyetlen póttartályt tud hordozni, a Púpos, de még nem modernizált változatok már hármat, csakhogy a két belső szárny alatti fegyverfelfüggesztő pont alkalmas bomba-szállításra, tehát vagy bombát visz, vagy póttartályt. Mindössze 7 függesztési pont...A jóval kisebb Gripen is elbír annyi fegyvert. A hatósugara se túl nagy, illetve hajtóművek utánégető nélkül fekete füstöt okádnak...A félaktív radaros R-27 rakéta egy kuka, a gyakorlatban(például Etióp-Eritreai háború) a találati valószínűségük a vietnami háború korai szakaszát idézte... A Mig-29M(Mig-33) pedig nem jutott túl a prototípus stádiumon. Maga az orosz légierő is a Szuhoj család különféle tagjait favorizálja, van már Szu-30 és 34 meg 35 is. Ezekből relatíve sokat exportáltak, még a Szovjetunió felbomlása után is eladhatóak voltak a nemzetközi piacon. Vadászbombázóként a Szu-24 vagy a 25, illetve az új Szu-34 sokkal jobb. A Szuhojok mellett szól a nagyobb hatósugár, a több függesztési pont(eredetileg 10, modernizált altípusokon 12) a jóval nagyobb fegyverterhelés, a nagyobb radar, stb. Sokkal egyszerűbb belőlük többfunkciós vadászgépet csinálni.
A Mig-29K-ból mostanában lesz valami, igaz, az egy szem szovjet/orosz és szovjet/indiai anyahajó inkább tekinthető a pilóták képzésére alkalmas platformnak(meg lehet rajolni is vele a népnek) mint tényleges csapásmérő erőnek, ami komolyan befolyásolja a tengeri hadviselés irányát.
Szóval elavult, és számos olyan problémája volt a maga korában is, ami miatt abban a formában nem volt értelme megépíteni...(Ha a mozgékonyságra helyezték a hangsúlyt, és hasznavehetetlen távoli légiharc rakétáik voltak egy kérdéses radarral, ahhoz minek kellett egy ekkora madár? Nem lett volna elég egy jóval kisebb gép, egy kis távmérő radarral, a maga korában jónak számító KOLS/sisakcélzó/R-73 kombinációval, fele akkora méretben? Ráadásul jobban illett volna a szovjet front légierő doktrínájába, ahol a vadászgépet szoros földi irányítással bevetett, pórázon irányított elfogó tekintették. Értsd, egy kicsit modernebb Mig-21. Na, pont ezért lett a Mig-21 a Mig iroda legsikeresebb típusa...
# Mopat:
Nem szeretnék ellentmondani, de tele vagy Furcsaságokkal.
Mind a Falcon-nak, mind a Fulcrum-nak több változata van, egymáshoz hasonló műszerezettségűeket kell ott is versenyeztetni, nem pedig 9.12-es MiG-29-est R-60-asokkal az AMRAAM-es F-16 C/D Block 50/52-es ellen és ezt bármi típusnál el lehet játszani.
Amiért az Orosz Légierő nem rendszeresíti a MiG-29M / M2 / 35-ösöket, az nem a típus hibája, hanem hogy ők nem olyan költségvetéssel dolgoznak mint az Amerikai Légierő.
Ami az Oroszoknak a Szu-27-es család, az amerikai részről az F-15-ösök és MiG-29-es súlycsoportjába az F-16-osok és F-18-asok tartoznak.
Az Orosz Légierőnek meg kell elégednie 500 körüli Szu-27-es változattal, 200 MiG-31-essel és 30 - 30 - 30 Tupoljev nehézbombázóval, addig az amerikaiak külön megengedhetnek maguknak még 1000 Hornetet és ugyanennyi Falcont, az F-22-es is összehasonlíthatatlanul drágább önmagában, mint a MiG-31-es, és végül 100 B-1-es Lancer-jük van, nem 30 Tu-160-asuk.
És a repülőkhöz integrált fegyverzet külön dolog, ami több tényezőn múlik. Lehet szidni több-kevesebb alappal az R-27-est, de ne felejtsük, a Szu-27-eseknek is az a fő fegyverzete, és amerikai részről az Eagle-k és Falcon-ok sokáig Sparrow-okkal repültek. A Sparrow-ot AMRAAM váltotta, az R-27-es R-77-es.
Az R-27-es etiópiai szereplése többtényezős dolog. Orosz és Ukrán zsoldospilóták használták, akik előzőleg a Szovjet Légierőben kiképzést kaptak rá, ismerték a rakétának a gyenge pontjait, az azok ellen hatásos manőverezést és ECM csalikat.
Az is megtörténhetett, hogy nem tartották be az indítási paramétereket, hogy ezeket a rakétákat 20 km-ről tervezték indítani, de helyette gyakorlatban 2 km-ről indították, így túlfutott.
És végezetül az is kérdéses, hogy milyen állapotú gépekkel repültek és milyen állapotúak voltak az etiópok által felszerelt rakéták.
Önmagában a repülőgép típusa nem sokat jelent. Ahhoz kell még szakképzett személyzet, modern fegyverzet, repülőtéri háttér, logisztika, légi irányítás...
Gondolj bele, attól még hogy veszel egy darab formula1 autót, attól még nem fogod megnyerni a Magyar Nagydíjat, kelleni fog hozzá pár apróság...
MiG-29-ből az alap A változat már eléggé elavult, de az SMT változat (és a fegyverei) még viszonylag korszerűnek nevezhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!