Magyarországon miért olyan elavult a közlekedési infrastruktúra? Miért nem költ rá többet a kormány?
Főleg arra gondolok, hogy alig vannak mélygarázsok, parkolóházak az országban.
Továbbá, ott sem bővítik az utakat több sávosra ahol van hely.
Eddig 3 városban laktam Magyarországon.
Győrben a műegyetemen végezte,aztán laktam Budapesten és egy kicsit Sopronban is.
Közlekedés szempontjából Sopron az ahol a legnagyobb káosz.A város alapból kicsinek épült, de elég nagyra nőtt az eredeti tervekhez képest, nincs hely az utakat több sávosra bővíteni.
A város egyik sajátossága, hogy a lakosság cirka 60 százaléka Ausztriában dolgozik, ahova kocsival a legegyszerűbb menni, általános a családonként 2 autó, de a három sem ritka.Továbbá, a soproniaknak több a pénze, így nem sajnálják rá a pénzt a benzinre, kocsikra.
A parkolás sem megoldott, 1 mélygarázs van, az is drága, nincsenek parkolóházak, helyette az utcákban parkoló kocsik a járda mellett több kilométer hosszan.
Győrben egy fokkal jobb a helyzet, viszont reggel 7 és 9 között, délután 3 és 6 között nehézkes mozogni a városban.Ami még nehezebb be és kijutni a városból, kilométeres sorok vannak.
Ebben az esetben is olyan városról beszélünk, ahol a lakosság gazdagabb, mint az ország több részén, a sok ipari cég felhúzza őket.
Viszont, parkolási lehetőség több van, mint Sopronban, de még mindig nem az igazi.
Győrben a bevezető utakon bőven lenne hely a sávokat bővíteni.
Budapest az előző kettőhöz képest még jobb, igaz, hogy nagy a forgalom, de sokkal tempósabban megy,főleg annak aki ismeri a várost, kisebbek a dugók, mint Győrben vagy Sopronban.
De , a parkolás ebben az esetben is probléma.
A legnagyobb probléma mindegyik helyen, hogy úgy is lehet társasházakat építeni,hogy nem gondoskodnak a parkolásról.A legjobb lenne előírni, hogy kötelező a mélygarázs és amikor a lakást megveszed jár hozzá parkolóhely.A jobb helyeken így van.
1#
Nem az 50 éves panelokról beszélek,hanem az új építésű lakásokról.
Mellesleg, a tömegközlekedés Budapesten így is eléggé túlterhelt.
Győrben szintén, nem tudják sűríteni.
Nyomorogni senki sem szeret a heringjáratokon, különösen nyáron.
Üdv, én győri vagyok és szintén laktam Sopronban fél évet, illetve régebben Budapesten is pár hónapig szóval nekem is épp ezekből a városokból vannak tapasztalataim. :D
A kérdésnek avval a részével egyetértek, hogy Sopronban katasztrófális a közlekedés, én is tapasztaltam a végeláthatatlan dugókat.
Viszont szerintem Győrben nem annyira vészes a helyzet, nem tudom mikor jártál itt, de nemrég épült egy mélygarázs és van kettő parkolóház is a belváros mellett, illetve az Árkádnál is rengeteg parkolóhelyet kialakítottak. Az egyik legforgalmasabb bekötőutat a Metrónál pedig épp nemrég kezdék el átalakítani 2x2 sávosra, illetve hamarosan elkészül az új Duna híd is ami az M19-et fogja összekötni a 14-es főúttal, így akik arra mennek, nem kell majd végighajtaniuk a városon.
Szerintem Budapesten rosszabb a helyzet, mint Győrben legalább is én ott többet álltam a dugóban, viszont tömegközelekedés szempontjából sokkal jobb a főváros, mivel ott vannak villamosok és a metró is.
Igen a parkolás pedig a leginkább azokon a részeken a legrosszabb, ahol a panelek vannak, mert amikor a 70-es, 80-as években építették ezeket akkor még egyáltalán nem számítottak arra, hogy ennyi kocsi lesz. Viszont az a tapasztalatom, hogy az új társasházaknál azért már gondolnak ilyenre is és sokkal több parkolóhely kerül kialakításra.
Mi az, hogy nem tudják sűríteni a buszokat? Azért nem járnak sűrűbben, mert nincs rá igény. Ha holnaptól az autósok fele letenné a kocsikáját és buszozna, pár hét alatt besűrítenék úgy a menetrendet, hogy gond nélkül utazhasson mindenki.
A jövő nem a mélygarázsoké meg a városi sztrádáké, ha valaki sztrádán akar menni, menjen ki és hajtson körbe párszor az M0-n aztán szépen szálljon át a metróra meg a buszra.
A nyugat-európai városfejlesztési koncepció a 2. világháború után az volt, hogy mindenki autózni fog. A budapesti úthálózatot pedig negyedannyi autóra, mint ami most közlekedik rajta, pedig az egységnyi főre jutó magyar autóflotta még mindig nem érte el azt a szintet, ami nyugaton van. Vannak valóban helyek, ahol lehetne P+R parkolót létesíteni, pl. közvágóhídon hatalmas üres placcok vannak. A belváros alá már nem lehet komoly parkolókapacitást létesíteni. Pár hete jártam Düsseldorfban, ott az egyik útmutató táblán az állt, hogy akkor éppen a közelben lévő parkolóházakban 10000 (igen, tízezer) szabad hely volt. Budapesten nem tudom elképzelni, hogy a műemlékvédelem alatt álló belvárosi épületek alá betúrjanak hirtelen 10000 parkolóhelyet.
Az újonnan épített társasházak alá lehetne tulajdonképpen parkolóházat építeni, csak hát ezek a külvárosokban épülnek, ahol egyébként sem probléma a parkolás.
A közösségi közlekedés sajnos mindenhol veszteséges. ez nem magyar sajátosság, a világ minden táján az. Viszont a városnak is érdeke, hogy jól működjön, és mindenki szívesen használja, ezért a városnak és/vagy az államnak ki kell pótolnia a veszteséget. A jól működő közösségi közlekedés és a megfelelően nagy p+r kapacitás volna a jó megoldás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!