Hitler azert nem tudta legyozni a Szovjetuniot mert Sztalin pontosan olyan volt mint o?
Marmint gondolom, ot se nagyon szomoritotta el mennyi ember hal meg az oldalan, gondolom soha nem kapitulalt volna inkabb ongyilkos lett volna mint Hitler?
Hiaba oltek volna le milliokat es foglaltak volna el a tengelyhatalmak annyi teruletet amennyit akartak.
USA belepese utan meg mar nem is gondolkozott kapitulacion?
A hatalom fenntartásának, az államszervezésnek ugyanazok az "eszközei" hatásmechanizmusa tökmindegy milyen diktatúrát nézel, csak a zászló színét festik másmilyenre, legyen az Hitler, Sztálin, Castro, Szaddám stb.
Ettől még nem ezért veszítettek a németek. Hanem mert nekimentek a világ legnagyobb hatalmainak, akik együtt többszörös élőerő, nyersanyag és ipari kapacitás fölényben voltak. Ha az egyik tömb több repülőt tudna gyártani mint a másik személyautót, több harckocsit mint a másik kerékpárt akkor eléggé egy esélyes a dolog kimnetele.
Biciklis Béla,neked nem jelent az a szó semmit hogy MINŐSÉG?
A ruszki meg usa tankok legtöbbje még csak kárt sem tudott okozni a tigris tankokban,nem is beszélve az olcsó,de hatékony páncéltörő eszközökről amik simán szétkapták a t-34 tankot is.
A németek a sok kihagyott lehetőség és a rossz felsővezetés(göring és társai) miatt bukták el a háborút.
Nem.
Annyit, semmit érő kérdésre elég egy rövid, egyszavas válasz...
#8 tigris vs. T34 - 1300 db vs. 35.000 db gyártott mennyiség...
Kilőhetetlen tank nincs! A legyártott tigrisek többsége megsemmisült - s nem csak a levegőből lehetett leküzdeni. Légi támogatás nélkül shermannál 5:1, T-34/85-nél 8:1 arány volt az átlagos veszteségarány. Csak éppen az oroszok amíg a németek legyártottak egy tigrist addig nem 8-at, hanem 28-at gurítottak le a futószalagról.
A tigris mítoszról a magánvéleményem (s másoknak is) hogy stratégiailag egy elhibázott konstrukció volt. Bonyolult, lassan gyártható, túlságosan összetett = drága, zabálta az ipari kapacitásokat és a nyersanyagot.
A löveg jó volt ez tény és pár megoldás, de tele volt rossz műszaki konstrukciókkal - alulméretezett motor, sebváltó, rossz futómű. Ami oda vezetett hogy a 60-70%-a a javítóműhelyben állt, állandó cserére szorult a kulcsalkatrészek többsége. A magas tömeg + gyenge motor = vánszorgott a terepen, a magas talajnyomás és az átlapolt futógörgők miatt a laza talajon elakadt -> korlátozott taktikai alkalmazhatóság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!