Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A magyaroknak a mindössze 14...

A magyaroknak a mindössze 14 Grippen ugyan mire elég amikor más országoknak több száz vagy több ezer vadászgépük van?

Figyelt kérdés
2011. szept. 6. 20:16
1 2 3 4 5 6
 41/60 A kérdező kommentje:
Na igen a szétverésben ebben az országban aztán van bőven gyakorlat"
2011. szept. 8. 19:40
 42/60 Pro Patria ***** válasza:
61%

Elég követhetetlen, amit írsz, úgyhogy csak néhány flash-re reagálok.


"40 db AIM-120 van. A magyar MIG piloták több gyakorlaton bebizonyították, hogy megfelelő manőverezéssel átverhető még a legmodernebb Doppler-radar is. Szóval marad a matek."

- Mondd már el nekem: négy kováslakatos, elöltöltős puskának mi esélye van egy gépkarabéllyal szemben? De akár egy ismétlőpuskával szemben? Messzebbre, gyorsabban, pontosabban, többet, erősebben lő.

Ne akard beadni senkinek, hogy az 1958-ban szolgálatba állt Mig-21 ellenfél egy 4. generációs mai Gripennek...

Pláne úgy, hogy a 110 darabból már csak 40(!) üzemképes... Ne röhögtesd ki magadat.


"Látom nem nagyon értesz a haditechnikához."

- Erre inkább nem is írok semmit...


"A befogás nem találat. Létezik aktív és passzív zavarás is. A román Lancerek bőven el vannak látva izraeli zavaróberendezésekkel."

- Sokra mennek vele, attól még nyomába sem érnek egy mai modern vadászgépnek. Vietnámban a Mig-15ösökből, vagy 19esekből kettő, három is jöhetett egyszerre egy amerikai gép ellen...


Őszintén szólva erős elfogultság (vagy a saját nemzeted rovására, vagy a másikénak javára), hogy egy olyan légierőt, aminek több mint 50%-a fel sem tud szállni(!), és ami igen, az is 60 éves(!), jobbnak tartasz a Gripenflottánál.

Nyilván a csehek is azért vették, mert olyan rossz...

Eléggé megmosolyogtató logika. De főleg az, hogy még azt is jónak akarod feltüntetni, hogy milyen sok gépük lezuhant/lezuhan, mert "azt jelenti, hogy repülnek velük". Aham. Csak egy ilyen légierő már csak azért sem ellenfél, mert mire eljutna az ellenségig, addigra már nem marad fent egy sem a levegőben belőlük.


"Lehet durex gumid is ha nem tudsz d..gni."

- Hát igen. Ez jól summázza a román Mig-21esek bevethetőségét. Hiába raknak rájuk mindenféle kütyüt, ha olyan öregek, hogy maguktól sorban lehullanak...


"Világválság? Szingapúrban? Indiában?"

- Azok nem tartoznak a világhoz? Elárulom, még Kínának is csökkent a gazdasági növekedése. (Igaz, még így is jóval magasabb, mint más országoknak, de csökkent.)


"Ez a világválság marhaságot csak olyanokkal lehet megetetni mit te."

- Ellenkezőleg. Erre az jön rá, aki gondolkodik. Eléd tolnak pár kész adatot, hogy "nekik ennyi van, nekünk meg annyi, stb" és nem számolsz utána a dolgoknak. Olvasod valahol, hogy Lengyelországnak több gépe van mint nekünk, de nem jutsz el odáig, hogy végiggondold, 3,5x akkora ország és 4x több lakossal, mint a mi hazánk. Hogy csak egy példát mondjak.

Illetve nem látod a térség viszonyait.

Ausztria: 15 db Eurofighter Typhoon.

Horvátország. A 24 db MiG–21-es, amiből csak 12 db-ot modernizáltak.

Szlovákia: 15 db Mig-29-es.

Szlovénia: 9 db Pilátus PC-9M (ez a legjobb:D)

Csak hogy lásd is a saját szemeddel:

[link]

Rettentően tekintélyt parancsoló...


Ja, és a korábban idézett cikk a balti államok légvédelméről.

[link]


"Miután kb. 10 éve tervezik a legmodernebb számítástechnikával hidd el hogy komoly idő az a 6 és nem 5 év."

- Pont mivel a legmodernebb dolgokat használják rajta, épp ezért megbízhatatlan, kiforratlan. A puding próbája az evés.


"Csak hogy tanulj. A repülésbiztonsági mutató egy adott típus levegőben töltött óraszáma, a típus darabszáma és bevetések számával adják meg. A Mig-ek mutatói nem rosszabbak mint bármilyen más gépé."

- A román Mig-21eseké? Forrás?


"Egyébként a csehek 24 gépet rendeltek de az árvíz elmosta a tervezet darabszámot. Inkább reaktíváltak 24 ALCA-t."

