Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Az orosz vadászgépek tartják...

Az orosz vadászgépek tartják a sebességi rekordokat a világban, nem beszélve a hiperszónikus rakétájukról sem. Hajtóműtechnikában valóban ennyivel a nyugat előtt állhatnak?

Figyelt kérdés

#hajtóművek és rekordok
2023. nov. 17. 17:09
1 2 3
 11/30 anonim ***** válasza:
100%
#10 Nyilván elvárni nem lehet, keleti szláv ország akikben nincs meg a munkamorál.
2023. nov. 17. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/30 anonim ***** válasza:
72%

"orosz vadászgépek tartják a sebességi rekordokat a világban"


Furcsa, mert én a lista élén az SR-71-et látom, majd mögötte az YF-12-t.


"nem beszélve a hiperszónikus rakétájukról sem"

Az összes rakéta hiperszónikus, ami képes legalább fölkörüli pályára állni- azaz az összes ICBM.


"Hajtóműtechnikában valóban ennyivel a nyugat előtt állhatnak"

Ez a nap vicce akart lenni? :D

Egy nagy sorozatban gyártott modern hajtóművet mondj ami oroszországban készül. Miért szorulnak a 4 hajtóműves Il-96 gyártásának újraindítására? Csak nem azért, mert nincs olyan hajtóművűk amiből lettő is elég lenne?


"Pont ezért is olyan fejlett dolgokra képes az orosz hadiipar"

oké, már látom ez csak trollkodás. Akkor megnyugodtam :D

2023. nov. 17. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/30 PMC Wagner ***** válasza:
0%

"Furcsa, mert én a lista élén az SR-71-et látom, majd mögötte az YF-12-t."


Azok nem vadászgépek, a kérdés azokról szólt

2023. nov. 17. 22:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/30 anonim ***** válasza:
81%

Mert az YF-12 mi volt, ha nem vadászgép? :)


Ha a hadrendbe állított vadászokat nézzük, akkor valóban a Mig-25 a leggyorsabb, vagyis azzal mérték a legnagyobb sebességet speciális körülmények között. Amikor az F-15-tel döntögették az emelkedési rekordokat azon még alapozó sem volt, ki volt pakolva a gép és grammra pontosan ki volt számolva a betankolt kerozin:

[link]


A rekorder Mig-25-öt már 20 éve kivonták hadrendből, de ezek a rekordok amúgy sem jelentenek semmit mivel függesztménnyel életbe lép egy rakás sebesség és túlterhelés korlátozás. A Mig-25-ből is csak a felderítő változat tudott élesben ilyen nagy sebességgel tartósan repülni.


Autóskártyázni lehet ezzel, csak értelmetlen ugyanis a valós képességek nem ezen múlnak. A kérdező felvetései pedig nettó butaságok.

2023. nov. 17. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/30 A kérdező kommentje:

Hajtóműtechnikában van mit fejlődni Amerikának, mert a Space X most sem tudott sikeresen elrajtolni.

A rajtot azért sikeresnek állították be, mert az is eredmény volt,hogy egyáltalán megemelkedett.

Nem véletlen, hogy az USA éveken át az oroszokkal szállítatta fel a nemzetközi ürállomásra a rakományokat./Progress/ Egyszerüen erre a feladatra nekik erre nem volt alkalmas rakétájuk, mivel az űrsiklóprogrammal párhuzamosan a hagyományos rakétafejlesztésekkel leálltak.

2023. nov. 18. 18:32
 16/30 anonim ***** válasza:
Rakéta és repüléstechnikában tényleg jók a ruszkik (hajtóművek terén), de ettől még nincsenek annyival előrébb a nyugathoz képest. Az USA is építhetett volna ilyen repülőgépeket, de nem akart, mert nem látta értelmét. Megjegyzem, az a +/- 0,3-0,5 match sebesség nem oszt, nem szoroz, nem ez fogja eldönteni egy repülőgép harcértékét. Lehet a Mig-25 anno gyorsabb volt az F-15-nél, de légi harcban esélye sem lett volna vele szemben. Teljesen értelmetlen volt a MIG-25 végsebességét ekkorára feltornázni, amit amúgy sem tud sokáig tartani (mert megzabálja az üzemanyagot), végsebességnél a manőverezés gyakorlatilag 0-ra csökken, légiharc rakétát sem lehet indítani ekkora sebességnél.
2023. nov. 18. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/30 anonim ***** válasza:
100%

#6 Tudtommal mindkét nagyhatalom a német tudósok ellopott adataiból - tudósaiból építkezett rakétatechnika területén.


Az SR-71 nem vadászgép volt de nem is volt rá szükségük. Ha rakétát indítottak rá akkor "csak" gyorsítania kellett. És mindezt 1966-ban állították hadrendbe.

2023. nov. 18. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/30 A kérdező kommentje:

Az amerikaiak mindenképpen,de az oroszoknak volt saját tervezői gárdájuk,és

Ciolkovszkij náluk azért megalapozta ezt a fejlődési irányt.

2023. nov. 18. 21:55
 19/30 anonim ***** válasza:
36%

#16:

"Rakéta és repüléstechnikában tényleg jók a ruszkik (hajtóművek terén),"


Repüléstechnikában egyáltalán nem jók, főleg a hajtóművek terén.


Rakétatechnikában is csak a 60-70 éves dolgaikat faragják. A kérdező is elolvadt a Progresstől, holott az is 40+ éves és nem más mint a lassan 60 éves Szojuz cargo változata. Apró modosításokon kívül mit fejlődött a Szojuz 60 év alatt? Mennyivel lettek nagyobb tolóerejűek és hatékonyabbak a hajtóművei? Az a technika ami '66-ban felment az űrbe az ugyanúgy ma is felmegy. Ez a fejlettség mércéje?


Ha az oroszok olyan baromi jók a hajtóműtechnikában, akkor miért ragadtak le a Szojuz szintjén? Arról vajon miért hallgat a kérdező, hogy amikor a Szojuznál nagyobbat akartak építeni az látványos bukás lett?

2023. nov. 18. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/30 anonim ***** válasza:

#19 azért "ragadtak le" a Progressnél mert jól működik, bevált. Miért költsenek akkor csillió dollárokat teljesen új konstrukciókra? A NASA-nak is milyen jól bejött az űrsiklóprogram nem igaz? 😂

A rakétatechnikában már nincs akkora über nagy technológiai potenciál, hogy gyökeresen új módszereket lehetne kidolgozni. A Space-X meghajtása sem olyan amit nem lehetett volna akár a '80-as években megcsinálni. Az egyetlen (igaz jelentős költségcsökkentést eredményező) újdonsága a visszatérő-képesség (ehhez tényleg kellett a modern vezérléstechnika).

2023. nov. 18. 22:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!