Mennyit számított volna a francia flotta német kézben?
"A Royal Navy még akkor is többszörös fölényben lett volna minden hajóosztály tekintetében."
Szerintem számolj már utána: 1942. évi német+olasz flotta, kibővülve a Jean B-tal, a Richelieu-vel, és a fr. haditengerészet többi nagy egységével. Ezt vesd össze az 1942. év Királyi Haditengerészet hajóállományával. Ha 2 ével később tör ki a háború, német oldalon valószínűleg ott a G.Z. repülőgép-hordozó+francia testvérei.
Kedves kérdező!
IDÉZLEK: "Érdekes belegondolni, hogy egy átadás-megbékélés esetén a francia flotta + három vagy négy régi csatahajót, két Scharnhorst jellegű csatacirkálót, két vagy három, a Bismarckhoz fogható csatahajót és talán két közepes hordozót jelentett volna a Kriegsmarinenek. Plusz modern cirkálók, rombolók tömkelegét."
A régi francia csatahajók totálisan elavultak voltak, már 1939-ben is.
A Courbet-osztály 3 db régi csatahajója, a Courbet, a Paris és az Océan már az i. világháború idején is harmadosztályúnak számított, gyenge volt a páncélzatuk, a fegyverzetük és nagyon lassúak voltak. A francia összeomlás során Nagy-Britanniába menekült Paris és Océan csatahajókat, melyeket a britek lefoglaltak, komolytalan harcértékük miatt már semmire sem tudták használni.
A Bretagne osztály 3 db régi csatahajója, a Bretagne, a Provence és a Lorraine szintén teljesen elavult, gyenge páncélzat, gyenge fegyverzet és alacsony sebesség jellemezte őket, a Bretagne 1940-ben a Mers-el-Kébir elleni brit támadáskor 4 db 381 mm-es brit csatahajóágyú 879 kg tömegű lövedékétől felrobbant és elsüllyedt, legénységéből 1012 fő meghalt.
Modern francia cirkálók tömkelegéről nem beszélhetünk.
Franciaországnak 1940-ben volt:
7 db nehézcirkálója
11 db könnyűcirkálója
Kedves kérdező!
IDÉZLEK: "Szerintem számolj már utána: 1942. évi német+olasz flotta, kibővülve a Jean B-tal, a Richelieu-vel, és a fr. haditengerészet többi nagy egységével. Ezt vesd össze az 1942. év Királyi Haditengerészet hajóállományával. Ha 2 ével később tör ki a háború, német oldalon valószínűleg ott a G.Z. repülőgép-hordozó+francia testvérei."
SZÁMOLJUNK! Csak azokat az egységeket számoltam, amelyek vagy 1939-ben már szolgálatban álltak, vagy 1939-ben már épültek, így 1942-re reálisan elkészülhettek volna. Például a 2 db épülő Lion osztályú brit csatahajó, a Lion és a Tremeraire építését Churchill állíttatta le 1940-ben. A német H jelű, névtelen német csatahajó is épült 1939-ben, de a háború kitörése miatt ezt is törölték.
CSATAHAJÓK, CSATACIRKÁLÓK (1942):
Brit: 22 db
(2 db Lion, 5 db King George V, 2 db Nelson, 5 db Queen Elizabeth, 5 db Revenge, 2 db Renown, 1 db Hood)
Német: 5 db
(1 db H-osztály, 2 db Bismarck, 2 db Scharnhorst)
Olasz: 8 db
(4 db Littorio, 2 db Caio Duilio, 2 db Cont di Cavour)
Francia: 8 db
(3 db Richelieu, 2 db Dunkerque, 3 db Bretagne - a Courbet osztályt 1942-re már selejtezték volna)
ÖSSZESÍTÉS CSATAHAJÓK, CSATACIRKÁLÓK (1942):
BRIT: 22 db
NÉMET+OLASZ+FRANCIA: 21 db
REPÜLŐGÉP-HORDOZÓK (1942):
Brit: 11 db flotta repülőgép-hordozó
(Eagle, Furious, Courageous, Glorious, Ark Royal, Illustrious, Victorious, Formidable, Indomitable, Inplacable, Indefatigable)
2 db könnyű repülőgép-hordozó
(Hermes, Argus)
Német: 2 db flotta repülőgép-hordozó
(Graf Zeppelin, Peter Strasser)
Olasz: 0 db
Francia: 3 db flotta repülőgép-hordozó
(Béarn, Joffre, Painlevé)
ÖSSZESÍTÉS REPÜLŐGÉP-HORDOZÓK (1942):
BRIT: 11 db flotta repülőgép-hordozó + 2 db könnyű repülőgép-hordozó
NÉMET+OLASZ+FRANCIA: 5 db flotta repülőgép-hordozó
A repülőgép-hordozóknál lényeges, hogy a modern brit repülőgép-hordozók klasszisokkal jobbak voltak, mint akár a német Graf Zeppelin, akár a francia Joffre osztályok, ugyanis mind a német, mind a francia hordozókat nagyon kezdetleges, kiforratlan, elavult dizájnnak tekintik a szakértők.
NAGYOBB MÉRETŰ CIRKÁLÓK:
Brit: 39 db
(3 db Hawkins, 13 db County, 2 db York, 10 db Town, 11 db Fiji)
Német: 8 db
(3 db Deutschland, 5 db Hipper)
Francia: 8 db
( 2 db Duquesne, 4 db Suffren, 1 db Algérie, 1 db de Grasse)
Olasz: 11 db
(1 db Bolzano, 4 db Zara, 2 db Trento, 2 db Abruzzi, 2 db d'Aosta)
ÖSSZESÍTÉS, NAGYOBB MÉRETŰ CIRKÁLÓK (1942):
BRIT: 39 db
NÉMET+OLASZ+FRANCIA: 27 db
KISEBB MÉRETŰ CIRKÁLÓK:
Brit: 47 db
(C osztály: 9 db, D osztály: 8 db, E osztály 2 db, Leander: 8 db, Arethusa: 4 db, Dido: 16 db)
Német: 8 db
(1 db Emden, 3 db Königsberg, 2 db Leipzig, 2 db M osztály)
Francia: 11 db
(3 db Duguay-Trouin, 1 db Jeanne d'Arc, 1 db Brentin, 6 db La Galissonnière9
Olasz: 8 db
(4 db Guissano, 2 db Cardona, 2 db Montecuccoli)
ÖSSZESÍTÉS, KISEBB MÉRETŰ CIRKÁLÓK:
BRIT: 47 db
NÉMET+OLASZ+FRANCIA: 27 db
Hasonló arányok jönnének ki a rombolók estében is.
Egyedül tengeralattjárókban lenne fölényben a német-olasz-francia oldal.
A fenti adatokból látható, hogy a brit Royal Navy egymaga erősebb lenne 1942-ben, mint a teljes német, olasz és francia flotta együttvéve, ahogy már 1939-ben is erősebb volt a Royal Navy egymaga, mint a másik három együtt.
GAZDASÁGI ERŐ:
BRUTTÓ HAZAI TERMÉK (1938):
Brit Birodalom: 684 milliárd dollár
Németország: 351 milliárd dollár
Olaszország: 144 milliárd dollár
Franciaország: 235 milliárd dollár
Egyébként az 1938-as és az 1939-es brit haditengerészeti költségvetés nagyobb volt, mint a német, az olasz és a francia ilyen költségvetés együttvéve.
Ahogy a brit hajógyártó ipari kapacitás is egymaga sokkal nagyobb volt, mint a német, az olasz és a francia együtt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!