- Nyilván ők is azért akarták azt venni, mert olyan rossz. A lengyelek is jobban örülnének ma már a Gripeneknek, mint az F-16osoknak, ahogy olvastam, de eső után köpönyeg.


"A román MIG-ek többet kaptak mint magnót. Kicsit modernizáltak őket.Mond az valamit hogy fegyver hordozó platform?"

- Sokra mennek vele, ha lezuhannak. Ne akard nekem beadni, hogy az tök normális, sőt, a kiválóságot mutatja, hogy 110 "modernizált" mig-21esből csak 40 működőképes. Az öregebb T-72eseket is felszerelik reaktív páncéllal meg éjjellátó berendezéssel, mégsem érnek még megközelítőleg sem annyit, mint egy 2000-es évek után gyártott T-72es, ami már eleve olyan páncélt és szerkezetet kap, amit 30 éve még nem is ismertek.


"Arra próbáltam rávilágítani hogy a politikusok remek terveket képesek elhitetni az olyanokkal mint te."

- Azok után, hogy néhány előre szájba rágott félkész adatra építesz fel véleményt, mielőtt pontosan körbetekintenél velük kapcsolatban, nem hinném, hogy kellene erre bármit is írnom. 14 gripen már vettek. A cég, akitől vették, ma is megvan. Semeddig se tart újabb szállítmányt rendelni.


"A B-52 -es pedig 60 mégis szolgálatban van."

- Na igen, de az olyan is!


"A Szu-22 vadászbombázó, másodlagos légiharc kapacítással."

- Persze, a nyílpuska is képes még lőni. Más kérdés, hogy egy Szu-22 sem távolsági, sem fordulóharcban nem ér semmit a mai légtérben.

A japán Zérók kiváló gépek voltak a háború elején. 1945-ben már félkézzel szedték le őket az amerikai pilóták. Elszállt felettük a technika....


"Szóval gondolkozz. ( ez nem fog bombázni mert 40 éves, ne röhögtess..)"

- De légiharcban sem fog részt venni, ne röhögtess... (Tanács: hozzáértőbb körökben ne nagyon hangoztasd, hogy a 40 éves Szu-22, ami ráadásul nem is vadászgép, érne bármit is a Gripenek ellen, mert kiröhögnek.)


"NATO tag Török,-és Görögország is , mégis lőtték egymást."

- Ez így megint elég félkész információ.

Mikor? Nemzetközi légtérben, vagy sem? Lőttek egymásra, vagy csak üldözés volt? Lezuhant valamelyikük? Volt halálos áldozat? Mik a körülmények? Forrás? Stb.


"Az új kormány oroszbarát!Egyébkét ha fűteni meg világítani akarnak előbb , utóbb a lakosok is azok lesznek."

- Akkor ennek nézz utána egy kicsit.

[link]

A videótárban nem találtam meg az adást, majd ha felteszik, belinkelem azt is.


"A bejelentés vagy cikk időpontja 2011. 08.15. Kettő gondolat: 1. 5 nappal aug.20 előtt ciki lenne, ha nem tudna felszállni az a 4 kijelölt gripen. Szóval valószínűleg egy Skoda ( valószínűleg Lézer Jani autója volt, mert ő Audis) árából tankoltak egyet. 2. Ez azt jelenti hogy idáig nem volt.Szóval-sajnos-stimmt."

- Ez megint csak a saját fejedből, rosszindulatú, alaptalan hadoválásod.

Én is tudom mondani olyat, hogy "Novák Előd meleg, csak azért van felesége, mert kell alibinek."

Ugyanilyen üres, levegőben lógó vagdalkozás az is, amit te mondasz, hogy nincs üzemanyag a gépekhez.


"Valóban Kanadában képzik őket. Miután megszüntettek a magyar képzési kapacitást. Miért?"

- Mert Kanadában NATO-színvonalú képzést kapnak? Tudod te, mennyi különbség van odakint és idehaza a kiképzés között? Tudna róla mesélni egy-két ember, aki az USA-ban, vagy valamilyen nyugat-európai országban kapott továbbképzést.


"Miért? Miért kellett az L 39-seket kidobni?

Egyébként Vári Mig-29-sel örömködött a ködös Albionban. Akkor miért vonták ki őket?"

- Ilyen hozzáállással még mindig hátrafelé nyilaznánk lóhátról...

Kétségtelen, a Mig-29es egy kiváló gép volt. Az újgyártásúak, amiket 2000 után építettek, ma is jók. De azok, amiknél a fémszerkezet és az elektronika már 20-30 éves, nem.

Egy légibemutatón lehet, hogy jól mutatnak, de a légiharc más téma.


"A lengyelek 2030-ig nem 2020-ig repülik a Mig-29.eseiket!!!!

