A Honvédségnek mennyire lesz elegendő a 44 darab Leopard?
Több európai ország sokkal nagyobb számban rendszeresítette:
-Ausztria 114 darba
-Németország 457 darab
-Lengyelország 128 darab
Nekünk elegendő lenne ez a 44 darab egy esetleges konfliktusban? Nem kellene majd nekünk is legalább 100 fölé növelni a darabszámukat?
Bármi ami repül, gurul/lépeget, úszik (víz felszíni/alatti) az drón ha nincs a fedélzetén ember. Minden ez lesz előbb-utóbb.
Pl. F-16 drónok is vannak, leverik közelharcban a pilótákat (amiatt, hogy olyan szűk fordulókat is tudnak, amit gép még elvisel, de pilóta már nem).
" tudtommal az emberi test egyenlőre többet bírt el mint a gép sárkányszerkezete"
Rosszul tudod, "g-ruha" nélkül 6-7 G-t bírsz elviselni mielőtt elájulsz, g ruhába nyilván típustól függően de akkor is csak 11-14 G után eldobod az agyad.
A legtöbb vadászgép szerkezeti tűrőképessége azért van max 10-12 G erőhatás elviselére tervezve hogy a jampi pilóták ne a tűrőképességük határán lezuhanjanak mert eldobták az agyukat miközbe vagánykodnak. Ez is egyfajta "poke-joke".
A repülők szerkezeti szilárdságát mérnöki értelemben 20x erősebbre is lehetne tervezni csak nincs értelme mert nem tudná senki kihasználni hisz a töredékénél öntudatlan lenne a pilótája.
Javaslom olvass kicsit az F8F szerkezeti kialakítása után a szárnyai érdekesek lesznek.
Ezt félreérthetően írtam de gondoltam az mindenki számára egyértelmű hogy vadászgépet G-ruha nélkül max tankolni lehet.
Tök jó amit a jampi pilótákról írtál :) Elvárják tőlük hogy rendelkezzenek egy élsportoló fizikumával de megtiltjuk hogy feszegessék a határaikat :)
Tudom itt emberi életekkel játszadoznak mivel nem túl egészséges ha a fejemre pottyan egy Grippen.
Lehetne 20 x erősebre tervezni ezeket a gépeket de amire én válaszoltam ott egy drónná alakított F16-ról volt szó, azt meg nehezen tudom elképzelni hogy statikailag is átalakítsák a már repképes gépet. Aztán lehet hogy tévedek és az említett F16 direkt új tervezésű a drón kivitel miatt.
"Lehetne 20 x erősebre tervezni ezeket a gépeket de amire én válaszoltam ott egy drónná alakított F16-ról volt szó, azt meg nehezen tudom elképzelni hogy statikailag is átalakítsák a már repképes gépet. Aztán lehet hogy tévedek és az említett F16 direkt új tervezésű a drón kivitel miatt."
Őszintén nem ismerem az átalakítás mértékét, miben létét, de mivel van b-d-f variáns ami 2 fős így van hely variálni dolgokkal, így ha nagyon belenyúlnak elég jelentős erősítést lehet rajta végrehajtani (az más kérdés hogy valójában értelmetlen) így is 9-9,5 g erőhatást kibír a sárkány szerkezet károsodás nélkül (persze papíron ami publikus és mivel ezeket az adatokat mint a hadihajók végsebessége is enyhén lefelé van kerekítve valószínűleg 9,5-akár 10,5 G erőhatásig is bírhatja)
Bár nyílván az se mindegy melyik fejlettségi szakaszból alakítják át a gépet. Azt hiszem a block 50-52 a legfrissebb építésűek, átépítésűek.
Az F-16 alapban 9G-s manőverekre van leszabályozva, 13,5G-re a drón.
18G-nél nagyobbal teszteken sem terhelik a pilótákat.
Nagyon rövid 35G-t is simán túl lehet élni, pl. jó autóban betonfalnak csapódásnál. Diana hercegnő olyan 70G-t kapott…
#12
# 17-es
Nem, a legfrissebb gyártású, és legjobb az F-16E/F Block 60/62-es Desert Falcon.
"9# Drónok ideje soha nem jön el már most van ellenük alternatíva ez csak egy rövid "trend", ami a tizedfordulóra el is tűnik vagy háttérbe szorul"
Azt is lehet fejleszteni hogy ne lehessen olyan könnyen zavarni a jelét. és mivel olcsóbb annak fejlesztése mint egy tank stb esetében így valószínű nem fognak kikopni azok a harcászatból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!