Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Magyarország annak idején...

Magyarország annak idején miért pont Gripen-eket szerzett be F-16-osok helyett?

Figyelt kérdés

2013. máj. 7. 20:28
1 2 3
 11/29 anonim ***** válasza:
34%
Jas 39 gripen vagyis (jas vagyis vadász, felderítő és támadó gép) 4 generációs eszközökkel és tulajdonságokkal, mely összehasonlíthatatlanul sokat jelent a 3. generációs f-16hoz képest.
2013. máj. 8. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 anonim ***** válasza:
78%

"A másik pedig mikor kihozták az f-16 osokat akkor még jónak számítottak, de akkor is 75 ös maga a gép konstrukciója."

És már 1975-előtt is előállt az a jelenség, hogy elérték a vadászgépek repülési tulajdonságai azt a határt, aminél már nincs tovább. Gyakorlatilag a pilóta nem bírja ki azt a terhelés, amit a gépből ki lehetne repülni. Ha a lopakodó tulajdonságokat nem vesszük figyelembe, akkor lényegében ezen a téren nincs előrelépés már 40 éve - nem is lesz amíg a pilóta a korlátozó tényező.


" 4 generációs eszközökkel és tulajdonságokkal, mely összehasonlíthatatlanul sokat jelent a 3. generációs f-16hoz képest"

A legújabb F-16-okat is már a 4. generációhoz sorolják.


Azt senki nem furcsállja rajtam kívül, hogy ahol van lóvé és talán szükség is van egy ütőképes légierőre ( lásd pl Izrael ) senki nem vesz Gripent? :D

2013. máj. 8. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/29 anonim ***** válasza:
0%

Sztem ez nem is nagyon kérdés, modern gripen vs 15 éve konzervált állapotban porosodó f-16.

F-16 ból sokkal többet gyártottak, mert Jenki, hiába van belőle több ezer, azokat már évtizedekkel eze előtt legyártották. Gripenből nem azért van kevesebb mert sz@arabb, hanem mert Svéd, és a Svédeknek nincs szüksége annyira mint a jenkiknek+ gondolom csomó ország inkább vesz a mindenható USA-tól gépet mint valami középkategóriás európaitól.


Másrészt meg ez annyira röhejes, ha a 15 éve porosodó F-16okat vesszük akkor meg UGYAN AZOK A GYÖKEREK (mármint az MSZP-s banda) UGYAN ÚGY NYAVAJOGNA mint ma, csak fordított érvekkel, akkor azért menne a nyafi, hogy "mért vettük meg a sokkal régibb, 15 évig konzerválva, sivatagban tartott gépeket mikor vehettük volna a sokkal modernebb Gripent!?"Nincs még egy ilyen acsarkodó, hataloméhes párt mint az MSZP, és még ennyire idétlen szavazók sincsenek mint akik ezekre szavaznak, tök mind1, hogy jó vagy nem jó, ha a Fidesz csinálta kössünk bele, ez a mottó, és még konstruktív ellenzéknek kamuzzák magukat, ha-ha.

2013. máj. 8. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
100%
A sztori annyi, hogy a saab kapott egy megrendelést kb. 100 db nem NATO-s gépre. Ez a megrendelés viszont becsődölt, mikor már jó részük le lett gyártva, és a nyakukon maradt egy csomó eladatlan gép. Ezért keresték meg az éppen fegyverkező országok között Magyarországot is, ezen belül az első Orbán-kormányt. Orbánék megegyeztek a saab-bal, hogy megveszik a nem NATO szabványos gépeket, ha cserébe visszaosztanak a zsebükbe. Ebből akkor óriási sajtóbotrány volt, meg azóta is folynak ezzel kapcsolatban perek és vizsgálatok a saab-bal szemben.
2013. máj. 8. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:

mit gondolsz mért pont az amerikai haditechnikát vásárolja mindenki? itt komoly lobbi csoportok vannak, ha az egyiknek sérülnek az érdekei, akkor elkezd hisztizni és vádaskodni ...

Miért van mindenki apple gépe? mert annyival jobb az a gép? annyival többet tud? oylan árban? hát persze, hogy nem ... vagy régen ilyen volt az ibm ...