Valószínűleg a mi drága "vezetőink" jobban tudják hogyan kell szétverni egy hadsereget."

- A mi Mig-29-eseink is megvannak most is. Ugyanúgy, ahogy eddig. Csak nem szállnak fel. De szükség esetén - ahogyan eddig - bevethetőek. Ilyen szempontból tehát megint nem érv.

2011. szept. 8. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/60 GereZsolt ***** válasza:
72%

Pedig a te sorrendedet követi.Szóval. lássuk.

1."- Mondd már el nekem: négy kováslakatos," Beírásod látványosan bebizonyítja hogy a felműveltség veszélyesebb a műveletlenségnél.A mai modern Doppler radarok , megfelelő manőverezéssel szó szerint megtéveszthetőek. Hiába a BVR képesség, ha az ellenség közel tud jönni és ott a korszerűbb AIM rakétával ( Python IV ) leszedi a Gripent.

2. Vietnámban egy darab Mig-15 sem repült ellenben -17, -19 és -21 korai példányai igen. Tanulmányozd a Iron Hands hadműveleteket, rájössz mekkora baromságot írtál ezzel. ( Vietnámban a rakétás F4 -esek kifejezett hátrányban voltak az ELAVULT de ágyús -17-sekkel szemben és még sok minden érdekesség...

3.Ezt már többször írtad, mitől 60 éves a Mig-21 bis?

4. [link]

Talán ezért vettek a Csehek is Gripent. Egyébként nem érted a beírásom. Még a csehek is eredetileg 24 db-ot akartak venni, utalva arra, hogy miért kevés a 14db. FGYI!

5.- Azok nem tartoznak a világhoz? Elárulom, még Kínának is csökkent a gazdasági növekedése. (Igaz, még így is jóval magasabb, mint más országoknak, de csökkent.) Ja, ja .....

Megint fideszelsz, bocsánat mellébeszélsz. Nem az állítólagos "világválság" miatt nem vettek Gripent, hanem azért mert alulmaradt a többi pályázóval szemben.A nyertes gépeket megvették.

6.- Olvasod valahol, hogy Lengyelországnak több gépe van mint nekünk, de nem jutsz el odáig, hogy végiggondold, 3,5x akkora ország és 4x több lakossal, mint a mi hazánk. Hogy csak egy példát mondjak...

A feladat ugyanaz. 132 lengyel harci repülő egy 38 M országnak, nálunk 14 harci repülő egy 10 M országnak.15 Typhoon egy 8,4 M Ausztriának ( nem számítva a könnyűtámadóként is használható Saab-105-ket) 4,4 M lakosú 1993 -ban létrejött Horvátország 24 Mig-21bis és UM

7- Pont mivel a legmodernebb do... Akkor ezt most nem értem. Ha modern akkor kiforratlan ha régi akkor használhatatlan?

8-- Nyilván ők is azért akarták azt venni, mert olyan rossz,

Az előbb már válaszoltam erre, egyébként a csehek erősen gondolkodnak a lízing lejártát követően F-35 vagy Typhoon rendszeresítésén

forrás amit remegő kézzel vársz:

[link]

9-A románok 48 korszerű harci gép beszerzését tervezték. Aztán pénzhiány miatt lemondtak erről. ( F-16 került kihirdetésre)A modernizációt kb.10 évre tervezték.A gépek nem balesetekben hanem rep .idők lejártát követően kerültek leállításra. ( várták az új gépeket)

10-Nem vettünk Gripeneket, béreljük őket. Lízing, nézz utána mit jelent. ( kötelezettségek, repülhető óraszám--etc.)Egyébként a HM úgy viselkedik a Gripenekkel mint a lízing audis, aki 500e Ft önrésszel lízingeli a 10M-os autót, villog vele, de tankolni 2e forinttal megy.

11-A B-52 -sel kapcsolatban tele a net. Olvasgass.

12- Más kérdés, hogy egy Szu-22 sem távolsági, sem fordulóharcban nem ér semmit a mai légtérben.

Mert nem arra készült. Harcászati csapásmérő és felderítő, alacsony, nagy sebességű behatolások , csapásmérés, felderítés. ( a kivont magyar gépek is a Csapatlégierő részét képezték. Mint a Mi-24 harci helikopterek)

A fordulóharcot pedig hagyd meg a légi bemutatókra. 45-ben alig volt Zero, egyébként ott a kiképzett pilóták és az üzemanyag hiánya valamint az amerikai LÉTSZÁM fölény döntött. ( J2M3 Raiden, Ki-84 Hayabusa, Ki-44 Shoki...etc.)Olvass!

