Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mit szólnál egy ilyen oktatási...

Mit szólnál egy ilyen oktatási reformhoz? (csak vázlat)

Figyelt kérdés

A követelmények megemelése.

Az általános iskolai óraszám megemelése.

Első hat osztályban heti 8 óra matematika, 8 óra nyelvtan, 5 óra testnevelés.

Negyedik osztálytól heti 3 óra fizika, heti 3 óra történelem, heti 2 óra kémia, heti 2 óra biológia, heti 2 óra idegennyelv heti három óra irodalom.


Az általános és középiskola valóban egymásra épülne, tehát nem tanulnák ugyan azt kétszer. Például történelemből átveszik az anyagot részletesen 1492-ig, majd középiskolában innen folytatják.


Középiskolában továbbra is magas óraszámban tanítanának matematikát és a jelenlegihez képest megemelt óraszámban fizikát.


Egy szintű érettségi, amely nehezebb, mint a jelenlegi emelt szintű és csak idegen tanároknál írható.


Egyetemi felvételi dolgozat visszaállítása.


Bolognai rendszer megszüntetése.


Egyetemi tandíj elvesztett kreditek alapján számítva.


2010. jún. 27. 20:22
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
38%
A bolognai rendszer nem jó mert én egyszerűen nem találtam munkát a szakmámban. ( Magyarországon ez népbetegség ) Mindenhova min 5 év tapasztalat kellett, és suliban nem volt lehetőség gyakorlatra menni vmilyen céghez pl, így meg voltam lőve.
2010. jún. 27. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat. Reagálnék néhány mondatra.


"Egyetemi felvételi dolgozatot nem támogatom. Rengeteg ember van aki alapjába véve jó tanuló, csak izgul, és emiatt elszúrná az életét, holott gimibe színötös volt, vagy csak egyszerűen rossz napjakor van a vizsga és nem sikerül úgy neki."


Volt egy föld hülye osztálytársam, aki úgy került be egyetemre, hogy én még érettségit nem adtam volna neki, de a tanárok szimpátiája miatt össze tudott szedni elég pontot.


Azon kívül aki egyetemre készül, annak hozzá kell szoknia a vizsgázáshoz, elvégre minden félévben lesz benne része.


"Több idegennyelv, kevesebb fizika. Vagy ha reál tárgyakat akarsz növelni, akkor a fizikát és a kémiát egységesen kell növelni, s vele együtt a bioszt is."


Az idegennyelveket mindig is heti két órában tanultam, Úgy érzem ez elég.


"Ha csak ezt nézzük, akkor teljesen jó, de mi van azokkal, akik nem mennek középiskolába? Jó lenne, ha nem lennének ilyenek, de a legrosszabból kell kiindulni. Akkor azok pl. a történelmet csak 1492-ig ismerik?"


Akik általános iskola után nem tanulnak tovább, azoknál tökmindegy, hogy meddig tudja a történelmet, mert úgy sem kerül olyan helyzetbe, hogy szüksége legyen rá.


"Ez viszont azokkal a diákokkal szemben marha nagy kiszúrás, akik egy-egy (érettségi)tárgyhoz nagyon nem értenek és nem is fognak vele foglalkozni a jövőben.[...]Tudom, a cél az lenne, hogy mindenki mindenből jó legyen, függetlenül attól, hogy mivel fog foglalkozni."


Az érettségi anyaga nem olyan sok. Az én oktatási rendszeremben pedig nem a tömegképzésen volna a hangsúly, hanem a kivételes tehetségek felkutatásán és képzésén. Elvégre ők hajtják a legnagyobb hasznot az országnak, betanított munkás meg lehet valaki nyolc általánossal is.


"nekem még a heti 4 óra matek is sok volt,nemám hogy 8 egyszerre,igy középsuliba van egy héten 3 ,de még ezt is sokallom

kérdezem én: minek annyi hülyeséget tanítani,amikor a büdös k*rva retkes életbe nemlesz rá szükségünk??????

fizika emelt pfff....eszement"


Nos én a műszaki felsőoktatásban tanulok, és itt igen csak megérezni a matematika és fizika oktatás színvonaltalanságát. Tudom, hogy nem áll mindenki mérnöknek, de a matematika akkor is nagyon fontos és szerintem nagyon elhanyagolják.


