Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Melyik a legjobb vadászgép?

Melyik a legjobb vadászgép?

Figyelt kérdés
2010. jún. 29. 07:16
1 2 3
 21/30 elias ***** válasza:

Az F-22 valóban napjaink legjobb vadászgépe.Maximum dogfightban győzhető le.De ha ebben az esetben egy Su-37 az ellenfél akkor bizony van félni valója az F-22-es pilótáknak is.


http://www.youtube.com/watch?v=1GdfnTLKcvM

2010. szept. 29. 02:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 elias ***** válasza:

"Az attól függ, pl. a II. Világháborúban a Spitfire Mk IX és a P51-D (Mustang) voltak a legjobbak :D "


A II. világháborúban számos jól sikerült vadászgép típus készült.Legalább egy tucat olyan vadászgép volt amely méltó ellenfele volt az általad említett repülőgépeknek.A Yak-3,Yak-9,La-7,Fw-190 D9,Ta-152,Bf-109 G10,Ki84,P47,Tempest,Do-335 típusok mind egy lapon említhetők a spitfirevel vagy a P-51-el.A felsorolt gépek között nem volt annyira éles minőségi különbség.Ebből az okból kifolyólag inkább a pilóták kiképzése,tapasztalatai illetve a harci körülmények voltak mérvadóak.

2010. okt. 4. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 anonim ***** válasza:
Ju-87 (Stuka) igaz az vadászbombázo hát de na az is vadász is xD
2011. szept. 16. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:

Privát e-mail a válasz írójának

elias válasza:


"Az attól függ, pl. a II. Világháborúban a Spitfire Mk IX és a P51-D (Mustang) voltak a legjobbak :D "


A II. világháborúban számos jól sikerült vadászgép típus készült.Legalább egy tucat olyan vadászgép volt amely méltó ellenfele volt az általad említett repülőgépeknek.A Yak-3,Yak-9,La-7,Fw-190 D9,Ta-152,Bf-109 G10,Ki84,P47,Tempest,Do-335 típusok mind egy lapon említhetők a spitfirevel vagy a P-51-el.A felsorolt gépek között nem volt annyira éles minőségi különbség.Ebből az okból kifolyólag inkább a pilóták kiképzése,tapasztalatai illetve a harci körülmények voltak mérvadóak.


Elias, ne röhögtess már!! Fw-190? A Spitfire fordulékonyabb, gyorsabb, nagyobb tűzerővel bír, a Mustang úgyszintén. A Messerschmitt Bf109? 500 km/h fölött irányíthatatlanná válik, az alatt meg szintén alulmúlja mindkét általam említett gép irányítását. A Tempest valóban jó gép, csakhogy nem volt valószínű, hogy akár a Spitfire, akár a Mustang egy Tempest ellen menjen. Hatalmas motor, de a homlokfelület nagyobb, nem olyan fürge, mint egy Spitfire. A P-47? :D:D Ezen nevettem talán a legjobban :D Igen, abból a szempontból talán igazad van, hogy léghűtéses volta miatt nagyon sok golyóval megbirkózott, és valóban hatásos volt, de csak azért, mert rengeteget gyártottak belőle. De véleményem szerint nem lett volna esélye egyikkel szemben sem, mert lomhább volt és lassabb is sokkal.

A Dornier meg csak azért tudott repülni, mert olyan otromba volt, hogy taszította a föld...

Viszont igazad van abban teljes mértékben, hogy a tapasztalat nagyon sokat számított, de azért a a gép sem elhanyagolható teljesen :D sőt... rossz pilóta rossz géppel -> lehető legrosszabb párosítás; jó pilóta rossz géppel -> tűrhető, de nem az igazi; rossz pilóta jó géppel -> nem életszerű; jó pilóta jó géppel -> ez az igazi. Ebből is látszik, hogy a gép legalább annyira számított, mint a pilóta.

2011. szept. 16. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 elias ***** válasza:

Az Fw 190-es miért is lenne lassabb mint a Spitfire vagy a Mustang?


