Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Magyarország annak idején...

Magyarország annak idején miért pont Gripen-eket szerzett be F-16-osok helyett?

Figyelt kérdés

2013. máj. 7. 20:28
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
2013. máj. 8. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

"Svédország vállalta a lízingdíj 100%-os ellentételezését a magyar gazdaságban."


Ez olyan, mint amikor a Mercedes gyárnak adott irdatlan mértékű támogatásra azt válaszolják: " de a Mercedes majd visszaforgatja a helyi gazdaságba, megrendelések stb", aztán minden Németországból jön kamionnal és vonattal, összeszerelik, majd megy is ki. Abból az ellentételezésből sem látott még senki semmit.


"Ha valaki az ár miatt akadna ki."

Fentebb már leírtam, nekünk 103 millió USD/db áron ki a lízingelés 1200 repült órára. A lengyelek az új F-16osokat 80 millió USD áron vették. Érted? Megvették! Ha csak a tervezett repült élettartamot bírja ki, akkor is 8000 órát repülnek. Tudod mennyire jönnének ki a mi Grippeneink 8000 órára, ha minden 1200 repült óra után új Gépet kapunk? 680 millió USD/gép. Persze, hogy kiakadok, nagyon csúnyán lehúztak minket.. Ehhez képes a BKV-s nokiás dobozok említésre sem méltó tételek :)

2013. máj. 8. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:

lengyeleknek olyan változatot kaptak, amit kifejezetten légvédelmi feladatokra fejlesztettek ki..

48 darab Lockheed Martin F-16-os gépet vásárolt, mintegy 3,5 milliárd dollárértékben (2003 ár) értékben. (ebben nincs benne a földi infrastruktúra, arról nem találtam adatot)

Mo 14 gép, összesen 1,2 milliárdba kerül (ebbe benne van a javítás, fegyverzet és a földikiszolgáló eszközök bérlése) melyet végül megkapunk. ( ha 48 géppel számolok, akkor 4,1 milliárd dollár lett volna)

17% a különbség szóval itt is meg van a 20% ...

2013. máj. 8. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:

Szerintem nekik is benne volt az árban. Az F-16.net -en 2003-as áron gépenként 25-45 milliós USD-t írnak. Az Egyesült Arab Emírségek 80 gépe ~80 millió USD-ba kerültek földi kiszolgáló cuccokkal együtt. Ha erre rádobod azt a 4-5 év inflációs, szerintem akkor is megáll legfeljebb ugyanannyiban, amennyiért lízingelünk. Az a tippem, hogy a lengyelek váráslásnak is a bruttó árát találtuk meg.


A repülhető órák számát pedig kifelejtetted az egyenletből. A Gripeneknek ennyiért csak 1200 repült óráig örülhetünk, ami kevesebb, mint hatoda az F-16-nak ( gondolom ugyanúgy a Gripen sárkánya is kibír 6-8000 órát ) .

2013. máj. 8. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 Korry27 válasza:
A Gripenjeink új gyártású gépek. Venni akartak F-16-ot. De a több éve sivatagban rohadó gépeket akarták annyiért adni mint a Gripent. A modernebb F-16 block 52+ számunkra megfizethetetlen lett volna és csak helyenként modernebb. Jó gép de a fenntartása és a repült órák utáni karbantartása jóval több mint a gripené. És még egy érdekes szempont volt a pilótáink véleménye is. Sok pilótánk járt külföldön és repült mindegyik típussal. Ők is ember barátabbnak találták a gripent.
2013. szept. 2. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:

"Hiba volt." Vitya is elismerte egy-két éve.


F-16-os sokkal jobb gép mint Gripen. Amennyiért kijött az átalakítás meg mi egymás, annyiért vadiúj F-16-ot is vehettünk volna. Úgy indult hogy olcsóbb lesz az új Gripen mint a használt F-16, de ki gondolta volna a végén annyi lett mint az F-16... Megszívtuk. Ez van. 15 éves dolog kár rinyálni. Orbánt ezért támogatják Londonból, és ezért szidják amcsiból. Ez egy ilyen játék. A két gépet pedig össze sem lehet hasonlítani. Legyen szó hatótávolságáról, hasznos terhelhetőségéről, manőverezőképességről, hajtómű teljesítményről, fegyverzetről, élettartam.... A Gripen egy vicc, sajnos.

2014. nov. 18. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 anonim ***** válasza:
Akkori áron egy 240 milliárd forintos vicc.
2014. nov. 18. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

Komolyan úgy csináltok mint ha mi háborús ország lennénk,nekünk még is mineg a nagyobb hatótávolság,ha átlagosan 500km-ert repülünk,Grippen meg képes 3000km-re tehát bőven elegendő akár arra is,hogy fél napig fent legyen :D

Nameg a Grippen sokkal gyorsabb is mint egy F-16-os! Ami ott szempont hogy ha nem jelentkezik be egy utaszállító,akkor hamar oda tudjunk érni,mert kicsi ország vagyunk és hamar átrepülnek minket,tehát értitek hogy ez fontos.M.O-nak nem kell soha sem csúcsgép mert még is minek,légtér védelmére tökéletes a Grippen!Manőverezhetősége meg minden vadászgépnek egyforma már 40 éve,ugyan is a 9G-s terhelést nem szabad átlépni az emberi tényezők miatt!

De igazából tök mind1 mert mindegyik jó,honvédelmi feladatokra mind a kettő jó,ha Hadsereg lennénk már nem biztos,ugyan is a Hadsereg nem csak Honvédelmi feladatokat lát el,mennek ki irakba,Afganisztánba lásd USA! Na nekik kell a csúcstechnika,idegen ország saját radarrendszerrel!Nekik mért kell az F-22-es? Pont ezért mert idegen légtérbe mennek be és ne észleljék őket,nekünk meg mindegy mert saját légterünk csak láthassa.

2014. dec. 17. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
ólcsób volt a gripen
2014. dec. 17. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!