"Tudom naiv vagyok rettenetesen, de reál tárgyaknál az óraszám növelése önmagában nem sokat ér, ha nem kezdik el normálisabban tanítani."


Ebben igazad van, de megint ott vagyunk ahol a part szakad. A tanárok hozzá nem értése megint csak a rossz oktatási rendszer számlájára írható.


"Minek kell középiskolában több fizika és matek óra?? Pont a 2 legfölöslegesebb tantárgy."


Nos szerintem az irodalom sokkal kevésbé fontos, mint a matematika, bár ez talán azért van, mert műszaki beállítottságú vagyok.


"AMÚGY HÁNY ÉVES VAGY 13??!"


Köszönöm kérdésed, 20 vagyok.


Még egyszer köszönöm a válaszokat. Rengeteg hasznos gondolat volt bennük.

2010. jún. 27. 23:05
 23/33 anonim ***** válasza:
66%

"Akik általános iskola után nem tanulnak tovább, azoknál tökmindegy, hogy meddig tudja a történelmet, mert úgy sem kerül olyan helyzetbe, hogy szüksége legyen rá."


Egyáltalán nem mindegy. A mai rendszerben minden 18. életévét betöltött állampolgár szavazhat és beleszólhat a politikába. Te örülnél neki, hogyha olyanok határoznák meg a politikai életet, akiknek fogalmuk sincs az elmúlt évszázadok mai napig ható eszméiről (konzervativizmus, liberalizmus, fasizmus, nácizmus, kommunizmus), nem tudják ki volt az a Kossuth Lajos, nem tudják mi történt 1848-ban, nem tudják miért ünnep március 15 és október 26, nem tudják, hogy miért nem jó út a szocializmus és hasonlók? Mert én nem.

Mindenkinek ismernie kell a történelmét, még ha nagyon felületesen is.

Van erre egy jó mondás: "Az a nép, amely elfelejti a történelmét, arra van ítélve, hogy újra átélje azt."

És a te mentalitásod épp oda vezet, hogy pár generáció múlva már csak egy nagyon szűk elit fogja ismerni az utolsó ötszáz év történelmét és az ő nagy részük is csak felületesen és rosszul. Ez semmi jóra nem vezet.


"Az érettségi anyaga nem olyan sok."


Ezt magyarázd be egy épp érettségizőnek!


"Az én oktatási rendszeremben pedig nem a tömegképzésen volna a hangsúly, hanem a kivételes tehetségek felkutatásán és képzésén."


1) Az ok, hogy csak a kivételes tehetségűek tanuljanak tovább, de itt most az érettségiről van szó.


2) És akkor a többiekkel mi lesz? Mert abból, amit mondasz, azt veszem ki, hogy ők elmehetnek a fenébe. Akkor legyen egy szűk elit, aki nagyon tudja, amit tud, és legyen a széles tömeg, akik a létminimumon tengődnek? Nincs ez így jól.


"Elvégre ők hajtják a legnagyobb hasznot az országnak, betanított munkás meg lehet valaki nyolc általánossal is."


A kettő között azért van átmenet. Abba a hibába esel, mint Marx. Csak a felső osztály, meg a legalsó? És mi lesz a középosztállyal? Vannak olyanok, akik messze a szakmunkások felett állnak, de azért az egyetemi diploma színvonalát nem érik el. Akkor velük mi lesz? Ők is elégedjenek meg a számukra lealacsonyító szakmunkás léttel, mert ahhoz nem elég okosak, hogy a zseniképző egyetemekre bekerüljenek? Mindigis volt egy középút. Pl. szakközépiskola, ami a szakiskolánál többet nyújt, de az egyetemre felkészítő gimnáziumnál könnyebb. Akkor azt kéne visszahozni és növelni a presztizsét, hogy az embereknek ne legyen szégyen oda menni. Mert az nem jó, ha csak aközött választhatsz, hogy zseniképző egyetem, vagy szakmunkásképző.


"Nos én a műszaki felsőoktatásban tanulok, és itt igen csak megérezni a matematika és fizika oktatás színvonaltalanságát. Tudom, hogy nem áll mindenki mérnöknek, de a matematika akkor is nagyon fontos és szerintem nagyon elhanyagolják."