2013. máj. 8. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 anonim ***** válasza:
100%

"Sztem ez nem is nagyon kérdés, modern gripen vs 15 éve konzervált állapotban porosodó f-16. "

Úgy látom, azok nem látják a lényeget, akik mindig ezzel a 15 éve porosodó szöveggel jönnek. Azok a gépek kevés repült órával lettek lekonzerválva. Jóval kevesebbel, mint az üzemidejük fele, így minimum 2,5-3-szor annyi üzemóra tartalék volt bennük, mint amennyire lízingeltük a Gripeneket. Ezeket a lekonzervált gépeket, ha jól emlékszem valahol 13-15 millió USD környékén kínálták. Ezek egy "kis" felújítás ( lásd MLU és ACE program ) után hozták volna a Block50/52 szintjét és még mindig megállt volna az áruk valahol 20 milliós USD környékén.


Akkor tessék eldönteni melyik a jó biznisz(1998-as árakon):

a: 20 millió USD/db

minimum 5000 repült óra tartalékkal rendelkező használt gép, a legfrissebb elektronikával

b: 30-40 millió USD/db

Legfeljebb 1600 repült órát használható szép új Gripen


"hiába van belőle több ezer, azokat már évtizedekkel eze előtt legyártották"

Az F-16-ot még ma is gyártják.


"gondolom csomó ország inkább vesz a mindenható USA-tól gépet mint valami középkategóriás európaitól"

Pedig akinek az USA elad, az vehetne Gripent is. Mellébeszélni lehet, a lényeg, hogy nem kell senkinek, máshol meg 80-asával rendelik az elavult hulladék F-16-ot :)


Jó, legyen igazatok. Legyen minden tekintetben jobb a Gripen. Viszont F-16osok már élesben bizonyítottak. Nekünk mire van szükségünk? Egy bevált, megbízható repülőgépre vagy egy kétszer annyiba kerülő és harmad annyit használható - még sehol nem bizonyított - "csúcsgépre".

2013. máj. 8. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/29 anonim ***** válasza:
100%

ellentételezés miatt is megérte kiképzés és fenntartási költségeket is magára vállalta a gyártó... ráadásul egy iylen kislégterű országnak nagyon fontos, hogy rövid diőn belül bevethető legyen bármilyen feladatra, ne kelljen külön konténereket váltogatni ... valamint az is grippen mellett szól, hogy svéd időjárási körülményekre lett kifejlesztve ami ködben és fagyban és este is tökéletesen működik hála a korszerű számítógépeknek gyakorlatilag bármikor bevethető, ellentétben a f-16ossal ami "tiszta időgép" ... plusz gripen érv, hogy fele akkora a felszállási és leszállási táv kell, mint a f-16nak ... valamint kisebb is a gép 1-1 méterrel, ezért kisebb célpontot jelent, plusz sokkal nehezebben lokalizálható a gép a speciális bevonat miatt ... plusz földi célpontok kiiktatására is alkalmas a beépített gépágyú(27mm), f16 csak légicélpontokra hatékony (20mm)...

Háború esetén magyar honvédségnek szét kell pakolni a gépeit alkalmi repülőterekre ... A gripen képes szűk jó minőségű rövid autóúton is felszállni teljes ködben is, plusz kiszolgáló személyzet lényegesen kisebb, mint a f-16nak ... ( alkalmasságát az is bizonyítja, hogy a grippenek (csehek 2 magyarok 1) több alkalommal is ellátták a balti államok védelmét, plusz több felkérés is érkezett (horvát és szlovén féltől is)

Ezért mondtam, hogy Magyarországnak egy oylan gép kell ami multifunkciós és bármikor bevethető és jelentős infrastruktúrát nem igényel (hiszen a gép maga képes kiváltani több ember tevékenységét. )

Harci tapasztalatokat, f-16os és f-18as madárkák is mig-21 ek lelövésével szerezte... Van egy generáció és 20-30 év különbség a két géppark között!

2013. máj. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
70%

Az F-16-os mióta harmadik generációs vadászrepülő ? Az F-16-osok és F-15-ösök voltak a legelső negyedik generációs vadászrepülők.


A Gripen mitől jobb mint az F-16-os ?

2013. máj. 8. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
Ha valaki az ár miatt akadna ki. Svédország vállalta a lízingdíj 100%-os ellentételezését a magyar gazdaságban. Portugália a napokban adta el a szintén 1999ben kapott f-16osokat, szintén 10-15éves gépeket kapott döntő részben ... teljes felújítással se érik el a 4. generációs szintet. lehet még se tetszett nekik annyira? vagy drága volt a fenntartás?
2013. máj. 8. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 anonim ***** válasza:
Nem a 4. generációs szintet kell elérni, hanem a 4.5-et.
2013. máj. 8. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!