Melyik lenne/lett volna jobb? A Me 262, He 162 salamander, vagy a P 80 Shooting Star?
A P80 elég jó gép lett, bár a Világháború alatt még egy gyermekbetegségekkel teli, kiforratlan gép volt, igaz csak az utolsó pár hétben került a csapatokhoz, és érdemben nem is tudott semmit befolyásolni.
A Me262 viszont nagyon jó gép lett a másik felsorolt kettőhöz képest. Ha még kapnak egy kis időt fejleszteni biztos, hogy még jobb lett volna, jobb mint a későbbi P80. Több volt benne a fejlesztési lehetőség is.
A He162 csak egy kényszermegoldás volt, nem is volt igazán jó gép, bár elképzelhető, hogy a különböző változatok ( C,D) később jobbak lettek volna, de nem volt erős fegyverzete sem.
Szerintem mindenképp a Me262 lett volna a legjobb.
Me262 HG változatokból csak a HG jelzésű készült el, egyetlen példányban, a HGII-III csak a tervekben létezett.
A HG változat a mégnagyobb sebesség elérése céljából készült, kisebb profilú kabintetőt kapott a gép, a szárnyat pedig mégjobban előre nyilazták. Nem hivatalos rekordot is döntött akkoriban, 975km/h-s csúcssebességével.
Az ME 262-es volt a világ első sugárhajtású repülőgépe. Ha előbb született volna meg, és nem csupán 50 darab állt volna a Luftwaffe rendelkezésére megfordíthatta volna a második világháború végkifejletét. Úgy gyorsaságban, mint repülési magasságban, mint fordulékonyságban,manőverezőképessegben fényévekkel jobb volt minden más gépnél. A baj csak az volt vele, hogy túl későn, és túl kevés gép került a német légierőhöz belőlük. Plusz igen tűzveszélyes volt, és valósággal falta az üzemanyagot-amiből a háború végén a
német hadseregnél már hiánycikk volt!-ami ugyebár a hatótávolságot negatívan erősen befolyásolta. Ám ez a német mérnöki tudást, találékonyságot nem befolyásolta. Annyira nem, hogy a jenkik a háború után összefogdosták őket, és az ME 262-esekkel együtt magukkal vitték őket Amerikába. Az ME 262-es tervei alapján a német mérnökök hathatós segítségével született meg aztán az első amerikai sugárhajtású repülőgép.
Amúgy a német pilóták képzettség tekintetében is kenterbe verték úgy a szovjet, mint a szö vetséges pilótákat. Míg a német oldalon több pilóta is több száz általuk lelőtt ellenséges géppel rendelkezett, addig a másik oldalon a legtöbb német gépet leszedő szövetséges pilóta még a hatvanas darabszámot(58)sem érte el. Volt egy német 23 éves pilóta aki még a bajtársai közül is kiemelkedett a maga lelőtt 363-as darabszámával. A barátnője után a gépét Elzának nevezte, és légitársaság során a szövetséges pilóták rettegték a gépet. Mihelyt az első meglátta Elzát, azonnal ment rádión a hír, hogy "Elza a levegőben"! Senki sem tudta lelni a vadászgépét annyira bravúros repült vele. Csak hát ugyebár ezzel a nyugati sajtó érthető módon nem igazán kérkedett, és mivel ők nyertek, mindig az erősebb kutya baszik alapon, agyon lett hallgatva ez a dolog. Ám ez a német pilóta érdemeiből természetesen jottányit sem vesz el, azóta sem tudta senki sem lekörözni
ezt a lenyűgöző teljesítményét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!