A II. világháborúban a deszanthajók, deszantnaszádok és kétéltű járművek, milyen rendszerben működtek?
Ezekből, ugye többféle típusú, rendeltetésű és méretű volt. LCP, LCP(L), LCVP, LCT, LCA, LCM, LVT (és ennek számos variánsai).
A kisebb deszantnaszádokat, amik 20-30 katonát tudtak szállítani, vagy az olyan naszádok, amik 4-5 db tankot, ezek a járművek hosszú tengeri utat nem tudnak megtenni. Most ezeket a "kishajókat" külön nagyobb hajók szállították? Valamint az LVT-ket (azaz a kétéltű lánctalpas páncélozott járműveket), hogy tették vízre? Ugye ezek a kétéltű járművek (pl.: LVT(A)1 ) kiúsztak a partra. Viszont tudtommal, nem voltak akkor még dokkhajók, amiknek a belső terét vízzel el lehetett árasztani. A közönséges deszantnaszádok rámpáit pedig nem a parttól távol a nyílt vízen engedték le, mert akkor süllyed az egész hajó. Daruval tették vízre az LVT-ket?
Voltak olyan hajók amelyek képesek voltak nagytávolságú tengeri utakra és az orrészük már nyitható volt, így alkalamsak voltak harckocsik szállítására és kirakására. Ezek voltak az LST-k.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!