Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Hogy állítanád össze a Magyar...

Hogy állítanád össze a Magyar Honvédség felszerelését, járműparkját?

Figyelt kérdés
Akik le akarják szerelni a Honvédséget, vagy az óvodás stílusú "kivel akarsz háborúzni" válaszokat tudják elsütögetni, azokat előre szeretném megkérni, hogy ne tegyék tönkre ezt a kérdést gyerekes vagdalkozásaikkal.
2015. márc. 28. 18:44
1 2
 11/16 BlackSword ***** válasza:

"Konkrétan mi a probléma a MiG-35 repülési jellemzőivel ?"


A nagy tömeg, a nagy szárnyterhelés, és a tolóerő tömeg arány... Egy könyebb gép, melynek kisebb a szárnyterhelése könnyen kimanőverezheti, és ha már mögötte van, akkor le is fogja lőni... Ráadásul a fogyasztása is nagyobb... Légiharcban pedig ezek fontos dolgok... Jóval fontosabb, mint a tűzerő és a szoftverrengeteg...


A leopard 2 A7+ pedig masszívabb is az M1-esnél...


De én magát a nehézharckocsit is hanyagolnám...

2015. márc. 29. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 A kérdező kommentje:
Pedig a legendák arról szóltak sokáig, hogy az orosz repülők jobban manővereznek, mint amerikai társaik.
2015. márc. 29. 21:10
 13/16 BlackSword ***** válasza:

csakhogy a legenda egy dolog, a tények meg mást mutatnak...


Lásd pl a koreai háború, ahol az F-86-os magasan verte az Mig-15-öst, holott ugyanazon német tervekből készültek, de az oroszok egyszerű és olcsó megoldásokkal próbálták kiegyenlíteni az amerikai gépek finom műszaki megoldásaival a helyzetüket...


Vietnámban 1 a 10 hez volt az amerikaiak vesztesége... Pedig az F-4-esek elég órmótlenok voltak... Sőt a kezdetben még a gépágyúk hiánya hátrány volt nekik... Ekkor 1-3 arányban álltak a veszteségeik...


Az öbölháborúban az irakiak szinte fel sem tudtak szállni, pedig ővék volt a hazai pálya előnye...


Végső soron az oroszok többfunkciós eszközöket gyártottak és gyártanak is, amik strapabíróak, míg az USA speciálisabb eszközöket, melyek egy céllal készülnek és a nagyobb keret miatt fejlettebbek is...


Ha ragaszkorsz az orosz technológiához, akkor abban egyetértünk, hogy a Mi 24-es kiválló helikopter, a szállító járműveik pedig elnyűhetetlenek...


De a pontosságot, a finom mérnöki megoldásokat és a pénz hiányát nem mindig lehet furfanggal és leleményességgel pótolni...

2015. márc. 30. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:

Az F-86-osok azért alázták le a MiG-15-ösöket aránytalanul, mert az amerikaiak jobb pilótákkal rendelkeztek, jobb kiképzési módszerük, doktrínájuk volt, a szovjet továrisoknak.


A MiG-21-esek vs. F-4 Phantom-ok történetnél is a jobban képzett amerikai pilóták miatt szerepeltek le a szovjetek / észak-vietnámiak. Pl. ha amerikai gépre a szovjet / észak-vietnámi MiG infravörös rakétát indított, egyből kezdte dobálni az infracsalikat, amik eltérítették a rakétát, ezzel szemben ha amerikai lőtt ugyanígy a szovjet / észak-vietnámi pilótákra, akkor ők inkább manőverezéssel próbálták lerázni a rakétát, ami nem mindig jött be.


Irakban is azért győztek az amerikaiak, mert elfelejtettek harcolni az irakiak. Irak 250 repülőt vesztett a háborúban, ezek közül csak 23-at lőttek le légiharcban, 227-et a reptereken semmisítettek meg lézerirányítású bombákkal az amerikaiak, így rossz ez a példa.


Ha légiharcra került a sor, akkor is érthetetlen módon viselkedtek az irakiak. A BVR-t kerülték az arra alkalmas repülőikkel, ehelyett WVR-ben próbáltak valamit elérni.



Az iraki hadsereg morálja sosem volt a toppon. Ez visszavezethető pl olyan dolgokra hogy Szaddám is mint úgy általában a diktátorok, a saját vezetőségében, hadvezetésében látta az ellenséget. Mint mikor Sztálin kivégeztette az összes tapasztalt hadvezért, meg is lett a böjtje.


Ráadásul az Öbölháborúra már rég hanyatlóban volt az iraki hadsereg, korábban Iránnal is harcoltak, ott is kellemetlen veszteségeik voltak. Vagy pl csak a légierőt nézve, a pilóták tapasztalatlanok, kiképzetlenek, alkatrészutánpótlás nincs, műszaki háttér nincs, így azon gépeik, amik értek valamit, mint a MiG-29-esek, MiG-25-ösök, Mirage F1-esek, azok el lettek pazarolva.



A MiG-29-es szárny felületi terhelése jobb, mint az F-16-osé és az F-18-asé, tolóerő / tömeg arányuk ugyanakkora, ilyenkor miért ne lehetne a MiG-29-es vonalat továbbvinni ?

2015. márc. 31. 18:32
 15/16 BlackSword ***** válasza:

"Az F-86-osok azért alázták le a MiG-15-ösöket aránytalanul, mert az amerikaiak jobb pilótákkal rendelkeztek, jobb kiképzési módszerük, doktrínájuk volt, a szovjet továrisoknak."


Ez így ahogy van butaság... Ugyanannyi jólképzett orosz/szovjet pilóta volt, sőt... Egyszerűen az F86-os jobb volt... Autómata belépőél, fejlettebb célzórendszer...


És akkor a jobban képzett pilóták miatt tartja az F-4-es a legtöbb repülési csúcsot... Hát nem...


"A MiG-29-es szárny felületi terhelése jobb, mint az F-16-osé és az F-18-asé, tolóerő / tömeg arányuk ugyanakkora, ilyenkor miért ne lehetne a MiG-29-es vonalat továbbvinni?"


Először is ma már az F-16 és az F-18 sem csúcstechnika, mert az F-22, Eurofighter 2000 és gripen az...


Másrészt, azért nem lenne jó folytatni ezt a vonalat, mert most nem ahhoz a táborhoz tartozunk, így sok problémát jelentene... És ez az összes fegyverre igaz...

2015. ápr. 2. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 Salamon Bálint ***** válasza:

Egyéni lövész:

- M81 BDU

- IBA

- MICH2000

- AN/PRC148

- AN/PVS14

- M4/M320


Jármű:

- HMMWV

- Rába sorozat

- CV90120

- LAV III


Tűzérség:

- M224

- M120

- M777


Légvédelem:

- Gepard (csapat)

- FIM92 (MANPADS)

- MIM104 (terület)

- JAS-39 JCAS képességgel


Helikopter:

- AW101

- AW129

- Bo105

2015. ápr. 7. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!