Egyet értek. Bár én is rüheltem anno a matekot és nem szívesen tanulnám heti 8 órában, de elismerem, hogy ebben igazad van.


"Ebben igazad van, de megint ott vagyunk ahol a part szakad. A tanárok hozzá nem értése megint csak a rossz oktatási rendszer számlájára írható."


Nem feltétlenül.

A tanár nem biztos, hogy azért nem tartja érdekesen és interaktívan az órát, mert nem képes rá, hanem mert nem látja értelmét, mert a gyerekek úgyse figyelnének, vagy mert lusta ilyen tantervet kidolgozni.


Az ötödik lovas

2010. jún. 28. 00:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 A kérdező kommentje:

"Egyáltalán nem mindegy. A mai rendszerben minden 18. életévét betöltött állampolgár szavazhat és beleszólhat a politikába. Te örülnél neki, hogyha olyanok határoznák meg a politikai életet, akiknek fogalmuk sincs az elmúlt évszázadok mai napig ható eszméiről"


Én személy szerint mindenkitől megvonnám a szavazati jogot, akinek nincs érettségije, vagy szakmája. Tökmindegy, hogy milyen az oktatás, valaki nyolc általánossal ne akarjon politikával foglalkozni.


"És akkor a többiekkel mi lesz? Mert abból, amit mondasz, azt veszem ki, hogy ők elmehetnek a fenébe. Akkor legyen egy szűk elit, aki nagyon tudja, amit tud, és legyen a széles tömeg, akik a létminimumon tengődnek? Nincs ez így jól."


Leérettségizni attól még le lehet, hogy valaki nem tanul tovább, de egy (megfogalmazásod szerint) lekezelően könnyű érettséginek nincs presztízse.


"És mi lesz a középosztállyal? Vannak olyanok, akik messze a szakmunkások felett állnak, de azért az egyetemi diploma színvonalát nem érik el. Akkor velük mi lesz? Ők is elégedjenek meg a számukra lealacsonyító szakmunkás léttel, mert ahhoz nem elég okosak, hogy a zseniképző egyetemekre bekerüljenek? Mindigis volt egy középút. Pl. szakközépiskola"


Na igen. Én is szakközépben végeztem, szereztem egy technikusit is. Jó nevű iskola, de borzalmas milyen embereket engednek ott is tanítani. Ezt kihagytam a vázlatból, de természetesen ezek presztízsét és színvonalát is emelném.


"Akkor azt kéne visszahozni és növelni a presztizsét, hogy az embereknek ne legyen szégyen oda menni."


Nem szégyen szerintem most sem oda menni. Én legalábbis nem szégyellem.


Mint megjegyeztem, ez csak vázlat. Gyorsan dobtam össze, rengeteg minden kimaradt belőle, és még nagyon kidolgozatlan.

2010. jún. 28. 00:59
 25/33 anonim ***** válasza:
50%

"Én személy szerint mindenkitől megvonnám a szavazati jogot, akinek nincs érettségije, vagy szakmája."


És milyen jogon tennéd ezt? Hm?

Akkor az már nem demokrácia. És elvileg demokratikus ország vagyunk.

Maradj csak az oktatási rendszernél! Még arra sem találtál ki elfogadható megoldást.

Mellesleg attól, hogy nem szavazhat, nem fog többet tudni és attól még ugyanúgy részese a politikai életnek. Tud tüntetni, meg hasonlók. Volt már erre nem is egy példa. Csak ehhez ismerni kéne a történelmet.


"Leérettségizni attól még le lehet, hogy valaki nem tanul tovább, de egy (megfogalmazásod szerint) lekezelően könnyű érettséginek nincs presztízse."


Az biztos. De attól még olyan nehéz érettségit sem kell csinálni, amit csak osztályonként egy ember tud abszolválni.

Én továbbra is kitartok amellett, amit mondtam. Legyen kötelező minden egyetemre készülőnek legalább egy humán és egy reál tárgyból emelt szintű, amiből legalább az egyik felvételi tárgy az adott szakra!


"Nem szégyen szerintem most sem oda menni."