Maximális sebesség, (cirkáló sebesség):


-Fw 190 A3, A4, A5 672 km/h, (605-610 km/h)

-Fw 190 A6, A7 660 km/h, (600 km/h)

-Fw 190 A8 640 km/h, (585 km/h)

-Fw 190 D9 710 km/h, (518 km/h)

-Ta 152 C 752 km/h, (660km/h)

-Spitfire VB 602 km/h, (518 km/h)

-Spitfire Mk VIII, IX 657 km/h, (521 km/h)

-Spitfire Mk XIV E 721 km/h, (583 km/h)

-P-51D Mustang 703 km/h, (580km/h)


Megjegyzés: A maximális sebességet a legtöbb vadászrepülőgép -még harci körülmények között is- csak ritkán használja ki. Továbbá 30-40 km/h-ás sebesség külömbség nem befolyásolja számottevően a légiharc kimenetelét.


"A Spitfire fordulékonyabb"


Az igaz hogy a Spitfire és a Mustang fordulóköre szűkebb volt mint a legtöbb német vadászgépé, ám egy vadászgép minősítéséhez ennél jóval több papamétert kell figyelembe venni. Az Fw-190 például jobb orsózási mutatókkal bírt, ami ellensúlyozta a Spitfire fordulékonyságát, mindemellett az emelkedési és zuhanási sebessége is jó volt. A "fóka mindemellett sérülésálló, strapabíró és könnyen üzemeltethető konstrukció volt.


"Fw-190? A Spitfire nagyobb tűzerővel bír"


A fóka tűzerő tekintetében felülmúlta a Mustangot és a Spitfiret:


Fw 190:


A3, A4, A5, A6: 2 db 7.92 mm-es MG 17-es géppuska + 2 db MG/FF 20mm-es gépágyú + 2db MG-151-es gépágyú


A7, A8: 2db 13 mm-es (MG 131) + 4db 20mm-es (MG 151)


D9: 2db 13 mm-es (MG 131) + 2db 20mm-es (MG 151)


Ezen fellül a legtöbb fókánál, a két szélső 20mm-est szükség szerint le lehetett cserélni két 30 mm-es MK 103-as illetve MK 108-as gépágyúra.


Tűzgyórsaság és torkolati sebesség:

MG 17-es, 7.92 mm-es géppuska: 1200 lövés/ perc, 905 m/s

MG 131-es, 13 mm-es géppuska: 900 lövés/perc , 750 m/s

MG 151-es, 20 mm-es gépágyú: 600-750 lövés/perc, 720 m/s

MK 103-as, 30 mm-es gépágyú: 440 lövés/perc, 700-960 m/s

Mk 108-as, 30 mm-es gépágyú: 650 lövés/perc, 540 m/s


Spitfire:


A korai Spitfire típusoknál 8 db 7,07 mm-es, 0.303-as Browning géppuskát használtak. A Spitfire I B változattól kezdve áttértek a 4 db 0.303-as Browning + 2 db 20 mm-es Hispano MK II gépágyú illetve az MK.XIV sorozatnál a négy 0.303-as kiváltották két Browning nehéz 50-essel.


Tűzgyorsaság és torkolati sebesség:

0.303-as Browning: 1150 lövés/perc, 810 m/s

M2 Browning 12,7 mm-es géppuska: 400-600 lövés/perc, 854 m/s

Hispano MK II 20 mm-es gépágyú: 700 lövés/perc, 880 m/s


P-51 Mustang:


Az amerikaiak "igáslovát" a nehéz 50-essel szerelték fel, két féle opcióban:


1.) 4db Browning M2 12,7 mm-es géppuska (Az A, B és C széria is főként ezzel futott)

2.) 6db Browning M2 12,7 mm-es géppuska


Tűzgyorsaság: P-51 vs Fw 190:


2 db MK 103-as + 2db MG 151-es + 2db MG 131-es : ~70 lövés/sec


6 db Browning M2: ~60 lövés/sec


Össz. impulzus: (6 db lövedék esetén torkolati sebességgel számolva)


P-51 Mustang: I1 = 251,076

Fw 190: I2 = 685,35


Ez persze csak abban az esetben érvényes ha minden fegyvert egyszerre sütünk el, azonban ha az Fw 190 lövedékeinek megoszlását is figyelembe vesszük akkor is a fóka kerül ki győztesen.