13-- De légiharcban sem fog részt venni

Lsd. mint fent. A "másodlagos légiharc kapacítás" szavak amit előző hozzászólásomban írtam érthetőek? Szerintem nem. Nem is kell légiharcot vívnia, arra ott van több mint negyven F-16-os és 36 Mig-29 VADÁSZGÉP. Tudod egy korszerű légierő nem csak VADÁSZGÉPEKBŐL áll. A szakértő kör csak rajtad röhöghetne.De nagyon.

14-Török-Görög, segítek, gúgll, szavak: török-görög-ciprus, F-16, Mirage 2000, légiharc, győzelmi jel a török F-16-oson, stb.

segítek: [link]

15-- Ez megint csak a saját fejedből...

Mond te tudsz olvasni? Egyébként ha minden rendben van akkor miért kell külön kihangsúlyozni egy hónapja, hogy hurrá van kerozin?!Ha kérsz egy hivatkozást legalább ne égesd magad azzal, hogy el sem olvasod!

16-És végezetül a Mig-29. Imádod a linkeket, olvasd el és utána jelentkezz:

[link]

15-

2011. szept. 8. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/60 Pro Patria ***** válasza:
52%

"Pedig a te sorrendedet követi.Szóval."

- Na igen, csak az előző idézetek nélkül marha nehéz követni.


"A mai modern Doppler radarok , megfelelő manőverezéssel szó szerint megtéveszthetőek. Hiába a BVR képesség, ha az ellenség közel tud jönni és ott a korszerűbb AIM rakétával ( Python IV ) leszedi a Gripent."

- Csak mire odaérne, lezuhan magától. Tudod: hiába van Durex-ed, ha nem tudsz d.gni...:)


2. Vietnámban egy darab Mig-15 sem repült ellenben -17, -19 és -21 korai példányai igen. Tanulmányozd a Iron Hands hadműveleteket, rájössz mekkora baromságot írtál ezzel. ( Vietnámban a rakétás F4 -esek kifejezett hátrányban voltak az ELAVULT de ágyús -17-sekkel szemben és még sok minden érdekesség..."

Vietnámban használtak Mig-15öt

[link]

Az F-4es Phantom légiharcrakétája megint csak kiforratlan típus volt, ez nem azt jelenti, hogy a gépágyú jobb annál.

Egyébként elkevertem, az F–8 Crusader-re gondoltam.


"3.Ezt már többször írtad, mitől 60 éves a Mig-21 bis?"

- Mondjuk mert az ötvenes évek végén lett kifejlesztve? Egy magára valamit is adó ország már 20 éve nem használ ilyet. Volt egy újabb változata, azt hiszem, a kínaiak csinálták, de tíz éve már annak a gyártása is megszűnt.

Nézd meg, hányan használnak még ilyet (kék szín):

[link]


"Még a csehek is eredetileg 24 db-ot akartak venni, utalva arra, hogy miért kevés a 14db."

- Így van, és erre mi is rájöttünk, ezért akarunk még többet.


"5.- Azok nem tartoznak a világhoz? Elárulom, még Kínának is csökkent a gazdasági növekedése. (Igaz, még így is jóval magasabb, mint más országoknak, de csökkent.) Ja, ja ..... -> Megint fideszelsz, bocsánat mellébeszélsz."

- Ezek tények. A pártpolitikát meg ne keverjük bele. Bár megmagyarázza az elfogultságodat...


"A feladat ugyanaz. 132 lengyel harci repülő egy 38 M országnak, nálunk 14 harci repülő egy 10 M országnak."

- A Szu-22 nem harcigép, hanem múzeumi darab.

A lengyeleknek beleszámolhatjuk a Mig-29-eseiket, de akkor a mi Mig-29-eseinket is bele kell.

Így pedig:

Lengyelország - 93 db (48 F-16 és 45 Mig-29)

Magyarország - 42 db (14 Gripen és 28 Mig-29)

[A Mig-29eseket csak nemrég, 2010 dec. 31-én vonták ki, szóval most is harcképesek]


És a fenti szám mellé figyelembe kell venni, hogy Lengyelország népessége 4x-ese a miénknek.

Szóval félinformációkkal operálsz.


"15 Typhoon egy 8,4 M Ausztriának"

- Így van. Vagyis a hasonló méretű és lakosságú Ausztria is csak annyi géppel rendelkezik, mint mi.


"(nem számítva a könnyűtámadóként is használható Saab-105-ket)" - Ja. A Me-262es is használható annak.:D Csak nem a mai időkben.

Másfelől 28 darab... Hatalmas armada. (És megint csak azt mondom, a mi 24 darab Albatrosunk ugyanerre képes, és csak 1-2 éve vonták ki őket, szóval most is harcképesek - ha minden kötél szakad.)

Ja... és nem Ausztria az, ami épp most adja el szinte az összes tankját, mert Európában nincs háborús veszély?


