A 90 es években vezethetett valaki helikoptert 20 évesen a katonaságban?
A lényeget már leírták, csak ismételni tudom azok részleteit.
Az MHSZ keretein belül még civilként voltak lehetőségek, tanfolyamok, szakkörök, ahol már a honvédség a szükséges utánpótlás nevelési céllal toborozta a fiatalokat.
Nagyon sok MHSZ lőtér volt, ahol sportlövész szakkörökbe szervezetten puffogtattak, és a legismertebb, B, C jogosítvány megszerzésén túl, voltak könnyűbúvár, ejtőernyős, vitorlázó repülő oktatások, de azok már eleve komolyabb feltételekkel kezdödtek.
Alkalmassági vizsga után több hónapos elméleti képzés, tanulás, rostálódás.
Volt más lehetőség is a későbbi repülésre, nem kizárólag csak a honvedség.
Az egyik a MALÉV, a másik a mezőgazdaság, a mezőgazdasági főiskolákon is volt repülős szak.
Tehát, aki az MHSZ-nél vitorlázni kezdett, nem feltétlenül volt célja a honvédségnél repülős lenni, és sorkatonák nem is vezettek repülőgépet, helikoptert.
A légierő pilótái főiskolát végzett, tisztek voltak.
20 évesen jó esetben a kiképzésének lehetett része tanulóként, oktató felügyelete mellett vezetni.
Írták már, hogy a kiképzés drága volt, a pilótákkal hosszú távon számoltak, és komoly feltételeken kellett megfelelni, többek között oroszul is tudni kellett, az volt a Varsói Szerződés hibatalos nyelve, és az egészségügyi feltételek is szigorúak voltak.
Én sem hiszem, hogy az illető katonai helikoptert vezetett, az, hogy ott áll mellette, semmit nem bizonyít.
20 évesre még a matek se jön ki, érettségi után a főiskolát is be kellett fejezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!