Mint azt a számok is mutatják, az FW 190-es jóval nagyobb pusztítóerővel rendelkezett mint a P-51-es, mivel nem csak vadász feladatkörben alkalmazták hanem a USAF/RAF nehéz bombázói ellen illetve csapásmérésre is.


A találati valószínűségen már lehet vitázni mivel a német 20mm-es illetve 30mm-es lövedékek röppályája nagyobb meredekségű, e tekintetben az M2 Browning jobb. Viszont jóval több lövedékre van szükség ahhoz hogy hasonló pusztítást vigyen végbe mint egyetlen 30 mm-es. Utóbbiból 2-5 db is elég volt egy B-17-es lelövéséhez, 20mm-esből pedig legalább 15-20 db. Értelemszerűen egymotoros vadászgépek ellen ennél jóval kevesebb lövedék is elég volt ( 1db 30 mm-es gépágyú lövedék pl: már simán szétkapott egy Mustangot, sőt akár egy harckocsit is).

2011. szept. 19. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 elias ***** válasza:

"A Messerschmitt Bf109? 500 km/h fölött irányíthatatlanná válik, az alatt meg szintén alulmúlja mindkét általam említett gép irányítását."


Ez az E, F és a G széira korai változataira egyáltalán nem volt igaz. A G10-es és G14-es változatoknál már valóban komoly problémát jelentett, de egy vadászgépnél nem csak a manőverezőképesség lehet elsődleges szempont. pl: hiába van egy jól manőverezhető biplánod ha teljesítményben elmaradsz az ellenséges vadászgépekhez képest.


A Bf 109-es a II. világháború talán legjobb emelkedési mutatóival rendelkező vadászgép volt. Ez lehetővé tette a boom and zoom taktika alkalmazását ami előnyt jelentett a Spitfire-vel és a Mustangal szemben is. Amúgy ha már az irányítás szóba került, az Me 262 nehezebben manőverezhető vadászgép volt mint bármely más egymotoros vadászgép. Ez a hátrány még sem olyan számottevő, mivel a vadászgépek 85%-át úgy lőtték le hogy a pilóta észre sem vette hogy mögé kerültek :)



" P-47? :D:D Ezen nevettem talán a legjobban :D Igen, abból a szempontból talán igazad van, hogy léghűtéses volta miatt nagyon sok golyóval megbirkózott, és valóban hatásos volt, de csak azért, mert rengeteget gyártottak belőle. De véleményem szerint nem lett volna esélye egyikkel szemben sem, mert lomhább volt és lassabb is sokkal. "


A gyakorlati tapasztalatok nem támasztják alá a véleményedet. A Thunderbolt jóval több feladatkörre volt alkalmas mint egy P-51 Mustang. Utóbbi sérülékenyebbnek számított mint a Jug ezért kevésbé volt allkalmas földi csapásmérő feladatkörre. Amúgy a P-47 valóban elég gyenge volt fordulóharcban, de volt néhány olyan tulajdonsága ami lehetővé tette hogy sikkerrel vegye fel a versenyt a német vadászgépekkel szemben.


1.) Ütősebb tűzerő (8db M2 Browning szemben a "paci" 6 db géppuskájával, emellett több bombát, rakétát illetve lőszert vihetett magával)


2.) A P-47 a II világháború legsérülésállóbb vadászgépe volt. Elég sok találattal illetve pár átlőtt hengerrel is simán haza döcögött, a P-51-ről nem mondható el ugyanez.