"4,4 M lakosú 1993 -ban létrejött Horvátország 24 Mig-21bis és UM"

1) Az, hogy mikor lett független, merőben közömbös, mert az Ukrajna sem régóta az, de a fegyverzetet szétosztották.

2) Sokra mennek az ócska, régi, elavult 24 db Mig-21-esükkel (pl a mi 14 Gripenünk ellen.)


"Pont mivel a legmodernebb do... Akkor ezt most nem értem. Ha modern akkor kiforratlan ha régi akkor használhatatlan?"

- Mert direkt értetlenkedsz. Az F-22 TÚL új, kiforratlan, telis-tele eddig még sosem használt technikákkal, amiknek esetleges hibái csak használat közben derülnek ki.

A Mig-21 meg egy régi, aerodinamikailag pocsék, elavult gép, aminek rég lejárt a biztonságos üzemideje.


"egyébként a csehek erősen gondolkodnak a lízing lejártát követően F-35 vagy Typhoon rendszeresítésén"

- Érdekes. Mindjárt meg is ragadt belőle egy két rész nekem:

[A portál szerint az amerikaiak ismét az F-16-ossal szállnának be a versenybe, de ezzel a típussal valószínűleg nem sok jóra számíthatnak. Jaroslav Mika, a cseh légierő egyik bázisparancsnoka szerint amennyiben tényleg magasabb színvonalra szeretnének lépni, akkor nem az F-16-ost fogják választani.]

-> Vagyis az F-16 visszalépés lenne a Gripenekhez képest. Érdekes, ők is így látják ezt, a lengyelek is így látják ezt, akkor mégse döntöttünk olyan rosszul a Gripenekkel...


Úgy sugalltad, mintha a csehek alig várnák, hogy megszabaduljanak a Gripenektől, hogy mást vehessenek. Nekem ebből a mondatból nem egészen ez a hangszín jön le:

[a jelenleg használt Jas-39 Gripenek lízingje 2015-ben lejár. Ennek kapcsán döntött úgy a cseh védelmi minisztérium, hogy Franciaországtól, az Egyesült Államoktól, Svédországtól(!) és a Eurofighter konzorciumtól ajánlatokat kér be.]


Mellesleg a csehek részéről fel sem merült az F-35ös:

[Ebben az esetben a Lockheed felajánlhatná a legújabb típusukat, az ötödik generációs F-35-öst is, ez azonban még fejlesztés alatt áll, ráadásul túl drága is lenne az ország számára.]


Tehát megint ferdítesz, saját szájízed szerint torzítod a félinformációkat.


"A románok 48 korszerű harci gép beszerzését tervezték. Aztán pénzhiány miatt lemondtak erről. ( F-16 került kihirdetésre)"

- Vagyis azért van még mindig Mig-21esük, mert nincs pénzük másra.


"A modernizációt kb.10 évre tervezték.A gépek nem balesetekben hanem rep .idők lejártát követően kerültek leállításra. ( várták az új gépeket)"

- Azért jónéhány lezuhangatott.:)


"Nem vettünk Gripeneket, béreljük őket. Lízing, nézz utána mit jelent. ( kötelezettségek, repülhető óraszám--etc.)"

- A kérdés szempontjából merőben közömbös. A néphadsereget is szovjet államadósság ellenében szerelték fel.


"Más kérdés, hogy egy Szu-22 sem távolsági, sem fordulóharcban nem ér semmit a mai légtérben.

Mert nem arra készült. Harcászati csapásmérő és felderítő, alacsony, nagy sebességű behatolások , csapásmérés, felderítés. ( a kivont magyar gépek is a Csapatlégierő részét képezték. Mint a Mi-24 harci helikopterek)"

- Egy bombázó akkor ér valamit, ha légifölény van az adott térségben. Légifölényt vadászgépekkel lehet szerezni. Magyarország légiereje SEMMIVEL SEM gyengébb a térség többi légierejénél. (Szlovákia 15 db. Mig-29, Ausztria 15 db. Eurofighter, Horvátország 24 db. Mig-21 [ebből 12 db. lett felújítva], Szlovénia 9 darab[!] légcsavaros gép)

Sapienti sat.


"Nem is kell légiharcot vívnia, arra ott van több mint negyven F-16-os és 36 Mig-29 VADÁSZGÉP. Tudod egy korszerű légierő nem csak VADÁSZGÉPEKBŐL áll."

- Nekünk meg a 14 Gripen és a 28 Mig-29esünk.

Ja, és Lengyelországgal nemigen fogunk háborút vívni.

Ja, és Lengyelországnak 4x annyi a lakosa és a területe.


"A szakértő kör csak rajtad röhöghetne.De nagyon."

- Mondhatod, de a tények engem igazolnak.



