Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Új vadászgépeket nem fog...

Új vadászgépeket nem fog beszerezni a honvédség?

Figyelt kérdés
Pár területen már megkezdodott át újítás. A Grippeneket is le akarják cserélni? És ha igen varhatoan mire?
2020. aug. 18. 23:30
1 2 3
 11/22 anonim ***** válasza:

Nézd, elnézve az utóbbi idők haderőfejlesztését, nem fognak sokat vacakolni.


Itt Közép Európa legütőképesebb hadserege épül...

2020. aug. 19. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Lehetne új vadászgépeket IS venni (felesleges a Grippeneket lecserélni, tulajdonban maradnak és a feladatkörükre bőven megfelelnek, máshol is egyszerre vannak rendszerben korszerű 4. generációsok és kisebb számban 5. generációsok). Viszont a légierő a legköltségesebb haderőnem (avagy a haditengerészet, de az nekünk ugyebár nincs), ahol a legdrágább a haditechnika. Közben más területeken is óriási a lemaradás, 30-40 éves technikai eszközöket kell cserélni. Ha ezek megvalósultak akkor lesz utána időszerű és racionális, de ettől még célszerű előkészíteni az új beszerzéseket akkor is ha 4-5 év múlva kerül rá ténylegesen sor.
2020. aug. 19. 10:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 anonim ***** válasza:

F-35-ről lehet álmodni, de két baj van.

Egyrészt tokkal-vonóval, földi felszereléssel, a Pentagon árrésével eszméletlenül drága, másrészt hosszú távon is sok kényes problémával küzdő típusnak ígérkezik. Nem véletlen, hogy az amerikai haditengerészet olyan nagy hangsúlyt helyez az F-18E és F "Superhornet" gépekre, amelyek nagyon beváltak és továbbfejlesztés-továbbfinomítás előtt állnak. Ahelyett, hogy a típust lecserélnék a "modern" F-35-ökre. Az amerikai szárazföldi légierő (=USAF) pedig a nagy hatótávolságú F-15 típus továbbfejlesztését nyomja. Kint abban az irányba haladnak a dolgok, hogy ellentétben a régi tervekkel, az F-35-ből nem lesz mindent váltó, domináns vadásztípus.

A mi térségünkben egyedül a lengyelek rendeltek belőle, inkább az F-16 korszerűbb műszerekkel ellátott változatainak terjedése jellemző. A lengyel légierő is főleg az utóbbiakból áll majd az F-35-ösök beérkezése után is.

Magyar vonatkozásban gazdaságos döntés lenne a Gripent időnkénti korszerűsítés mellett a lehető legtovább, talán 2040-ig megtartani, majd akkor a vadonatúj német-francia ötödik generációs típusra (az Eurofighter gép jelenleg már tervezés alatt álló utódjára) váltani.

Másik lehetséges jó döntés, ha a svédekkel politikai okból mielőbb szakítani kell: valamikor a 2020-as években megrendeljük az F-18E (együléses) és F (kétüléses) változatokat

az USA-tól. A svéd típus új svéd típusra cserélése szerintem az elhidegült viszony (+ a fölényesen jobb rivális gépek miatt) esélytelen. A JAS-39E megmarad a braziloknak.

2020. aug. 20. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/22 anonim ***** válasza:
F35-ös rettentően drága, kb háromszorosa egy új Gripen árának. Mi meg itt lízingeljük tizenpár évig azt a maroknyi használt Gripent. 14 f35-öt törleszthetnénk meg majd az évszázad végégig...
2020. aug. 20. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
47%
13/14 es a Német Francia páros közösen 6 generáció dolgoznak és nem 5 generációs vadászrepülőgépek!Britek dolgoznak 5 generációs vadászrepülőgépek!másik Magyarország számára,egy hajtóműves vadászrepülőgép alkalmas tökéletes!a két hajtóműves vadászrepülőgép ,túl drága lenne fentartani és karbantartanni!F-35A olcsóbb lesz nem drágább!
2020. aug. 21. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:
#15 Egy vadászgép ára korántsem csak a hajtóművek darabszámából lesz drága. Ott voltak a migek, kéthajtóművesek voltak, a fenntartásuk viszonylag olcsó volt csak ahhoz képest nem hogy hadrafoghatatlan sz@rok volta.
2020. aug. 21. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:
16-os két hajtóműves vadászrepülőgép üzemanyagára érdetem !mert két hajtómű kétszer annyi üzemanyagot fogyaszt el mint,egy hajtómű kevesebbet fogyaszt! De az biztos hogy Gripen E /F lesz a Gripen C/D utódja !100%vagyis az áll lehetséges utod listáján!de az nem jönne össze akkor talán F-35 A lesz nyertes !ahogy szokták mondtani mi kis ország vagyunk!ezért is egy hajtómű és vadászrepülőgép lesz és nem pedig két hajtómű és vadászrepülőgépek lesz!
2020. aug. 22. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 anonim ***** válasza:

2 hajtómű= nagyobb sérülésállóság a harcban, biztonságosabb repülés a békében. Tény, hogy az F-18E drágább, mint egy Block 52-es F-16, de sokkal jobb megbízhatóbb gép, belőle kevesebb is elég. Így a baleseti és főleg a harci megsemmisülési statisztikát tekintve inkább megéri. Nagyon nem mindegy, hogy egy vagy két hajtóműves gépre bízzuk a kevesek keveseinek (kiképzett vadászpilóták) életét. Az oroszok is tudják ezt, és az amerikaiak is. Mindkét helyen -az élesben szerzett harci tapasztalatok alapján- a két hajtóműves típusokat favorizálják.

Az F-35 ebből az irányból is kilóg az élvonalból. Ez is csak költségvetési okból, takarékoskodásból lett egyhajtóműves. Rá is ...fáztak. Nézd meg ellenben a távol-keleti ikertestvérét (2 HAJTÓMŰ!) ,amelynek megszületése óriási pofon volt az Egyesült Államoknak.

A rivális nagyhatalom szolgálatai már akkor megszerezték a terveket, amikor az USA még hadrendbe sem állította a gépet.

https://www.youtube.com/watch?v=po9y2MkMRc8

2020. aug. 22. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/22 Salamon Bálint ***** válasza:

#18 "Nézd meg ellenben a távol-keleti ikertestvérét (2 HAJTÓMŰ!) ,amelynek megszületése óriási pofon volt az Egyesült Államoknak."


A kínaiak fele olyan erős (85kN vs. 191kN) hajtóművet tudtak csak beépíteni, ezért a két darab.

2020. aug. 24. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 anonim ***** válasza:

Elfelejted, hogy Kína beépíthette volna a J-10 és J-20 gépeken alkalmazott nagyobb hajtóműveket is, ha úgy akarja.

De nem, ők átrajzolták a terveket az ésszerűbb két hajtóműves koncepcióra. Részletkérdés, hogy a gép mostani kísérleti változatai RD-33-mal repülnek és ez kevesebb, mint amit az am-i típus egyetlen hajtóműve nyűjt. 1-2 éven belül gyártásra kerül a megfelelő méretű és teljesítményű, saját gyártású hajtómű, és akkor meglesz az elvárt 2x100 vagy 2x115 kN, indulhat a gép rendszeresítése. Érdekesség: a Rafale kísérleti példánya is gyöngébb, amerikai gyártású hajtóműtípussal üzemelt a korai években...

2020. aug. 24. 15:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!