Miért tartják sokan természetesnek a társadalmi egyenlőtlenséget, miért nem veszik észre azt, hogy ez nem a helyes út és egy neomarxista út lenne a legjárhatóbb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem azért keresel jól. azért keresel jól mert a nyugati napidíjak miatt elnök fizetésed lehet Magyarországon"
Ennyi az ára a munkámnak jelenleg. A boltban is annyi a kenyér, amennyi, háboroghatsz, de ki kell fizetni. Egyébként mérnöknek készültem eredetileg és kb. fél tucat diplomás kamionost ismerek személyesen.
"Magyarországon ezért elit szakma a kamiomnsofőr, Nyugaton olyan mint egy sima szakmunkás"
Nyugaton is hiányszakma, ott még jobban. Tény, hogy ott kisebbek a bérkülönbségek. Ez is a gond, kevesen akarnak 2500, a lehető legjobb legjobb esetben is 3000 euróért az utakon élni.
"Egyébként meg egy culáger egy építkezésen valószínűleg többet szív nálad, mégis bénábban keres. Ahogy valószínűleg az is aki emberi tetemet szed ki roncsokból."
Ez van, én találtam ki? Ismétlem: jöhet hozzánk, 300 euró prémiumot kapok ha valakit beajánlok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Furcsa dolog, hogy épp a takarító itt az aljaszakma sokak szerint, amikor komoly üzemek pl. gyógyszergyárak, élelmiszeripari vállalatok ma már csak olyat vesznek föl takarítani, akinek szakirányú OKJs végzettsége van.
Kérdem én, mindenkinek ott lapul a zsebébe az ilyen papír? Mert szerintem nem találsz az utcán százszámra végzett szakembereket, akik például élelmiszeripari gépeket tudnak szakszerűen csírátlanítani a biztonsági előírások betartásával műszak végén. Mert ha ők rosszul végzik ezt az "aljamunkát" akkor mondjuk benéz egy kis szalmonella, és máris kiderül, hogy lehet akármilyen jó az élelmiszermérnök, lehet akármilyen jó az üzem automatizálási mérnöke, ha koszos marad a méreg drágán megépített masina, akkor a gyár fogyaszthatatlan terméket állít elő, és akár bele is halhat pár fogyasztó, akkor mekkora is a felelőssége annak, aki "csak" takarító?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem nem a társadalmi egyenlőtlenségek a bajok forrása. Az csak következmény. Hanem az hogy egyesek nem tisztességesek. Például ha egy maszek könyvelő összebeszél a vállalkozókkal hogy mennyi adót titkoljanak el, majd abból annyi jutalékot kap zsebbe hogy havi milliót is megkeresi, ez a nem tisztességes és a bajok forrása. Ha valaki tisztességes úton keresi meg a havi egymilliót, azzal nincs baj. A bajok gyökere a tisztességtelenség, a gazemberek léte. Például Szentgyörgyi Alberttől sem lehet sajnálni a sikert, hisz ő egyenértéket tett le az emberiség asztalára. De ma Magyarországon főleg a gazemberek gazdagodnak.
A tisztességtelenség ha nemzeti sporttá válik, az fogja a társadalmat a sírba vinni. A társadalmi szakadék csak okozat. Például ha valakinek fáj a gerince az is csak okozat, a baj forrása meg a sok görnyedt ülés. A baj forrása hogy a gazemberek szabadlábon vannak.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"2-3 évig mentősnek, ha közel ugyanannyit kap mint egy sormunkás?"
Jaj ez is annyira aranyos, mint egy macskás videó, a kis naiv, az igaz, hogy egy mentőtiszt négy évig tanul, a mentőápoló háromig, de a kezdő fizetés mindkét végzettséggel a szakmunkás minimálbér, tehát jövőre kemény nettó 120500Ft lesz, idén még nem annyi, miközben egy sormunkás, nos ha nagyobb multinál dolgozik bizony ennél többet kap, sajnos van olyan mentős, aki el is megy gyárba melózni, mert ott három műszakba megkaphat 160-at is, mentősként meg nem.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ennyi az ára a munkámnak jelenleg."
A nyugati napidíjak húzzák fel, te is tudod. Abszolút nem reális a magyar gazdasághoz a nettó 500 ezres sofőr fizu és kb így kaszálnak a kamionsofőrök.
Nyugaton egyébként jó ha kapnak 2000 nettót, ami a csicskás bér kétszerese.
Otthon meg a csicska 300 eurót kap, a sofőr meg 1500 at.
Nem látod milyen torz az arány?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A nyugati napidíjak húzzák fel, te is tudod. Abszolút nem reális a magyar gazdasághoz a nettó 500 ezres sofőr fizu és kb így kaszálnak a kamionsofőrök."
Reális, nem reális, így sincs sofőr. Tök mindegy mi húzza fel. Amúgy én külföldön vagyok bejelentve évek óta.
"Nyugaton egyébként jó ha kapnak 2000 nettót, ami a csicskás bér kétszerese."
Jó, te biztos jobban tudod, ki mennyit keres, én csak 17 éve vagyok kamionos. Kb. 2000 eurót keresek 3 hét melóra - és cseh bejelentés, ha vállalnám a kint lakást 3000 eurós állásom lehetne, gyakorlatilag azonnal, német szerződéssel. De aki tud németül/angolul az gyakorlatilag akárhol talál állást az EU - ban, 2000 euró/hó pénzért szóba sem állnék egy céggel. Lassan már egy jobb magyar cég ad annyit.
"Otthon meg a csicska 300 eurót kap, a sofőr meg 1500 at."
Igen, nálunk nagyobb az olló. De lehet a csicska is sofőr, csak tudod 2 - 3 hónap után sok otthagyja mert nem bírja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem kell neomarxista út. Én egy szociáldemokrata rendszerrel egyelőre ki tudnék egyezni.
Ha majd a termelés nagy részét átveszik a gépek és a termelés elképesztő mértékben megnő majd, na akkor lehet majd kommunizmus bevezetéséről álmodozni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hakapeszi, most erősíted meg amit írtam, kint vagy bejelentve, kapod a nyugati napidíjat...
2000 eurót keresel bakter, egy nagyon jó programozó keres így.. de nagyon sok mérnök és képzett ember jóval ezalatt keres Magyarországon.
és természetesen te meg vagy arról győződve hogy egy fillérrel se ér kevesebbet a munkád.
Persze más nettó 100 ért is dolgozzon keményen és csitu.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
19.
Annyit ér, amennyit fizetnek érte. Tarthatod az eladásra szánt autódat mondjuk 2 millió forintra, ha a piaci ára 1.5 körül van. Akkor annyit ér, amennyiért elviszik. 1.5 - öt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!