" [link]

- Na igen, erre számítottam. Tudod, nagy a különbség a kergetőzés és a légiharc között. Elfogni egy légtérsértő gépet meg evidens, még akár lőni is rá. Éppen ezért kérdeztem rá, mert nem mindegy, mik a körülmények... Megint csak féligazságokat csavarsz ki.


"16-És végezetül a Mig-29. Imádod a linkeket, olvasd el és utána jelentkezz:

[link]

- Egy blog aztán marha megbízható forrás:)

2011. szept. 8. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/60 GereZsolt ***** válasza:
75%

1.A román Mig-21MF sorozatú gépek, 1976-os gyártmányúak. Az általad pufogtatott 50-es évek, az 1958 amikor a Mig-21F-13-as egy igen szerény képességű elfogóvadász szolgálatba állt. A két gép között ég és föld a különbség, mind képességekben, mind lehetőségeben. Nézz utána, érdemes. Megismétlem, a román -21-es modernizációt cca.10 évre tervezték utána F-16 ADF változat került volna rendszeresítésre 48 db. ( izraeli modernizációval ) A -21 modernizációjának nézz utána, bár szerintem a negyedét nem fogod érteni, de kérdezz bátran.

2. Vietnamban nem használtak MiG-15-öst harci bevetésekre, kizárólag -17-est ( ami a Mig-15 modernizált változata).

Nem kiforratlan, hanem nem megfelelően alkalmazott. Egyébként a harceljárások miatt a vietnami háborúban hozták létre a Top Gun harciskolát ahol még Mig-17-es körvonalakkal rajzolt Skyhawkok is repültek. Nagy az irodalom olvass sokat!

3.Az internet világába ez a tudatlanság káros. A MIg-21 típuscsaládnak több mint 25 tagja van , kezdve a F-13-tól a Bis-ig. Legalább az imádott wikipediádat olvasd már el!

Segítek: [link] Elég hiteles?

4.A csehek már előttünk rájöttek, kb. 10 évvel. A mi "vezetőink" alkalmatlansága ismételten QED.

5.Pártpolitika nem érdekel, amig nem az én adómat költik hülyeségekre. lsd. gripen.( egyébként a pártpolitikai mást jelent mint amire te célzol. Amire én céloztam az politika.Az én pénzemmel.)

6.Ezt talán beszéld meg a Lengyel Légierő vezetőivel. Szerintem jobban értenek hozzá mint te. A lengyel Mig-29-sek még csak nem is említhetőek egy lapon a mi kivont gépeinkkel. Modernizált, korszerűen üzemeltetett gépek, kiválóan képzett és motivált pilótákkal.( náluk nem újsághirdetésben keresnek pilótákat. Kihalásos alapon lehet pilóta valaki, kis túlzással.Van oktatás, van sportrepülés... fogalmad sincs miről beszélek, igaz?

A magyar gépek rep. képessége kérdéses. Tudod mit jelent egy gép kivonása? Fingod sincs, igaz. Ez nem apa autója amit kivonok a forgalomból ha nem kell, majd visszaülők ha kell. pl. a kabintetők még letakarva sincsenek, a polikarbonát tető pedig az időjárásnak hála "behálósodik" azaz nem lehet kilátni belőle. Egyébként már rég nincs 28 db,3 db katasztrófát szenvedett és csak azt a 14 db-t használták amelyeket 2002-ben kismértékben modernizáltak. Szóval itt SZÓ sincs 28 Mig-ről. Az aktív -29-es állomány 9 darab volt!!!!! Abből kettő UB, vagyis kétüléses fedélzeti radar nélkül!!!

7.Megint a tudatlanságod. A Saab-105 felfegyverezhető könnyű harci repülőgép, kiképzési kapacitással. A mi kivont ex-NDK-s L-39-seink kiképző repülőgépek (ZO változat), harci kapacitás nélkül.Egyébként csak 20

volt, 4 darab tartalékalkatrésznek lett felhasználva.Elméletileg a pilóták óraszámait lehetett növelni velük.

8.Horvátokkal kapcsolatban hagyjuk, nem érted a lényeget.

9.Egyetlen korában nem használt technológia sincs az F-22sben. ( nincs lézerágyúja, nem gravitron hajt-s ..etc.)

10.Igen F-16-os visszalépés lenne a gripenhez képest? Nem, azért nem lenne befutó mert a Lockheed már az F-35-st árulja, mint a F-16 váltótípusát és a cseh légierő főnöke sem venne F-16-ost ha vehet F-35-st!Olvass a sorok között! Az F-35 csak Európában egy sor országban kiütötte a Gripen NT-t ( ami nem is létezik csak max. az IKEA íróasztalán. Dánia, Hollandia, Norvégia...etc.) Az hogy kérnek ajánlatot a svédektől is semmit nem jelent ( gondolom a jelenleg érvényben lévő gripen-lízing szerződésnek van egy ilyen előírása) Az jelentene bármit is ha nem kérnének senkitől sem ajánlatot!

