Egyes tankokra miért szerelnek elől-hátul egy vastagabb farönköt?
Például: [link]
Főleg a szovjet gyártmányú tankokon látni ilyet, régebbi és a jelenlegi háborúban is. Ennek mi a funkciója? Egyfajta lökhárítóként funkcionál esetleges akadályok áttörésénél?
nem csak mocsárban, hanem bármilyen puha talajon, ahol elkapar a lánctalp, ezt a rögöt felkötöd a lánctalp elejére (vagy hátára, attól függ merre akarsz menni) és remélhetőleg így már ki tudsz jönni.
Nahát. De egy dizájnos Abramsra ilyet fix, hogy nem raknak, milyen proli megoldás lenne már. :D
Inkább dagonyázik a mocsárban egy jót.
5) na igen, erre a célra kiválóakm
A harckocsikra szerelt farönköt önmentő gerendának hívják, és arra való, ha egy harckocsi elakad a sárban, a lánctalp alá fektetik és így könnyebben kiszabadul. Van hogy ez se segít, de kétségkívül jobb mint a semmi.
Gyakorlatban a II. világháborús harckocsin láttam oldalfüggetlenül, és napjainkban csak az orosz, és ex-szovjeteken.
A svédek azok az illusztráció kedvéért a Leopárd 2-est is ellátták vele, de a gyakorlatban nem szerelik fel.
# 9
Hogy gondolod az üzemanyag kifogyását ?
Ha csak 50-en van a mutató állása, akkor nem fordul vissza a harckocsizó tankolásra ?
Az úszás meg nettő hülyeség.
Egy 45 - 60 tonnás járgány hogyan tudna úszni ? Az soha nem tud úszni.
Még a könnyűsúlyú lövészpáncélosok, mint a BMP-k, vagy a Bradley, vagy a LAV-ok is csak külön előkészítés után tudnak úszni egy mérsékelt sodrású vízi akadályon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!