Hogy állítanád össze a Magyar Honvédség felszerelését, járműparkját?
"Konkrétan mi a probléma a MiG-35 repülési jellemzőivel ?"
A nagy tömeg, a nagy szárnyterhelés, és a tolóerő tömeg arány... Egy könyebb gép, melynek kisebb a szárnyterhelése könnyen kimanőverezheti, és ha már mögötte van, akkor le is fogja lőni... Ráadásul a fogyasztása is nagyobb... Légiharcban pedig ezek fontos dolgok... Jóval fontosabb, mint a tűzerő és a szoftverrengeteg...
A leopard 2 A7+ pedig masszívabb is az M1-esnél...
De én magát a nehézharckocsit is hanyagolnám...
csakhogy a legenda egy dolog, a tények meg mást mutatnak...
Lásd pl a koreai háború, ahol az F-86-os magasan verte az Mig-15-öst, holott ugyanazon német tervekből készültek, de az oroszok egyszerű és olcsó megoldásokkal próbálták kiegyenlíteni az amerikai gépek finom műszaki megoldásaival a helyzetüket...
Vietnámban 1 a 10 hez volt az amerikaiak vesztesége... Pedig az F-4-esek elég órmótlenok voltak... Sőt a kezdetben még a gépágyúk hiánya hátrány volt nekik... Ekkor 1-3 arányban álltak a veszteségeik...
Az öbölháborúban az irakiak szinte fel sem tudtak szállni, pedig ővék volt a hazai pálya előnye...
Végső soron az oroszok többfunkciós eszközöket gyártottak és gyártanak is, amik strapabíróak, míg az USA speciálisabb eszközöket, melyek egy céllal készülnek és a nagyobb keret miatt fejlettebbek is...
Ha ragaszkorsz az orosz technológiához, akkor abban egyetértünk, hogy a Mi 24-es kiválló helikopter, a szállító járműveik pedig elnyűhetetlenek...
De a pontosságot, a finom mérnöki megoldásokat és a pénz hiányát nem mindig lehet furfanggal és leleményességgel pótolni...
Az F-86-osok azért alázták le a MiG-15-ösöket aránytalanul, mert az amerikaiak jobb pilótákkal rendelkeztek, jobb kiképzési módszerük, doktrínájuk volt, a szovjet továrisoknak.
A MiG-21-esek vs. F-4 Phantom-ok történetnél is a jobban képzett amerikai pilóták miatt szerepeltek le a szovjetek / észak-vietnámiak. Pl. ha amerikai gépre a szovjet / észak-vietnámi MiG infravörös rakétát indított, egyből kezdte dobálni az infracsalikat, amik eltérítették a rakétát, ezzel szemben ha amerikai lőtt ugyanígy a szovjet / észak-vietnámi pilótákra, akkor ők inkább manőverezéssel próbálták lerázni a rakétát, ami nem mindig jött be.
Irakban is azért győztek az amerikaiak, mert elfelejtettek harcolni az irakiak. Irak 250 repülőt vesztett a háborúban, ezek közül csak 23-at lőttek le légiharcban, 227-et a reptereken semmisítettek meg lézerirányítású bombákkal az amerikaiak, így rossz ez a példa.
Ha légiharcra került a sor, akkor is érthetetlen módon viselkedtek az irakiak. A BVR-t kerülték az arra alkalmas repülőikkel, ehelyett WVR-ben próbáltak valamit elérni.
Az iraki hadsereg morálja sosem volt a toppon. Ez visszavezethető pl olyan dolgokra hogy Szaddám is mint úgy általában a diktátorok, a saját vezetőségében, hadvezetésében látta az ellenséget. Mint mikor Sztálin kivégeztette az összes tapasztalt hadvezért, meg is lett a böjtje.
Ráadásul az Öbölháborúra már rég hanyatlóban volt az iraki hadsereg, korábban Iránnal is harcoltak, ott is kellemetlen veszteségeik voltak. Vagy pl csak a légierőt nézve, a pilóták tapasztalatlanok, kiképzetlenek, alkatrészutánpótlás nincs, műszaki háttér nincs, így azon gépeik, amik értek valamit, mint a MiG-29-esek, MiG-25-ösök, Mirage F1-esek, azok el lettek pazarolva.
A MiG-29-es szárny felületi terhelése jobb, mint az F-16-osé és az F-18-asé, tolóerő / tömeg arányuk ugyanakkora, ilyenkor miért ne lehetne a MiG-29-es vonalat továbbvinni ?
"Az F-86-osok azért alázták le a MiG-15-ösöket aránytalanul, mert az amerikaiak jobb pilótákkal rendelkeztek, jobb kiképzési módszerük, doktrínájuk volt, a szovjet továrisoknak."
Ez így ahogy van butaság... Ugyanannyi jólképzett orosz/szovjet pilóta volt, sőt... Egyszerűen az F86-os jobb volt... Autómata belépőél, fejlettebb célzórendszer...
És akkor a jobban képzett pilóták miatt tartja az F-4-es a legtöbb repülési csúcsot... Hát nem...
"A MiG-29-es szárny felületi terhelése jobb, mint az F-16-osé és az F-18-asé, tolóerő / tömeg arányuk ugyanakkora, ilyenkor miért ne lehetne a MiG-29-es vonalat továbbvinni?"
Először is ma már az F-16 és az F-18 sem csúcstechnika, mert az F-22, Eurofighter 2000 és gripen az...
Másrészt, azért nem lenne jó folytatni ezt a vonalat, mert most nem ahhoz a táborhoz tartozunk, így sok problémát jelentene... És ez az összes fegyverre igaz...
Egyéni lövész:
- M81 BDU
- IBA
- MICH2000
- AN/PRC148
- AN/PVS14
- M4/M320
Jármű:
- HMMWV
- Rába sorozat
- CV90120
- LAV III
Tűzérség:
- M224
- M120
- M777
Légvédelem:
- Gepard (csapat)
- FIM92 (MANPADS)
- MIM104 (terület)
- JAS-39 JCAS képességgel
Helikopter:
- AW101
- AW129
- Bo105
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!