Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért semmisítették meg a...

Jeffrey Spender kérdése:

Miért semmisítették meg a második világháborút túlélő német és japán repülőket és harckocsikat?

Figyelt kérdés

Szar dolog, hogy az amcsi B-25-ösöket meg Mustangjaikat meg a brit Spitfire-eket orrba-szájba mutogatják, mind múzeumba statikusan, mind repülőnapon repülve addig a japánok saját gyártmányait nem, mert megsemmisítették őket, pedig jópár embert inkább érdekelne egy-egy japán repcsi, mire volt jó a lángvágó alá küldés ?


Szeptember 2.-ai fegyverletételkor is maradt 9,000 repülőjük, amit az anyaszigetek elleni Olimpia / Diadém-hadműveletekre tartalékoltak. Vagy németeknek is sok Messzerjük és Fókájuk (Focke Wulf Fw 190-esek) maradt a május 9.-ei fegyverletételkor.


Harckocsikra is hasonló vonatkozik, mint a repülőkre, hogy a Sherman-ek és a T-34-esek nem olyan érdekesek, mint a német Tigrisek és Párducok.


2016. máj. 25. 18:49
 1/8 anonim ***** válasza:
24%
Mert veszélyesek voltak.
2016. máj. 25. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
78%

Annyira megsemmisítették a német harckocsikat, hogy 1967-ben még a hatnapos háborúban is bevetettek párat. Nem semmisítettek meg mindent, csak leszerelték, ami elavult volt vagy hibás komcepció mentén tervezték (pl. Tigris). A lefoglalt német hadieszközökből sok ország kapott. Például Panzer IV-esekből Csehszlovákia, Spanyolország, Törökország, Szíria.


A tankok is gyorsan avultak a hidegháború alatt, de a 2. VH után a dugattyús motoros vadászbombázók és elfogó vadászok szinte csettintésre elavulttá váltak, így azokat "nem volt értelme" tartogatni.

2016. máj. 25. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

Én olvastam valamikor egy cikket, hogy 77 Bf-109-es van jelenleg a világon (különböző válfajai), ebből nagyjából egy tucat röpképes, a többi statikusan van kiállítva.


Amcsi gépekből meg rengeteg volt ami túlélte a háborút. Például rengeteg Jak-9-es is túlélte, de Jak-9-es talán kevesebb van manapság, mint Bf-109-es.


T34. Gyártottak belőle összesen 85 000 darabot. Tigris I. Gyártottak belőle 1500 darabot. Gondolom 95%-a odalett a háborúban. Most utánanéztem, 6 darab Tigris I-es van jelenleg a világon. Mind múzeumban, egy sem üzemképes.


Tigris II-ből 492 darab készült. Ebből jelenleg 9 darab van különböző múzeumokban.


Tehát ha az 1500-at meg a 492-t arányosítod a 85 000-hez, akkor rájöhetsz hogy a T34-es miért gyakoribb látvány.


Másodszor. A háború után krónikusan hiány volt nyersanyagokból. Rengeteget egyszerűen szétbontottak és újrahasznosítottak. Akkoriban nem gondoltak arra, hogy ez majd 70 évvel később milyen érdekes látvány lesz.

2016. máj. 25. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
A Párducokból sikerült 6,000-et összehozni, vagy a Pz IV-kből is 8,000-et, ezek mennyire élték túl a beolvasztásokat ?
2016. máj. 25. 19:34
 5/8 anonim ***** válasza:

Bowingtonban (Anglia) van egy működőképes Tiger I.

Hogy a kérdésre is válaszoljak, valszeg szerintem is azért, mert Európában a háború után kevés volt a nyersanyag, ahogy már írták elég keveset is gyárottak a németek, sokszor maguk pusztították el a haditechnikájukat, hogy az ne kerüljön az ellenség kezére.

2016. máj. 25. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 MZ.per.X ***** válasza:

Több oka is volt:

-A vesztes országok ipara gyakorlatilag megsemmisült

-Nem volt nyersanyag utánpótlás

-Országokat kellett újjáépíteni a semmiből

-Ha megsemmisíted, akkor nincs mivel visszatámadni

-Többségük elavult volt a háború végére, vagy pedig félig prototípus


De amúgy más típusoknál is megesik, hogy szinte alig marad fent létező példány. Főleg hogy 1-1 példány életben tartása, akár csak statikus, múzeumi darabként is rengeteg pénzt emészt fel.

2016. máj. 25. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ezek az eszközök a vesztes ország haderejében voltak. A háború végére a többség megsemmisült. Ami megmaradt, a fegyverletételnél hadizsákmány lett.

A győzteseknek volt saját eszközük, amit gyártani is tudtak, sőt ebből is túltermelés volt, mivel a háború végeztével a katonákkal együtt ezeket is leszerelték.

Az ellenség felesleges cuccai (amire kiképzett katonáik, nem voltak, utánpótlásuk gyártósoruk szintén nem volt) csak felesleges és veszélyes őrizendő vaskupac volt, amitől a leggyorsabban meg kellett szabadulni.

A kis helyi háborúkhoz eladták a saját eszközeik feleslegét, (amihez volt alkatrész és lőszer is) amiből, ha kérték, tudott újakat, vagy különböző variációkat gyártani. Tehát az utánpótlás, és alkatrész nélküli cuccok mentek az olvasztóba.

2016. máj. 26. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Mennyi Tiger I és II és Párduc / Vadászpárduc veszett el véglegesen harci cselekményekben ? A Tiger I-ből legyártottak 1500-at, a Tiger II-ből 492-őt, a Párducból 6,000-et és a Vadászpárducból 415-öt.


Először is meg kell különböztetni:


M-kill - Mobility kill: A harckocsi mozgásképtelenség miatt válik használhatatlanná, lefutnak a lánctalpai vagy az erőátviteli rendszer megy tönkre, vagy a motor kap lángra, de megmarad a harckocsi. A Párducok leggyakoribb halálozási oka volt ez, nem csak csatatérre menetel közben robbant le így, hanem a T-34-es is így tudta kiszedni, nem véglegesen, mint ahogy a további módokat ismertetem.


K-kill - Catastrophic kill - Vagy megsemmisül teljesen a harckocsi, vagy nem érdemes javítani, vagy a személyzet hal meg, utolsó esetben megmaradhat a harckocsi. Sok olyan K-kill volt, hogy keresztül ment a lövedék a harckocsin, a személyzet egy része meghalt, másik része menekülésnek eredt, de a harckocsi könnyen volt javítható és állítható újra csatasorba.


F-kill - Firepower kill - Fegyverrendszer sérül, de megmarad a harckocsi.



Végleges elveszéseknél a K-kill játszik, azon belül is amikor vagy teljesen semmisült meg vagy nem volt érdemes javítani a harckocsit.


A túlélő harckocsik beolvasztása mekkora segítség volt a helyreállítási munkálatoknál ?

2016. máj. 31. 15:32

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!