3.) A P-47 jobb orsózási mutatókkal rendelkezett illetve zuhanó repülésben is jobban gyorsult mint a P-51 (ezt a Thunderbolt pilóták gyakran ki is használták a Bf109-esek ellen)


4.) A P-47 egyáltalán nem volt lomha nagy magasságban. 9000m magassan a végsebessége megközelítőleg 700 km/h volt. Ez a tulajdonsága tette lehetővé hogy kezdetben, a bombázó kötelékek kíséretét is ellássa.


Némi olvasmány a P-47-ről:


The Thunderbolt still ended the war with 3,752 air-to-air kills claimed in over 746,000 sorties of all types, at the cost of 3,499 P-47s to all causes in combat.[12] In Europe during the critical first three months of 1944 when the German aircraft industry and Berlin were heavily attacked, the P-47 shot down more German fighters than did the P-51 (570 out of 873), and shot down approximately 900 of the 1,983 claimed during the first six months of 1944. In Europe, Thunderbolts flew more sorties (423,435) than P-51s, P-38s and P-40s combined. Indeed, it was the P-47 which broke the back of the Luftwaffe in the critical period of January–May 1944.[13]

By the end of the war, the 56th FG was the only 8th Air Force unit still flying the P-47, by preference, instead of the P-51. The unit claimed 677.5 air victories and 311 ground kills, at the cost of 128 aircraft.[14] Lieutenant Colonel Francis S. Gabreski scored 31 victories,[15] including three ground kills, Captain Bob Johnson scored 27 (with one unconfirmed probable kill leading to some giving his tally as 28),[16] and 56th FG Commanding Officer Colonel Hubert Zemke scored 17.75 kills.[N 2] Despite being the sole remaining P-47 group in the 8th Air Force, the 56th FG remained its top-scoring group in aerial victories throughout the war.


The P-47 gradually became the USAAF's best fighter-bomber, normally carrying 500 lb (227 kg) bombs, M8 4.5 in (115 mm) or 5 in (127 mm) High velocity aircraft rockets (HVARs, or Holy Moses). From the invasion of Europe on 6 June 1944 to VE day on 7 May 1945, the Thunderbolt units claimed destroyed: 86,000 railroad cars, 9,000 locomotives, 6,000 armoured fighting vehicles, and 68,000 trucks.[19]


Forrás: [link]

2011. szept. 19. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 elias ***** válasza:

"A Dornier meg csak azért tudott repülni, mert olyan otromba volt, hogy taszította a föld..."


Az általad "otromba dögnek" titulált vadászbombázó úgy rázta le a Mustangot ahogy akarta. Do-335 cirkáló sebessége 100km/h-val volt több mint a P-51-esé, maximális sebesség terén is volt legalább 60-65 km/h differencia.


"It was captured by Allied forces at the plant on 22 April 1945. The aircraft was test flown from a grass runway at Oberwiesenfeld, near Munich, to Cherbourg, France while escorted by two P-51s. The Do 335 was easily able to out distance the escorting Mustangs and arrived at Cherbourg 45 minutes before the P-51s."

2011. szept. 19. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 anonim válasza:
Ez érdekes kérdés. Mindenki azt mondja hogy az oroszok vagy az európaiak nem olyan jók. Attól még hogy az amerikai gépeket futtatják nem biztos hogy azok a legjobbak. Az oroszok elektronikáját még ma is leszólják pedig bőven elég ellenséges gépek leküzdésére. Érzed?
2012. júl. 8. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/30 anonim ***** válasza:
F-22 raptor
2012. okt. 6. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:

"A Bf 109-es a II. világháború talán legjobb emelkedési mutatóival rendelkező vadászgép volt."


Ez így nem igaz. Tény, hogy nagyon jól emelkedtek, a korai bf-eknek hasonló teljesítményük volt, mint az akkori Spitfire-öknek, de később fokozatosan elmaradtak az angolok mögött:


[link]

2015. nov. 27. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!