Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Ha katapultülést szerelnének...

Ha katapultülést szerelnének egy második világháborús vadászrepülőbe, az mennyire befolyásolná a gép teljesítményét?

Figyelt kérdés
Teljesítmény alatt a sebesség, fordulékonyság és emelkedőképesség hármasra gondolok, világháborús repülő alatt meg az Fw 190 / P-47 / P-51 / F8F típusokat értem.
2014. aug. 12. 19:52
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

semennyire!

5x Többet számít egy ósdi otromba buta bumba, vagy a fegyverzet. ami akkor volt!

Ma nem lenne több mint egy "nehéz" pilóta!

nincs 90Kg nál több!

2014. aug. 12. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
A mai pilótaülések kompozitokból vannak, nem sokkal nehezebbek, mint a II vh-ban használtak. A régiek legalább 100 kg-ot nyomtak, mivel fel voltak páncélozva, minimum 0,7mm, de inkább vastagabb acéllemezekkel. A maiak a páncélozást is kompozitokkal oldották meg. Az ülés, a gép súlypontjában van, ott nem nagyon számít az a pár kiló. Amúgy a 2.vh-ban már alkalmaztak katapultülést, a Do 335 pfeil volt az első hadrendbe állított vadászgép, amit felszereltek vele.
2014. aug. 12. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Nem lehetne beleszerelni, egész mások azok a gépek meg a maiak.
2014. aug. 12. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Maga az ülés mondjuk régebben nem volt nagy szám, kb fém ülőke, súlya meg a páncéllemezeknek volt. Bár valószínűleg nagyon vészes többletsúlyt nem jelentene ezeknél a típusoknál, tekintve hogy elég "testes" gépekről van szó.


Mondjuk kérdés az, hogy egy katapultülés mekkora erőket közvetít a gépre, milyen szerkezeti megerősítés szükséges, és az mennyire dobja meg a súlyt.


Bár alapvetően a felszállótömege egy Mustangnak 8-10 tonna, így elég elhanyagolható lenne a többletsúly.


Egy kisebb gépnél, mint a Bf-109 már szerintem nagyobb fejtörés lenne hogy lehet megoldani a katapultülés elrendezését, egyáltalán elfér e.

2014. aug. 12. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Egy T-6 Texan II és a felsorolt típusok között nem látok akkora különbséget.


Az Fw 190-esnél próbálkoztak katapultüléssel, csak a kor technikai színvonala miatt nem tudtak katapultülést alkotni. De a piropatronok és az azokkal lerobbantható pilótafülke rendszeresített dolog volt.

2014. aug. 12. 20:40
 6/14 A kérdező kommentje:
A gépágyúgondolák nem terhelték meg jobban a szerkezetet, mint a katapultülés ?
2014. aug. 12. 20:41
 7/14 anonim ***** válasza:
Direkt úgy tervezték, megerősített szárnyaakkal, bekötési ponttal. Egy fw 190A-ra nem lehet felrakni a késöbbi modellekhez tervezett gondolákat, nem bírná ki a terhelést, és rögzítési pont sincs.
2014. aug. 12. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Maga az ülés nem lenne annyira nagy gond, a többlettömeget elbírná a gép. Viszont ekkor még csak arról beszélünk, hogy ott van egy katapultülés, amit azonban használni nem lehet.

A katapultülés ugyanis egészen más terhelést jelent a sárkánynak, mint a géppuskák és gépágyúk. A katapultülés függőleges, lefelé irányuló rúgást ad a sárkányszerkezetnek, amire ezek a gépek nincsenek felkészítve. Ha katapultálás közben kettétörik a gép és véletlenszerű irányba indul meg az ülés, nincs előrébb a pilóta. A szerkezeti megerősítés pedig minden bizonnyal lomhává tenné a repülőt.

2014. aug. 12. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

A fegyverzet is megterheli.


Tudtommal a Bf-109-ből a pilóták leginkább a F változatot kedvelték, mert bár az egyik leggyengébb fegyverzete volt, de az egész gépet áttervezték a mozgékonyság és sebesség szem előtt tartásával. A későbbi változatok erősebben fegyverezettek voltak, ami a mozgékonyság rovására ment.


De persze ott is jól meg kell gondolni a fegyverzet elhelyezését, pl ezért volt a motor tengelyén át tüzelő nehézgépágyú.


De mai tudással biztos meg tudnának alkotni olyan gépet ami megfelel ezeknek a követelményeknek.


Meg ahogy már korábban volt erről szó, voltak gépek, amikben volt katapultülés, kérdés ezeknek a hatékonysága éles helyzetben.

2014. aug. 12. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:
A T-6 Texan II hogyhogy nem törik szét katapultáláskor, míg a felsoroltak valamelyike meg széttörne ?
2014. aug. 13. 20:10
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!