11.F-35 percről, percre olcsóbb. 9 ország bíztos, ( US, GB,Töröko.,Hollandia, Dánia, Norvégia, Kanada,Ausztrália, Olaszo.Több ország ( Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan ) tervezi a vásárlást. Szóval hidd el olcsóbb lesz mint a gripen.Egyébként a lengyelek is élénken érdeklődnek.

12.A románok 1999 óta alatt 110 gépből 9 gépet vesztettek ( gépállomány 8,1%-a ). Mi 1993 óta 28-ből 3-at ( gépállomány 10,7%-a). ( ami rosszabb mert 2002 után csak 14 gép repült lsd. mint fent)Pedig a -29-es két hajtóművel szerelt, 4. generációs típus.Tanulj már meg számolni. Nem nehéz.

13.Úristen. A Néphadsereget kemény konvertibilis Rubelért szereltük fel! A -29-seket kaptuk államadósság fejében!Mond te hány éves vagy? Nem közömbös mert a szerződés szerinti repült óraszámokat nem használjuk el akkor miért fizetünk? Porfogókért? Megint nem érted a lényeget.( Audi-tankolás, addig nyújtózkodj amíg a takarod ér...etc.)

14. Ez részben igaz. De egy bombázó részt vesz a légi fölény kiharcolásában ( pl. megsemmisíti az ellenség légvédelmi lokátorait, földön álló gépeit, logisztikáját...etc.)

15. Igaz nem lesz háború a lengyelekkel ( bár mi a Mielec-i PZL gyárban gyakran néztük egymást szúrósan, utána este meg jókat vodkáztunk.) De megint nem tudsz számolni. 4 -szer nagyobb ország, 10-szer erősebb légierővel. ( 132-14(13?))

16. Idézetek:

" Az egyik legkülönösebb esemény a típus életében 1974. július 22-én következett be, két nappal a Ciprusért folytatott görög–török összecsapások után. A görög légierő őrjáratra felszálló két F–5-ös vadászgépe az Égei-tenger felett légi harcot vívott két török F–102-essel. A harc során Dinopoulos hadnagy AIM 9B rakétával lelőtte a görög géppárt sikertelenül támadó egyik török F–102-est. A deltaszárnyú gép felrobbant és a tengerbe zuhant. " Jetfly

"Egy F–16D-t a Török Légierő veszített el 1996. október 8-án, az Égei-tenger feletti szokásos török–görög légi konfliktusok egyikében, mikor egy görög Mirage 2000 Magic-2 rakétával (állítólag véletlenül) lelőtte. 2006 májusában egy török és egy görög F–16-os ütközött össze intenzív manőverezés közben, a görög gép pilótája meghalt." Wikipedia- A Mirage oldalára ehez képest felfestették a légigyőzelmet!

2011. szept. 9. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/60 Pro Patria ***** válasza:
52%

Már az első mondatnál megakadok.

"A román Mig-21MF sorozatú gépek, 1976-os gyártmányúak. Az általad pufogtatott 50-es évek, az 1958 amikor a Mig-21F-13-as egy igen szerény képességű elfogóvadász szolgálatba állt."

- De maga a sárkányaszerkezet, amit megterveztek, az aerodinamika, miegymás fél évszázados konstrukció. De rendben, legyen 30 éves. dolgon.

Ha szerinted egy 30 éves gép képes felvenni a versenyt egy mai 4. generációs csúcsgéppel, akkor van még mit tanulnod. A háborúk nem csak számokból állnak.

Plusz, hogy szerinted még az is a román légierő kiválóságát bizonyítja, hogy egyre-másra hullanak le a repülőik, arra egyszerűen nem lehet mit mondani.


Emellett mivel újra és újra azokat az érveket görgeted tovább, amiket már eddig is megválaszoltam (pl hogy a lengyel légierő arányaiban ugyanakkora, mint a magyar), illetve sokadszorra is elsiklasz ama felsorolás mellett, amivel bemutattam a környék összes (nálunkénál gyengébb) légierejét, - tehát figyelmen kívül hagyod, amit írok, én sem látom érdemesnek, hogy szétoffoljam a kérdést.


Ez számodra rég nem a kérdésről szól, pártpolitikát keversz bele, és nem AKARSZ mást látni, mint ami beleillik a kis világképedbe. Így nem is próbállak meggyőzni, a tények mellettem állnak, aki meg idetéved a kérdésre, látni fogja a választ.


1) A román légierő egy elavult, semmit sem érő pénznyelő organizmus.

