Milyen alternatíva van a Gripen helyett ?
Ugye felmerült már többször hogy le kellene cserélni a Gripeneket. Meg ugye hogy állambácsi folyamatosan cseszteti a svédeket még mi is úgy járunk mint Dél-Afrika.
Ha valamilyen oknál fogva a Gripen cserélni kell milyen alternatíva lehet ? F-16 ? F-18 ? F-35 ? Eurofighter Typhoon? Rafale?
Ha jól tudok ezek azok a gépek amik rendelkezésre állnak számunkra. Koncepció meg teszt gépekből van néhány de azok csak koncepciók
A gépek cseréjének kérdése összetett és sok tényezőtől függ, és a döntést általában a nemzetvédelmi stratégia, a gazdasági lehetőségek és a politikai szempontok is befolyásolják. Az alternatívák között számos típusú harci repülőgép található, és a választás számos tényezőtől függ, például a repülőgépek technikai képességeitől, a beszerzési költségektől, a karbantartási igényektől és a logisztikai támogatástól.
Az alábbiakban bemutatom néhány olyan repülőgépet, amelyek alternatívái lehetnének a Gripen repülőgépek helyett:
F-16 Fighting Falcon: A F-16 egy könnyű, manőverezőképes és sokoldalú harci repülőgép. Számos ország rendelkezik F-16-osokkal, és azokat különböző szerepekben használják, beleértve az állami védelmet és a légierő harci feladatokat is.
F/A-18 Hornet vagy F/A-18 Super Hornet: Az F/A-18 egy továbbfejlesztett, többfeladatú gép, amelyet a haditengerészetek is használnak. A Super Hornet változat nagyobb hordozókapacitással rendelkezik.
F-35 Lightning II: Az F-35 egy ötödik generációs, többfeladatú harci repülőgép, amely korszerű technológiákat és harci képességeket kínál. Az F-35 különböző változatai léteznek, beleértve az F-35A (konzolos változat), az F-35B (lehetséges rövid felszállás és függőleges leszállás) és az F-35C (hordozó változat).
Eurofighter Typhoon: Az Eurofighter Typhoon egy európai gyártású többfeladatú harci repülőgép, amelyet több európai ország is használ. Manőverezőképessége és légiharc-képességei kiemelkedőek.
Dassault Rafale: A Rafale egy francia gyártású többfeladatú harci repülőgép, amely képes légifeladatokra, földi célpontok támadására és tengeri hadműveletekre is.
Az alternatívák kiválasztása során a költségek, a technikai képességek, a karbantartás és a beszerzési lehetőségek mind kulcsszerepet játszanak. Az is fontos, hogy az adott országnak mekkora hadserege és védelmi stratégiája van, és az új repülőgépek hogyan illeszkednének ebbe a keretbe.
Ha meg tudunk állapodni a svédekkel a gazdasági ellentételezésről, akkor valószínűleg újabb grippeneket fogunk beszerezni. Az ok is egyszerű: pénz.
A típus rendelkezik azokkal a képességekkel, amire szükségünk van, s a felsoroltak közül a legolcsóbb, leggazdaságosabban üzemeltethető. A grippen melletti további érv, hogy már rendszerben tartjuk, van kiépített/kiképzett üzemeltetési bázis, a többi géphez meg nincs. Ennyire kicsi légierőnél nem célszerű több típus egyidejű üzemben tartása.
A várható feladatokhoz a második legkedvezőbb típus az F-16 lenne. Az F-18-as magasabb harcértékű, de jóval drágább. A Rafale, Typhon szintén drágább mint a Gripen, de előnye lehet hogy Európai típusok. Az F-35 a legmagasabb harcértékű a felsoroltak közül, de igazából nincs rá szükség (nem sanszos, hogy kiterjedt légi hadműveletben vennénk részt, ahol korszerű 4.gen gépekkel kellene felvenni a kesztyűt). Viszont olyan drága, hogy egy századnyi beszerzése elégetné több év komplett magyar katonai költségvetését.
A Tusas legfeljebb összeszerelt F-16-ot, azt is amerikai alkatrészből. Semmilyen önálló F-16 gyártási képességük nincs és nem rendelkeznek az exporthoz szükséges jogokkal sem.
