Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A modern harckocsikban hogyan...

Jeffrey Spender kérdése:

A modern harckocsikban hogyan működnek a mindenevő turbódízel motorok ?

Figyelt kérdés

Sok harckocsit - a Leopárd 2 - Challenger - Leclerc - T-72 / 90-es - reklámoznak, hogy mindenevő turbódízelmotorral működnek és milyen szuperek, ellenben az egyfogyasztású Abrams-el és T-64 / 80-assal.


A belsőégésű motorokhoz nem értek, nem arra specializálódtam, de józan ésszel belegondolva a Mindenevőség sántít, hogy Mindennel elmegy a Turbódízel, hellyel - közzel, de erősen fog ingadozni a teljesítménye, önmagát teszi tönkre, addig az Egyfajta üzemanyag az persze Korlátosabb, de 90 % feletti teljesítménnyel bír és ennek szellemében különböznek az EU-s és Amerikai harckocsik, és az Oroszoknál is két nagy konszern, a Harkovi és az Uráli tervezőirodák más megoldásokat alkalmaznak.


Az M1 Abrams-et elpróbálták mindenevőségre állítani, de 30 %-os teljesítményromlás történt, és a következőnél teljesen tönkre is ment a gázturbina, nemhogy a dízelmotor, és megmaradt drágán fenntartható, de üzembiztosnak.


2021. márc. 3. 15:25
 1/6 anonim ***** válasza:
31%
A gázturbinás harckocsik a "mindenevők", a dízelmotorosak nem. A mindenevőséget meg csak akkor alkalmazzák, ha muszáj, azaz sérülnek az utánpótlási vonalak, mert így is jobb, mintha egyáltalán nem menne az üzemanyaghiány miatt. De a dugattyús gépek azért szerkezetükből adódóan érzékenyek az üzemanyagra, ezért szerintem a kérdésben a felvetés alapvetően hibás.
2021. márc. 3. 16:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
A dugattyús gépeknél a belső égésűekre gondoltam, a "mezei" gőzgép ugyanúgy "mindenevő". De miért is menne tönkre a gázturbina a "mindenevéstől"?
2021. márc. 3. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Amikor a seregben szolgáltam a 80-as években, voltak nálunk T72-esek. Akkor azt mondták, hogy a motorja alapból dízel, de át lehet állítani benzinre, kerozinra. Nem úgy hogy kifogy a dízel azt rátankolunk benzint,hanem a motort kb 1-2 órás szereléssel átállítják a másik üzemanyagra. Hogy ez mit takar, egyszerű beszabályozást, vagy építenek be valami kiegészítő alkatrészt, passz.. Alapból a dízel öngyulladásos, a benzint meg be kell gyújtani szikrával, különben szétveri a dugattyút, főtengelyt a nem megfelelő időben történő robbanás. Aztán kitudja, a seregben lehet a 70-es években megoldották a benzin direkt befecskendezését, ahogy most pár GDI motornál alkalmazzák. Ebben az esetben a gázolaj, és a benzin is mehetne ugyan azon a befecskendező rendszeren, legfeljebb idegen-kenést kell alkalmazni, mert a benzin kenőhatása nulla.
2021. márc. 3. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Minden motornak van egy optimális üzemanyaga, minden mással csak átállítás/átszabályozás után ÉS adalékanyagokkal üzemképes, de az egyben csökkenti a teljesítményét IS meg az élettartamát IS.

Talán csak egy kivétel van, a régebbi típusú hajók, belsőégésű motorjai, na abba bunkerolajat is önthetsz, vagy simán pakurát azzal is elpöfög.

2021. márc. 3. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Bizonyos dizelmotoroknál megoldható a mindenevés. Alapvetően kétféle mindenevő motor van. Az egyiknél a mindenevés nem teljesen igaz, mert a gázolaj, sütőolajjal, petróleummal elmegy, azonban nem szereti a benzint. A másik típusnál (ez van bizobyos harckocsiknál) a benzin esetén a befecskendező ürtartalmát szabályozzák (csökkentik) annak érdekében, hogy ne robbanjon be idő előtt. Nem lesz vele csúcsteljesítménye, de a jármű elvánszorog.

Ha egy

2021. márc. 4. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
A T-72-esnél ahogy az egyik kommentelő írta,csupán át kell állítani motortérben valamit,hogy gázolajal,benzinnel vagy kerozinnal üzemeljen.Utóbbi kettő hátránya,mivel elsősorban dízel üzemre tervezték,benzin és kerozin esetében nem lehet a harckocsival ködösíteni,az az amikor gázolajat fecskendeznek a kipufogóba és az így keletkezett füsttel álcázzák magukat.Na ez benzin vagy kerozin esetében elégé veszélyes mutatvány lenne.Más fajta üzemanyagot nyílván végszükség esetén használnák csak,hisz elég fontos a nagy teljesítmény.A T-72 motorja 780 de van 840 lóerős is,de ennek a nagyrészét a stabilizátor illetve a torony elektromos meghajtása illetve egyébb eszközök elveszik.Tehát hiába mindenevő a gázolajat igényli.Amúgy meg ha ennyire fogytàn van a gázolaj egy harci helyzetben,akkor esélyes,hogy kerozin se lesz.A benzin meg elég gyúlékony,nem igazán jó egy olyan sebezhető harckocsiba mint a T-72.
2021. márc. 4. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!