A leopard 2a7+ harckocsik tényleg annyira modernek és jók, ahogy a kormány áradozik róla?
Én a Leopárdokat tökéletesen elmaradottnak találom az Abrams-hez és a T-64-es családhoz képest. És még a Challenger és a Leclerc is köröket ver rá. Legszerényebbként a Merkavának is jobbak az esélyei, mint a Leopárdoknak.
Minden létező hülyeséget elkövettek a Leó 2-esek megtervezésénél:
- Alul lövegezett,
- Alul műszerezett,
- Alul páncélozott,
- Túlélőképesség meg totál kimaradt
Lehet lepontozni, vagy akár értelmes vitát is nyitni, ez utóbbira kevés esély van, de attól még az objektív tények nem fognak változni, hogy mellényúlás volt a vételük.
Attól hogy valami Elterjedt, attól még nem biztos hogy Jó. Ilyen alapon a T-55-ös a legjobb harckocsi mert az a legelterjedtebb és mégsem. Továbbá ugyanilyen elterjedt a Leopárd 1-es, az M48 / M60 Patton-ök, és a T-72 / 90-esek, de ez a kettő modern Orosznál szándékosan visszabutítottakat exportáltak és tépázták meg a típus nevét - becsületét, különben a T-72A és a T-72B normálisan, sőt értelmesen tervezett konstrukció, az Abrams méltó ellenfele.
A példaként említett Kanadaiak azok 2010-ig Leopárd 1-esekkel voltak, ami egy teljesen kiábrándító harckocsi volt a maga korszakában, Glass Cannon.
Leó 2-es alváltozatok között is nagy különbség van, a többség az A5 / A6 / A7-eseket használja, amik lényegében Leó 2A0 - A4-esek, kaptak egy éket, pótpáncélnak, meg egy hosszítgatott löveget, és vége, addig a Szingapúri Leó 2-esek teljesértékű moduláris pótpáncélzatot és újratervezett, digitális műszerezettséget, amivel az felnőtt az Abrams mellé.
Meglátásom szerint a Leó 2-es hibái:
- Sofőr melletti lőszerrekesz,
- Toronyhátulba pakolt és ráadásként még analóg is a műszerezettség, és a hidraulikát is sikerült oda bevezetékezni,
- Szub-Standard lőszer, lövegzár és visszarúgás, az Rh-120 L/44 jelentősen elmarad az USA M256 L/44-eséhez képest,
- a Leó 2A0 - A3-asok páncélzata is elégtelen volt, a T-62-es 115 milis APDS-FS lőszerrel képes volt a legerősebben páncélozott tornyot is átlőni, 1,000 méteren, pedig 1979-es harckocsi, ellenben az 1971-es Alumínium Chieftain az 400 méterig viselte el a 115 milis találatait.
- Gázturbinát preferálom a Dízellel ellentétben, mint általános motorizáltság
M1 Abrams az születésétől, 1979-től kezdve hibátlanul összerakott, és csak a páncélzat vastagságán / erősségén kellett növelni, meg a löveget újítani. Az Abrams alapjáraton digitális és miniatürizált műszerezettséggel jött ki, nem kellett sem a teknőben vesződni a vezetékezéssel, sem a toronyhátult nem foglalja, hanem a személyzeti téren belül van kompaktosítva. A hidraulikája meg a motortérben van.
Lövegre az M256-os az Rh-120-as licence, amit az Amerikaiak jelentősen módosítottak, a saját, sokkalta erősebb lőszereik tüzeléséhez, és még Autotöltőre is rákötötték.
Az Abrams-et próbálták eladni
- a Briteknek, de ők a Chieftain vonalat vitték helyette, amit enyhén diszlájkol a személyzetük, de messze nem olyan rossz, mint a Leopárdok,
- a Svédeknek, ők megállapították, hogy valóban az Abrams lőszerei a legjobbak, meg egyedülálló a hermetikusan elkülönített lőszerrekesze, átütő találatot is túl lehet élni, de Németország közelebb van, mint az USA, meg szeretnének licencbe gyártani, és az Abrams licencjogai drágábbak voltak, mint a Leopárdé, gazdasági / politikai alapon maradt alul az Abrams,
- Izrael maradt a Merkaváknál, pedig az tényleg egy unortodox harckocsi, teljesen furcsa megoldásokkal, mint az Orrmotor, és csak Légierőnél vásárolnak be az USA-tól,
- az Araboknak mindenki mindenből csökkentett, jelentősen visszabutítottat ad,
- Ausztrália és Tajvan szólóban Abrams-et üzemeltet,
- a Lengyelek szemeztek a K2 Black Panther-rel, de az még a Leopárdot is alulmúlja, és vettek helyesen M1A2 C/D Abrams-eket.
Az Abrams után a T-80U következik, második helyezettként, az Oroszok kísérleteztek a továbbfejlesztésével, a T-80UM2 Black Eagle olyasmi akart lenni mint az Abrams, államcsőd + korrupció miatt a T-72 / 90-es vonalat viszik, és az Ukránok vállalták át a T-80-asokat.
A T-80-as után a Challenger és a Leclerc harmadikak, a Challenger-nek az osztott lőszere a rossz, a Leclerc-nek meg a túlméretezett autotöltője, amit ki lehet javítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!