"A Román Légierő (románul Forţele Aeriene Române) a román hadsereg egyik legfontosabb része, mégis az egyik legelhanyagoltabb katonai alakulat nem csak Romániában, hanem egész Európában. A légierő kötelékében szolgáló legfontosabb repülőgéptípus a szovjet gyártmányú MiG-21, amelyet több évtizeddel ezelőtt állítottak szolgálatba és amelyeknek példányait más NATO tagországokban már rég szétszedték vagy múzeumokban állították ki. Romániában sem a bravúros teljesítményéről híres, hanem az utóbbi években egyre gyakoribb baleseteiről. Már több gyakorlott és jól kiképzett román katonai pilóta ment rá a MiG-21 megbízhatatlanságára. A Román Légierő MiG-29-essekkel is rendelkezik, amelyeknek a teljesítménye sokkal nagyobb a MiG-21-ekéhez képest, de így is elmarad a mai viszonyok között. Romániában azonban nincs pénz ezeknek a használatára, a repterek kifutópályáin rozsdásodnak. Az egyetlen működő MiG-29-t kiképzésre és gyakorlatozásra használják. A román hadsereg vezetése, látva a repülőgépes állomány enyhén szólva is siralmas helyzetét, 2006 elején felvetette, hogy használt F-16 gépeket vásároljanak Izraeltől. Erre azonban egyelőre nincs pénz."


2) A térség légierőihez képest semmivel sem maradunk el.

Ausztria: 15 db Eurofighter Typhoon.

Horvátország. A 24 db MiG–21-es, amiből csak 12 db-ot modernizáltak.

Szlovákia: 15 db Mig-29-es.

Szlovénia: 9 db Pilátus PC-9M


Innentől kezdve a kérdés maradéktalanul meg lett válaszolva: Magyarország semmivel sincs elmaradva a többi ország légierejéhez képest.

Sem technikailag. (A térség legmodernebb vadászgépei - Ausztria után - a mieink. A többi ország még Mig-21esekkel, esetleg Mig-29esekkel repked, sőt, a szlovének légcsavaros(!) gépekkel.)

Sem létszámában. (Arányaiban olyan, mint a lengyel légierő, aminek ugyan 4x több gépe van, de 4x több a lakosa is.)


Köszönöm a részvételt.

2011. szept. 9. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/60 anonim ***** válasza:
46%
Hogy az ujjatok nem kopik le...
2011. szept. 9. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/60 anonim ***** válasza:
46%
A magyar légierő technikailag nem elmaradott, de a repült órák, lövészetek száma..., ellőtt éles rakéták száma?
2011. szept. 9. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/60 GereZsolt ***** válasza:
58%

Kedves Kolléga!

Valószínűleg te az a típusú ember vagy aki akkor sem veszi észre a mozdonyt mikor elcsapja. 16 év a haditechnikában eltöltött szakmunka-.repülő-gépész- sem képes meggyőzni egy elvakult félművelt index és origo színvonalon nevelkedett amatőrt. Semmi de semmi nem támasztja alá a láthatóan szimulátorokon szerzett -vélt-tapasztalataid. Én nem a román légierőt dicsőítettem, mindössze a saját hazánk pazarló, leginkább politikai döntések alapján meghozott, ésszerűtlen, kizárólag korrupció céljait szolgáló katonai döntéseit ostorozom, technikai oldalról. Részemről ennyi. "Vezérünk a bátorság, kísérőnk a szerencse!"

2011. szept. 9. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/60 Pro Patria ***** válasza:
52%

"16 év a haditechnikában eltöltött szakmunka-.repülő-gépész- sem képes meggyőzni"

- Messziről jött ember azt mond, amit akar:)

Egyébként attól, hogy valaki jó autószerelő, még nem lesz sem versenypilóta, sem autótervező mérnök.


"egy elvakult félművelt index és origo színvonalon nevelkedett amatőrt."

- Na, ez az, amikor sablonos "fuj fidesz" dolgot keversz bele a dolgokba érvként. Ami jelen esetben azért különösen vicces, mert soha nem olvasok sem origót, sem indexet.


"Semmi de semmi nem támasztja alá a láthatóan szimulátorokon szerzett -vélt-tapasztalataid."

- Szimulátorokkal sem játszottam soha.:)



Ellenben megkérdőjelezhető a szakértelmed, ha a mindenki által lenézett, mig-21esekkel felszerelt román légierőt jobbnak tartod a mi 4. generációs Gripen-flottánknál, illetve ha szerinted a néhány hónapja kivont mig-29-esek nem lennének most alkalmasak harcra.

Attól, hogy költségtakarékosságból nem szállnak fel (hiszen a Gripenek mellett csak tartalékot képeznek), az nem azt jelenti, hogy nem tudnak felszállni (pláne hogy néhány hónapja még repkedtek.)

2011. szept. 11. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!