Mi a véleményetek arról, hogy az egyetemek önállóan dönthessenek a felvételi követelményeikről?
Szerintem, ha valaki az ország 10. gimijébe járt attól még nem feltétlenül lesz jó szakember.
Ezzel egyet értek, engem se készítettek rendesen az emelt érettségikre, mind a két tanár (matek, fizika) rekordmennyiségűt hiányzott, és szartak bele a tanításba, pedig addig teljesen korrektek voltak.
Gépész szakközépben gépészeti ismeretek emeltre se készítenek fel rendesen?
Nekem van szakközepes ismerősöm, aki matek emelt 99%-kal jött egyetemre, nem mondom, hogy simán megy neki, de nem szakad bele. Náluk például a matek erős volt, hiába szakközép. Azt hiszem azóta a technikusit is megcsinálta.
Szerintem is fontos lenne a megfelelő oktatást/felkészítést biztosítani, mert a jelenlegi rendszerben a tanároknak nagyon sanyarú sorsuk van.
Hát akkor szerintem kieggyezhetünk abba, hogyha a tanárokat mrgfizrtik, a gimiket nem zárják be egymás után és a szakképzést rendbe raknák, valamint létrehoznak egy használható internetes rendszert ahol a tanyagak+gyakorlópéldák is vannak, akkor nyugodtan kérhetnek emeltet.
De persze amég az anti-oktatás hazaáruló fidesz van hatalmon, ez nem fog megtörtnni. De ne politizáljunk :D
"Álmodban vagy te gépészmérnök, kis barátom, max szeretnél az lenni.:D"
Igen az "idén kezdem az egyetemet" valóban ezt jelenti, ügyes vagy tesóm, legalább te érted amit olvasol.
A politika meg ott jön ide, hogy pénzhiány miatt a sulik szarul felszereltek, a tanárok alulfizetettek és motiválatlanok, a szakképzés a béka segge alatt van, az egész rendszer elavult, akkor hova emeljük a követelményeket, ha a diákokat sok helyen a középszintre se készítik fel rendesen?
Mert ugye a kérdés azt boncolgatja, hogy lehet hogy nehezíteni kéne egy kicsit. (hoopsz, úgy látszik mégse érted mit olvasol)
"idén kezdem az egyetemet gépészmérnökként "
EZT írtad, talán legközelebb próbálj meg szabatosan fogalmazni.:-) Egyébként 2 gyerekem végezte el a középiskolát, az egyik történetesen gépiparit, plusz ugyanott technikumot, jelenleg végzős gépészmérnök-karon. Az első félévben majdnem teljesen elvolt az egyetemen abból, amit addig tanult.:-) A másikat is csont nélkül felvették, lazán megcsinálta az emelt érettségit, abból járt tagozatra a gimiben. Egy halom anyag van a neten, aki tanulni akar, az tud is, nem kell lefelé szintezni azok miatt, akik szájbarágós óvodának tekintik a középiskolát.
#13 azért nem érted a problémát, rosszul tudod, hogyan működik ma az oktatás. Minden csip-csup analfabéta politikus beleszól, főleg olyanba, amiről fogalma sincs. Az államnak ebben vannak feladatai kétségtelenül, de nagy hiba, ha rossz szereposztást használunk. Azt azért leszögezném, hogy az egyetemeknek már formálisan sincs autonómiájuk, a cél ne ma képzés színvonala, hanem az életben maradás.
#12-beli javaslatod kérdező kivitelezhetetlen. Az állam nem támogatja, hanem akadályozza. Úgy, hogy minden lehetséges pénzt elvon. Mára az egyetemek, ha pénzt kapnak, azonnal elköltik, mert van róla tapasztalatuk, hogy másnap reggel duplán visszaveszi.
De ötleted mégis idejétmúlt, ugyanis az egyetemeken, éppen a műszaki egyetem kezdeményezésére, évek óta a helyzet a következő: a diák egyfajta belépő vizsgát ír. Ha ez sikerül, megy az óráira. Ha nem sikerül, az óráira mehet, de csak akkor fogják elismerni neki, ha részt vesz egy kötelező egy éves felkészítőn, ahol zárthelyit ír. Itt a teljes gimnáziumi anyagot átveszik, ebből írja a zárthelyit, ha az sikeres, elismerik időközben letett vizsgáit. Ha nem, megállapítják, hogy a hátránya akkora, hogy annak pótlása nem egyetemi feladat, miközben a diák sem akarja. Tehát elbocsájtják. Kellően humánus, és aki tényleg akar, annak sikerül is, mert kap annyi segítséget. Több éves tapasztalat bizonyítja.
Még annyit. A részt vevő tanárok mindezt majdnem ingyen, pusztán lelkesedésből végzik. Amit érte kapnak, azért egy közmunkás a kapát se emeli fel.
Igen, az egyetem rá van kényszerítve erre, nem jókedvükből csinálják, hanem mert felvételi kicsúszott az irányításuk alól. Így szólhatnak bele egyedül. A VIK dékánjával láttam egy interjút, ahol kétségbeesetten panaszkodik, hogy legalább az emelt matekot tennék kötelezővé, nyilván van rálátása, és nem szemétkedésből akarja. A középiskolák feladata így (részben) átcsúszik az egyetemre, itt nem humánusságról kell beszélni, hanem racionálisan kell gondolkodni, és ahogy csak lehet harcolni a minél nagyobb szuverenitásért.
Az állami ösztöndíj nem jogosítja fel arra, hogy megmondja mit tanítsanak, de szerintem arra se, hogy mit várhassanak el. Az állam érdeke is, hogy sok jó szakember legyen, és maradjanak otthon, legalább pár évig. Az hogy a diák azt látja, hogy 360 ponthatár, közép érettségikkel is meglesz, minek tanuljak most. Hát igen, de nagy pofáraesés lesz. Ha az egyetem ebből gazdálkodhat, az a színvonal romlásához vezet, miért akarjuk ezt?
Viszont! A vidéki egyetemeken nem látom ezt indokoltnak, mert azért az is jobb, ha vannak kevésbé jó szakemberek, mintha nem lennének. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ott nincsennek kitűnő diákok és tanárok, de egy fővárosi egyetemhez képest nyilván elmaradottabbak ÖSSZESSÉGÉBEN. Nem fognak Győrből, vagy Zalaegerszegről Debrecenre menni, legalább is, ha a tanulás az első, és a megközelíthetőség nyilván Bp. az első. Az megint más kérdés, hogy jó-e ez így?!
Mégegyszer mondom nem a vidéki egyetemeket akarom szapulni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!