De nagyon is az. Ma azt nyomják ezerrel, hogy menj egyetemre és szerezz diplomát. Ha erre nem vagy képes, akkor hülye vagy és paraszt. Ezért vannak ekkora túljelentkezések az egyetemeken, ezért van annyi egyetemi hallgató, aki még az általános műveltség terén is agyilag zokni és ezért van ennyi elmebeteg diplomás.

Nagyon kevesen vannak (ahhoz képest, amennyi reálisan kéne hogy legyen), aki elfogadja, hogy az ő színvonala "csak" ennyi, vagy pedig "beéri" egy kevésbé nagy presztizsnek örvendő szakmával is, mint asztalos, kőműves és társai, akikre ma sokkal nagyobb szükség van, mint ügyvédekre, vagy orvosokra, és pont emiatt sokszor jobban is fizet.


Az ötödik lovas

2010. jún. 28. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 A kérdező kommentje:

"És milyen jogon tennéd ezt? Hm?

Akkor az már nem demokrácia. És elvileg demokratikus ország vagyunk."


Hát én nem vagyok híve a demokrácia jelen formájának. De ez tényleg más kérdés.


"Az biztos. De attól még olyan nehéz érettségit sem kell csinálni, amit csak osztályonként egy ember tud abszolválni."


Azért ilyen nehéz érettségit én sem akarnék. De biztos vagyok benne, hogy valaki le akar érettségizni, az a jelenlegi emelt szintűt is le tudná tenni.


Amíg pedig az egyetemeken nem teszik a jelentkezés feltételévé az emelt szintet, addig felesleges a két szint, mert:

1. Az esetleg gyengébb jeggyel bukhatja az emelt szinttel járó plusz pontokat

2. Ennyi plusz pontot egy szakmával, vagy nyelvvizsgával is lehet szerezni, ami szakirányú továbbtanulásnál még előnyt is jelent neki

3. Mert minek tegye le a nehezebbet, ha a könnyebb is elég.


"De nagyon is az. Ma azt nyomják ezerrel, hogy menj egyetemre és szerezz diplomát. Ha erre nem vagy képes, akkor hülye vagy és paraszt."


Nekem vannak nagyon jó szakmunkás és technikus ismerőseim és barátaim. Ők sem bánják, hogy nem mentek egyetemre és nem szégyellik a szakmájukat. Én sem nézem le miatta őket. Ugyan olyan fontos a munkájuk, mint egy magasabb végzettségűnek. Bár szerintem alulfizetik őket.

2010. jún. 28. 11:20
 27/33 anonim ***** válasza:
52%

A heti két nyelv óra szerinted elég ????????

A mostani diplomázók nagy rész azért nem tudja átvenni a papírját mert nem tudja letenni a nyelvvizsgát!!!! PEdig nem két órában tanult. Irtózatos a mostani nyelvoktatás, f..s, sz..ar úgy ahogy van!!!! A heti 5 óra is kevés volna. Heti három óra kemény beszédcentrikus óra, hét heti Heti kettő kőkemény nyelvtan.

Mikor először kommenteltem ide még szimpi volt a terved, most hogy jobban látom a te kommentjeidet egyre inkább azt gondolom, hogy kicsit húzol az ööö nah mindegy..

2010. jún. 28. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
50%

"Hát én nem vagyok híve a demokrácia jelen formájának."


Én se, de, mint azt te is mondtad, ez más kérdés.

Egy oktatási reformot sokkal könnyebb keresztülvinni, mint az államforma megváltoztatását, amivel valószínűleg jóval kevesebb hívet szereznél magadnak.


"Azért ilyen nehéz érettségit én sem akarnék."


Pedig ha egy emelt szintű erősségű egyszintű érettségit vezetnél be, akkor ez lenne belőle.

Hosszú távon lehet, hogy jó lenne a te ötleted is, de egy nagyon hosszú átmeneti időszakkal, amíg a szülők, a diákok és a tanárok is ráállnak, hogy ezt kell abszolválni, ehhez ezt kell megtanulni és ilyen szinten. De ehhez legalább két-három generációs átmeneti időszak kell.


"De biztos vagyok benne, hogy valaki le akar érettségizni, az a jelenlegi emelt szintűt is le tudná tenni."


Egy-két tárgyból valóban. De ötből? Én erősen kétlem.


