Milyen "fajta" autószerelőt keressek, és hogyan szervizeljem helyesen az autómat?
A kérdés elsőre furcsa lehet, de nem olyan túl régen lettem autótulajdonos, és ami probléma eddig volt, azt mindig megoldottam ismerőssel, és tudtam szerezni alkatrészt, de elég sok gond van mostanában az autóval, és nem szeretném mindenkinek a nyakára hordani állandóan, pedig terveim vannak vele. Egy sima adagolós, 110 lóerős 1.9 TDI-ről van szó, ami egy A4 B5-ben van benne, és leszögezem előre, hogy nem szeretem, ha füstöl egy autó, vagy ha igen, akkor teljesítmény legyen mögötte, és igényes építés.
Először is, a gondom az, hogy ha probéma van vele, hirtelen nem tudom, pontosan kihez is kellene vinni. Most egyelőre szeretném kicsit rendbe rakni, bár rendben van, de vannak dolgok, amiket átnézetnék. Még most az elején megemlítem, hogy idővel majd szeretném építtetni, és itt rögtön jön a kérdés, hogy eleve olyan szerelőt érdemes keresni, amelyik tuninggal is foglalkozik, vagy ez két külön téma, szóval kell egy szerelő, aki normál esetekben foglalkozik vele? Itt megint jön a kérdés, hogy az autó külön "részeit" külön szakemberhez érdemes hordani? Jó, ha egyértelműen tudom, hogy mi a baja, akkor igen, és maga a szerelő is külön elviszi olyan emberhez, akihez éppen kell, de a diagnosztika nehezen megy nekem, aki nem ért hozzá.
Például most annyi van az autóval, hogy ugyanúgy ment, mint szokott, de valószínűleg nagyon dús keveréket kap. Egyenletes gázadásnál ugyanúgy húz, mint ahogy szokott, de padlóra gondolkodik, közben köp egy adag fekete füstöt, akkor tér magához, és kezd el húzni, és a vészüzemmód is előjön egy bizonyos fordulatnál, szerintem a geometria az olyan kormos, hogy nem állapot. Ezzel együtt jelentkezett, hogy hangos lett, nagyon búg, a fejem fáj tőle hosszabb távon. Lyukas pufó okozhatja ezt a keverék gondot?
Most azt szeretném, hogy motor és turbótisztítást csináltatok rajta, emellé átnézetem a kipufogórendszert. Itt a lényege az egész kérdésnek, hogy ha ilyen gondom van, akkor ezt az egészet egy szerelőre bízzam, vagy pedig én magam keressem fel külön ezeket a helyeket, ahol ezt elvégzik, de lehet nem is ez a baja. Megfelelő szerelőt pedig hogyan találjak, keressek fel kisebb műhelyt, aki VW márkacsoportra szakosodott, vagy ismerős által próbáljak meg hasonló, kisebb, de megbízható szerelőt? Nagyobb szervizbe és márkaszervizbe biztos nem hordom, engem ne húzzon le senki, meg ne nyúljanak ahhoz is, meg cseréljenek azt is, amit nem kértem.
Értem, köszi a válaszokat.
Viszont akkor egy helyre hordjam, vagy pedig vigyem el külön ezekre a helyekre. Csak mert van kasztnis, turbós, és villamossági is, feltéve, ha tudom, mi a hiba oka, és ahova tudom vinni, csak pont egy általános műhely kellene, és egy kipufogós. A specialista mit takar? Szereltetem is, foglalkozik a többi dologgal is, esetleg épít is?
Köszönöm a többi választ is, egy kis iránymutatás nem árt sose. Lehet nem most kellene említenem, ne haragudjatok, de Kelet-Magyarországon lakok, ahol aztán megy a dízel mánia, normális szerelő meg nem nagyon van, vagy épp ellenkezőleg, lenne, csak el vannak dugva. Például turbóst Nyírbátorban találtam, magyarturbo.hu, hivatalos szerviz és forgalmazó. Nem is gondoltam volna. Szerelőből és kipufogósból is valami ilyesmi kellene. Azt már mástól is hallottam, hogy a legjobb lenne egy olyan műhely, ami nem márkaszerviz, de kifejezettem VW-csoportra vannak szakosodva, és foglalkoznak mindennel. Ha esetleg ilyet tud valaki erre felé, akkor megírhatja, de majd körbe kérdezek a facen is.
Nem vagyok elfogult a dízellel kapcsolatban, és nem feltétlen teljesítményre hajtok. A nagyon plafon az 170 lóerő lenne, amit ki akarnék hozni belőle, de a 150 is bőven jó lenne, inkább a tartósságot választom, és az igényességet. Szóval egy újszerű állapotba hozott, adagolós TDI-t akarok belőle, amin éppen annyi tuning van, amitől optimalizáltabb lesz, dinamikusabb, és átmegy a műszakin, szóval egy rendes, műbizonylatos, katalizátoros, szolid kipufogórendszer mehetne alá, ami enyhe dübörgéssel kiegészíti a kerregést, aztán hagy menjen, kevés az elektronika, jó technika, később megmaradhat haszonjárműnek. Azért ha teljesítmény, akkor egy benzines, japán, hátsókerekes, régebbi drift autó valamelyik legendás szériából, de az nem az én pénztárcámnak való, talán még ez a TDI sem :)
Akkor viszont a S&C csoportban nézelődj facebookon
#6
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!