Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért alkalmaztak különböző...

Miért alkalmaztak különböző motorokat a repülőgépek meghajtására?

Figyelt kérdés
Úgy értem, hogy például az angol és amerikai repülőgépekben az álló V elrendezésű motorok terjedtek el, addig a németek főleg függő V elrendezésűeket alkalmaztak. Milyen előnyük/hátrányuk származhatott ebből? Miért nem alkalmazták a németek is az akkor már viszonylag kiforrottnak számító álló V elrendezést? Valami okuk biztosan volt rá.

2013. nov. 16. 12:48
 1/4 A kérdező kommentje:
Először a légcsavar tengelyébe épített gépágyúra gondoltam, de a francia D.520 és pár szovjet vadászgép is rendelkezik ilyen gépágyúval, pedig ezeknél álló V elrendezést választottak.
2013. nov. 16. 12:53
 2/4 lindmayer ***** válasza:
44%

miért nem használ mindenki benzines autót, vagy dizelest?

miért nem fűt mindenki mondjuk fával, vagy gázzal, vagy esetleg napfénnyel?

mindenki használ egy kiforrott technológiát(ami elérhető), és az áttérés egy másikra vagy nem lehet(nincs meg a technológia), vagy költséges

2013. nov. 16. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
44%

Hát, a fordított V sem volt kiforratlanabb, kb hamarabb volt mint az angol Merlin, és az amerikai Allison gyár motorjai. A németeknél egyszerűen ebben az irányban teljesedett ki a fejlesztés.


De talán a német Daimler Benz, és Junkers motorok némileg kisebbek, és könnyebbek is voltak, ez számíthat egyes vadászgépeknél, pl az elég kis méretű Bf-109-nél is.


De szerintem nagy előny-hátrány nem azért volt mert V vagy fordított V elrendezésű a motor. De úgyanúgy használtak csillagmotorokat is, amcsik főleg a csendes óceánon, meg a németek is pl az Fw-190-nél.

2013. nov. 17. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Értem, köszi. Azért nem a csillagmotort hoztam fel ellenpéldának, mert annak nagyjából ismerem az előnyeit/hátrányait. Kisebb helyen sokkal nagyobb lökettérfogat helyezhető el, léghűtéses (gyakorlatilag nem lehet benne kárt tenni, de a hűtés nem egyenletes), sok hengernek ki kell esnie ahhoz, hogy a motor leálljon, egyenletesebb járás, nagy homlokellenállás.
2013. nov. 17. 23:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!