"Amíg pedig az egyetemeken nem teszik a jelentkezés feltételévé az emelt szintet, addig felesleges a két szint"


Ez így igaz. De az már az országgyűlés előtt van, hogy kötelező legyen, ha még nem fogadták el. Úgyhogy nyitott kapukat döngetsz.


"Nekem vannak nagyon jó szakmunkás és technikus ismerőseim és barátaim. Ők sem bánják, hogy nem mentek egyetemre és nem szégyellik a szakmájukat."


Dicséretes, de sajnos a mai társadalom nem becsüli meg őket eléggé. Ma kb. ott tartunk, hogy akinek nincs diplomája, az már nem is teljes jogú állampolgár. Holott ez baromság.


"Én sem nézem le miatta őket. Ugyan olyan fontos a munkájuk, mint egy magasabb végzettségűnek."


Ezt ne nekem magyarázd! Én is így gondolom.


Az ötödik lovas

2010. jún. 28. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:
Én a tanterven változtatnék, az biztos, ez nem jó így. Heti 3 óra matematika sztem jó. 3-4 óra magyar nyelv elég lenne, na de magyar nyelv alatt nem azt értem ám, ami most megy, hogy "definiáld a szöveget", hanem hogy tanuljon meg helyesen írni, értse a logikáját a nyelvének valamennyire. Bocsi a kifejezésért, de elmész a fr*ncba a heti 5 tesióráddal, legyen heti 1 vagy 2(igen, jól láta mindenki). Aki sportolni akar, annak legyen rá szabadideje délután megtenni(a tesióra teljes megszüntetése sem lenne rossz, hogyha szerveznének délutáni edzéseket, stb, amire mindenki HA AKAR, és úgy véli, hogy szüksége van rá, de legfőképpen ÖRÖMÉT LELI BENNE, elmehet; mert ennek, ami most megy, semmi értelme), esetleg a tesiórák helyett csináljanak valami értelmeset, mert iskolába TANULNI járunk. Idegen nyelvet tanuljonak heti 6 órában(nem viccelek), sőt, emellé tanuljanak egy második idegen nyelvet is(német, angol, francia, orosz, stb., de ne legyen kötelező latint), de ne úgy, hogy 10 éve tanul németet, és nem tud beszélgetni egy anyanyelvű látogatódiákkal, vagy hogy 10 éve angolt, és nem lehet érteni a kiejtési hibáktól a beszédét. A fizika is sok, de a leglényegesebb, hogy olyan tartsa, aki ért is a TANÍTÁSHOZ(nem a fizikához), és ne az legyen, hogy senki nem ért szinte semmit, és rohan a tanár, a gyerek meg, aki a többi tantárgyból elfogadható eredményt ér el, félévkor megbukik fizikából; ja és ugyanez vonatkozik a matekra is. A fizika hasznos tudomány, a mindennapi életben találkozunk vele, de taníttassék úgy, hogy az megérthető legyen, ne egyből a közepébe. És azzal sem értek egyet, hogy egy középiskolásnak egy héten 4x van 7 órája, 1x meg 6, egy általánososnak is effelé húz. Legyen kevesebb. Legyen az egész oktatás EMBERközpontú. Azt tanuljuk csak meg, amire szükségünk van, ne olyat, amit az életben SOHA nem fogunk hasznosítani. Igen, tudom, hogy durva tervek, de lehet jobb lenne, mint a mostani. Biztos kihagytam sokmindent, jóéjszakát ;)
2010. jún. 29. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 anonim ***** válasza:

Az egyetemi felvételit nagyon szigorú feltételekhez kötném. Nem érdekel, hogy milyen színvonalú az érettségi, ha lenne külön felvételi. Persze nem úgy, hogy ha az irányszám az adott szakra mondjuk 50, akkor a legjobb 50 dolgozatot írt hallgatót felvesszük, hanem objektív mérce, előre meghatározott pontok alapján.

Azzal is egyetértek, hogy a nem teljesített kreditek alapján rendesen fizettetnék a hallgatóval. Plusz ha egy hallgatót kirúgnak az egyetemről, mert háromszor bukott, tuti, hogy arra a szakra nem venném vissza.

2010. jún. 30. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!