Egyre nagyobb faxságokat hordasz össze...
#6
Én TAI-ként ismerem, de mindegy.
Az egyik, hogy belőled csak az erős személyeskedés dől. Egyik topicban a harckocsik miatt hordtál el mindennek, most meg itt. A jól megmondó, lenéző stílus dől belőled, ellenben nulla műszaki paraméteres cáfolat született tőled.
A nevedet lerejtheted, de a tahó stílusodról könnyű felismerni téged.
A másik, az érdemiekre térve pár éve, amikor még élt Kővári László, Jetplanes.hu néven vezette az Aranysastól független, annál bővebb, és érdemibb oldalát. Idővel átment a jetplanes.blog.hu felületre, sajnos nem minden anyagát vitte át. De sebaj, rákerestem az F-16-os török gyártására, és 1 perc, igen 1 perc alatt a Google megtalálta, hogy a törökök ténylegesen tudják gyártani.
In the initial batch, TAI manufactured 70% of the airframe of the F-16 aircraft including aft and centre fuselages and wings.
Ez volt régen. Napjainkban meg képesek egy komplett F-16C/D Block 50/52-es legyártására, önerőből.
Az eladás meg senkit nem érdekel, főleg úgy, hogy Törökország nyíltan összeveszik az USA-val, a németekkel, és a komplett NATO-val.
A törökök német engedély nélkül húztak fel gyártósort is a Leopárdokhoz, és azzal is mit tudnak kezdeni a németek ? Szemmel vernek érte ?
Tehát a linked szerint a törökök képesek az airframe 70%-ának legyártására. A többivel mizu? Melyik török kisiparos cég gyártja le az elektronikát? A hajtóművet? Hmm?
Ja, hogy az airframe 70%-án kívül mindent készen kapnak és csak összeszerelik?
Akkor mégiscsak hülyeséget írtál, amikor azt írtad:
"A törökök is gyártanak F-16-os Falcon-t, az USA-tól teljesen függetlenedve ... :)"
Vagy megint szándékosan hazudtál, mint a másik kérdésnél a munkaadódról?
"Napjainkban meg képesek egy komplett F-16C/D Block 50/52-es legyártására, önerőből."
A sárkány legyártására esetleg...
Hogy lehetsz olyan szerencsétlen, hogy saját magad cáfolod meg? :)
Ott van, hogy Initial Batch.
A kezdeti széria, magyarul.
Hányadik gépig tart az ?
Sokaknak még 2006-ban vagy 2018-ban is meghaladná a képességeit egy F-16A/B Block 5/10-es összeszerelése, addig a törökök már 1988-tól tudták nagyrészt gyártani.
És most nekik Block 50/52 a szintjük, saját rendszerekkel felturbózva.
" Ja, hogy az airframe 70%-án kívül mindent készen kapnak és csak összeszerelik? "
A törökök képesek olyan repülők üzemeltetésére, amiket máshol rég kivontak, és mentek múzeumba / bontóba / céltárgynak, ezalatt nyilvánvalóan az F-4-es Phantom II-re gondolok.
Annál a komplett gépet tudják gyártani.
Akkor egy F-16-os Falcon miben haladná meg a képességeiket ?
" Hogy lehetsz olyan szerencsétlen, hogy saját magad cáfolod meg? :) "
Te nem tudsz angolul, vagy szándékosan kötekedsz. Szóról szóra, mint a dedósnak fordítsak ?
In the initial batch, TAI manufactured 70% of the airframe of the F-16 aircraft including aft and centre fuselages and wings.
A kezdeti szériánál a TAI gyártotta az F-16-os sárkányszerkezetének a 70 %-át, a törzs középső és hátulsó részét, és magukat a szárnyakat is tartalmazva.
Mi tartozik a maradék 30 %-ba ?
Hajtómű ? Műszerezettség ? Mi más még ?
" Vagy megint szándékosan hazudtál, mint a másik kérdésnél a munkaadódról? "
Miről beszélsz, és mivel terelsz te nagyon te ?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!