Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért akarják a jól bevált...

Miért akarják a jól bevált típusokat F-35-össel leváltani hagyományos feladatoknál?

Figyelt kérdés

Jól bevált típusok alatt az A-10 Warthog, AV-8 Harrier, F-16 Falcon és F-18 Hornet típusokra gondolok.


Hagyományos feladatok alatt CAS-t, hajóvadászatot, légvédelem kiiktatását és más olyan "földtúró" feladatokat értem, amiknél telepakolják a repülő szárnyain levegő felfüggesztési pontokat is, amiket nem lehet elintézni 2 zárt bombakamrába rakott JDAM-el vagy LGB-vel.


Hagyományos feladatoknál a kívül hordozott fegyverek miatt elveszti a lopakodó képességét az F-35-ös, továbbá kevesebb fegyvert képes hordozni, mint a felsorolt típusok. A telepakolás meg könnyen szóba jöhet, mert az USA potenciális ellenfelei, Oroszország, Kína és Észak-Korea sok szárazföldi eszközzel és fanatikus katonákkal rendelkeznek.


2014. dec. 27. 22:27
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
0%
Ez egy nagyon jó kérdés, abból ítélve, hogy évek óta egy működésképtelen repülőről beszélünk, minél teljesítmény ha napos időben felszáll, gondolom bizonyos emberek igan nagy összegeket tudnak így elsikkasztani. Jobb okát nem tudok, mert az a gép akkor kalap sz.r, amit ritkán látni, mindenben rossz, de baromi drága.
2014. dec. 27. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Napokban az A-10-est repülő pilóták és kiszolgálók azon élcelődtek, hogy a leváltani akart A-10-es simán leszállt frontreptéren, addig az F-35-ös meg képtelen volt leszállni.


Frontreptérnek nem ilyen lezárt autópálya csíkot kell elképzelni, hanem egy síkságot sivatagos vagy füves terepen.


AV-8B Harrier-t is a kezdetektől tesztelték és használták ilyen frontreptereken, az F-35-ös helyből felszálló változatát viszont féltik mindentől.

2014. dec. 27. 23:33
 3/18 A kérdező kommentje:
2014. dec. 27. 23:34
 4/18 anonim ***** válasza:
100%

Szimplán változik a világ, másak az igények.


Egyrészt, már 4 típus kiváltása 1 típussal is nyerő lehet, logisztikailag, kiszolgálás szempontjából egységesebb. A gyártása is egyszerűbb hosszú távon. Alapvetően régóta ez az irány, hogy minél univerzálisabb típus legyen 10 speciális feladatú helyett.


Így nézve, egy F-4-es is jól bevált típus volt, vagy 1000 darabos B-17-es bombázó kötelék is jól bevált akkor amikor bevetették, de a világ fejlődik.


Az A-10-esek kivonását én is sajnálom, fantasztikus repülőgép volt, amit tankok ellen terveztek, de a modern hadviselésben is megtalálták a helyét, viszont hosszú távon valószínűleg drónok fogják átvenni a CAS feladatokat, mivel szinte korlátlan ideig képesek a harctér felett maradni. Vagy ott vannak az AC130-asok amik szintén viszonylag olcsón, sokáig járőrözhetnek és egyenként lehet velük levadászni az embereket.


Na meg azt is figyelembe kell venni, hogy ez az átállás nem azt jelenti hogy "na fiúk, holnaptól F-35-öst repültök", hanem egy 10+ éves folyamatról van szó, ami alatt kiképzik a pilótákat, megkapja a gép a képességeit, és fokozatosan átfegyverezik az új típusra.


Az igazi gond nem is a típusváltáson van, hanem hogy az amerikai felső vezetés is nekiállt ész nélkül leépíteni, és ott próbálnak spórolni ahol tudnak, jelenleg ennek esett áldozatul az A-10-es is.

2014. dec. 28. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 A kérdező kommentje:

F-4-es leváltásával nem volt semmi probléma, mert utódnak ugyanannyira felfegyverezhető és jobban manőverező típust gyártottak. Ha a felsorolt 3 gép (AV-8, F-16, F-18) utódjának is ugyanannyira felfegyverezhető és jobban manőverező típust gyártanának, akkor senki sem nézne értetlenül.


