A katonai pilóták hogyan bírnak ki akár több óra repülést?
Például az Öböl-háborúban az amerikai vadászgépekkel úgy repültek át Amerikából a Szaúd-arábiai légibázisokra ami 14 óra egyhuzamban repülést jelentett. Az utántöltéseket természetesen megoldották a levegőben.
Ilyen hosszú repülést hogy bírnak ki a pilóták? Enni-inni, pihenni, folyamatos koncentráció és egyéb szükségletek. És sok vadászgép egyszemélyes volt tehát nem is az hogy na akkor a másik átveszi míg pihen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A bevetés előtt szigorúan ellenőrzött kontrollált étrend van (kalóriadús, de még véletlenül sem rostos, nix vízhatjó hatású koffein stb.) egyénre szabva. Nem úgy működik a dolog hogy na reggel 8-ra bemegyek otthonról a bázisra és 9-kor már repülök is. Csak 100%-os egészségügyi, mentális állapotban pattanhatnak fel a 20-30 millió dolláros gépekre és a felkészítés kiterjed az étkezésre is.
A kisdolog repülés közben is elintézhető. Az útvonal nagy részén az autopilot viszi a gépet a pilóta csak azt figyeli hogy nagyjából tartja-e a főbb paramétereket (útvonal, magasság, sebesség stb.) az autopilot. Pont úgy ahogy a tengerentúli járatok esetében a civil gépeknél. Nem igényel folyamatos 100%-os koncentrációt az útvonal nagy részében (a fel- és leszállás, légi utántöltés már igen).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!