Ukránok miért állandóan tankokért könyörögnek mikor a tankok kora lejárt?
# Kürasszír
Máshogy kérdezek. Az HMS Queen Elizabeth és az HMS Prince of Wales képesek-e az F-35C, vagy a Rafale indítására és fogadására, vagy nem ? Mert ez határozza meg a rep. hordozó harcértékét.
# 31
Amerikai F-35-ös gépek rendszeresen üzemelnek a brit hordozókról.
Az F-35-ösnek annak három változata van, nem kettő.
Az F-35A az egyhajtóműves, és csak és kizárólag szárazföldi üzemeltetésre alkalmas, teljes kapacitással.
Az F-35B az helyből fel és leszálló, kéthajtóműves, és csökkentett kapacitású.
Az F-35C az hagyományos felépítésű és kapacitású, mint az A változat, és nekifutással működik, csak (katapultos) repülőgép-hordozóról is üzemeltetik, és ahhoz kapott megerősített sárkányszerkezetet.
A britek szerették volna az F-35C-t üzemeltetni a Queen Elizabeth-ről és Prince of Wales-ről, de a költségek elszaladtak, maradtak a helyből fel és leszálló változatnál.
The 2010 Strategic Defence and Security Review announced the intention to purchase the Lockheed Martin F-35C "carrier variant" and to build Prince of Wales in a Catapult Assisted Take-Off Barrier Arrested Recovery (CATOBAR) configuration. However, in 2012, after projected costs of the CATOBAR system rose to around twice the original estimate, the government announced that it would revert to the original design deploying F-35Bs from Short Take-Off and Vertical Landing (STOVL) configured carriers.
With the retirement of the Harrier GR7 and GR9 in 2010, there remained no carrier-capable fixed-wing aircraft available to the Royal Navy or Royal Air Force. Their replacement is the Lockheed Martin F-35 Lightning II.
After the 2010 SDSR Review the government intended to purchase the F-35C carrier variant and modify one carrier to use the CATOBAR system to launch and recover these aircraft. This was because the cheaper F-35C variant has a greater range and can carry a larger and more diverse payload than the F-35B. On 10 May 2012 the Defence Secretary Philip Hammond announced in Parliament that the government had decided to revert to its predecessor's plans to purchase the F-35B rather than the F-35C, and to abandon the completion of Prince of Wales in a CATOBAR configuration.
In March 2021, it emerged that the Royal Navy was considering fitting its Queen Elizabeth-class aircraft carriers with electromagnetic catapults and arrestor cables to launch and recover non-STOVL aircraft. An MOD-issued Request for Information (RFI) specified a need for a system capable of launching a maximum weight of 24,948 kilograms (55,001 lb) and recovering a maximum weight of 21,319 kilograms (47,000 lb) for installation within three–five years. Whilst these weight limits mean it is unable to launch and recover large conventional aircraft, like the F-35C, the system will be able to launch and recover unmanned combat air vehicles (UCAVs).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!