Az A-10 meg egy külön kategória. Ameddig lesznek nagy harckocsi-seregek, addig szükség lesz a repülő ágyúkra. Amíg a legtöbb repülő csak rakétákkal és bombákkal tudja őket kiszedni, addig az A-10-es a bombák és rakéták ellövése után a gépágyúval is oda tud nekik pörkölni. Szerintem az A-10-esből "lopakodót" kellene csinálni, ilyesmit:


[link]


[link]

2014. dec. 28. 01:18
 6/18 anonim ***** válasza:
100%

Kezdjük ott, hogy ez az "ugyanannyira felfegyverezhető" dolog értelmetlen. Főleg annak fényében, hogy az esetek 90%-ban nem teljes fegyverzettel szállnak fel a gépek, és nem is használják el a teljes fegyverkészletüket.


Ráadásul a tendencia nem azt mutatja hogy a manőverező légiharc felé haladna a világ. Az USA mindig is a látóhatáron túli légiharc felé fejlődött, ott pedig rengeteget számít a csökkentett radarkeresztmetszet (ami nem egyenlő azzal hogy lopakodó). Elég csak az Iráni F-14-esekre gondolni, hogy milyen mészárlást végeztek a nagy hatótávolságú Phoenix rakétákkal, gyakorlatilag veszteség nélkül.


Az sem mindegy, hogy egy mai közelharc rakéta gyakorlatilag bármilyen szögből indítható, elég nagy találati valószínűséggel, onnantól megint a fordulóharc szerepe fog csökkenni.


Az A-10-esre visszatérve, azért a mai világban a harckocsik is átértékelődtek, inkább a gyalogság támogatói, mint önálló egységek és nem nagyon lehet számítani óriási tankcsatákra. Ráadásul tudtommal eddig is a CAS feladatok és harckocsi elleni harcok jelentősebb részét F-15 és F-16 gépek látták el.


Dedóba meg azért ne menjünk át, a képeken lévő gépnek köze nincs a "lopakodó" technológiához, főleg hogy a típus egy olyan kategória, amit teljes légi fölény esetén lehet hatásosan bevetni.


Meg alapvetően azt kell nézni hogy a technikai fejlődés, és a haditechnika olyan dolog, ahol nem csak a jelen számít mert az ellenség már a holnapban gondolkozik, neked meg a holnaputánban kell ha előtte akarsz lenni egy lépéssel.

2014. dec. 28. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
100%

"A-10 Warthog, AV-8 Harrier"

Az sem kizárt, hogy ezek más lassan lerepülik az összes üzemórájukat, újat meg már nem gyártanak belőlük. Valamivel meg pótolni kell a kieső állományt.

2014. dec. 28. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 A kérdező kommentje:

Görögök, törökök rendelkeznek BVR fegyverzettel, mégis csomószor vívnak a Falcon-jaik és Mirage-aik manőverező légiharcot egymással. Vagy az első öbölháborúban is vívott manőverező légiharcot F-15-ös és MiG-29-es.


Mivel mind az amerikai, mind a kínai / orosz gépek el vannak látva zavaró eszközök garmadájával, ezért nem biztos, hogy BVR-ben elintéznék egymást.



"Lopakodni" nem csak akkor kell, amikor még vannak ellenséges repülők a légtérben, hanem akkor is, amikor már csak földi egységek vannak. A jól álcázott SA-6 / SA-8 / SA-9 / 2K22 Tunguska okozhat gondokat a repülőknek. Szerbiában ugyan teljes NATO légifölény volt, mégis működtek a földön SA-6-osok és más légvédelmi páncélosok, melyek gondokat okoztak a NATO légierőnek.

2014. dec. 28. 16:02
 9/18 anonim ***** válasza:
68%
Jó b..szki akkor okoskodj, hiába magyaráz neked az ember...
2014. dec. 28. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
F-22-esnél és F-23-asnál nem elégedtek meg a lopakodási képességekkel, mindkét gépet manőverező légiharcra is felkészítették. Lassan mindenki lopakodókkal fog rendelkezni, ilyen nem jöhet szóba manőverező légiharc ?
2014. dec. 28. 16:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!