Mit gondoltok erről az oktatáspolitikai irányzatról?
Egy olyan oldalon olvastam eme hozzászólást, melynek irányultsága nem áll túl közel hozzám, de a hozzászólással csak egyetérteni tudok:
"Az oktatásnál azt az elvet kellene követni, hogy a legrövidebb ideig kötelező (14 év - hogy a túlkorosok ne zavarhassák a kicsiket) és a lehető leghosszabb ideig ingyenes (az első felsőfokú képesítés megszerzéséig, hogy a nem gazdag, de tehetséges gyerek is tudjon tanulni, érvényesülni).
Nagyon fontos, hogy túlkoros ne legyen kicsik között – lefordítva, aki már másodszor bukott, nem helyezhető két évvel fiatalabbak korosztályú osztályba, mert ez nagyon károsan hat a kisebbek tanulására, mert nekik is vannak jogaik, nem csak a bukottaknak.
Ehelyett mi van?
Hosszú ideig megpróbálják benn tartani a teljesen alkalmatlanokat (hogy aki tanulni akar azt zavarják), és tandíjjal meg akarják akadályozni, a tehetséges, de nem gazdag gyerekek tanulását érvényesülését, nehogy bezavarjanak a már kontra szelektált "értelmiség?" soraiba.
Az iskolát korán elhagyóknak ki kell alakítani a felnőtt oktatás jól működő rendszerét (véleményem szerint ingyenest), mert aki fiatalon nem akar tanulni, de felnőttként rájön, hogy hibázott, annak legyen módja és lehetősége saját erőből ezt pótolni.
Mindezekbe szerintem nem fér bele semmiféle etnikai kontraszelekció."
Nem értek vele egyet.
Ezeket a problémás gyerekeket csak az iskolában lehetne integrálni,az nem megoldás,hogy 14 évesen kicsapjuk,egy nyomorult általánost nem végez el,aztán meg eltartjuk 70 éves koráig segélyekből.
Sokkal több pénzt kellene fordítani az oktatásra és sok gyógypedagógust elhelyezni minden iskolában,hogy a külön,kis létszámú osztályokban/csoportokban foglalkozzanak a problémás gyerekekkel.
Sőt külön foglalkozások kellenének,hogy megtanítsák őket "viselkedni"(pl hogy hogyan kezeljenek konfliktusokat,stb.)
Ideje lenne végre elkezdeni egy normális integrációt,megfelelő szakemberek segítségével,nem ész nélkül végletekben gondolkozni.
1-es, abban viszont legalább egyetértünk, hogy olyan létezik, és elég gyakori, hogy a problémás gyerekek zavarják a tanulni akarókat, és ez ellen muszáj tenni valamit?
Akkor ne csapjuk ki, tegyük őket külön csoportokba. De az nagyon nem oké, hogy gyakran az értelmesebbeket se hagyják tanulni.
"aki már másodszor bukott, nem helyezhető két évvel fiatalabbak korosztályú osztályba
Hanem hova helyezzék ? Menjen tovább az osztállyal ?
Eltanácsolnád? Mi van a tankötelezettséggel?
Van benne igazság, de egy helyen komoly tévedésben van. A tandíj nem a legfontosabb hátráltató tényező a szegéynek számára, ugyanis rengeteg (értsd: 5x annyi, mint a 70-80-as években) államilag fizetett hely van, aki tehetésges é szorgalmas az bárhová bejut, aki csak az egyik, az majdnem bárhová állami helyre.
A próbléma az élet finanszírozása az egyetemi városban. A kollégium is drága, albérletről nem is beszélve. Bérlet, élelmiszer, stb.. Sok vidéki család nem engedheti meg, hogy támogassa a fiatalt a fenti költségekkel, az pedig szerintme rossz irány, hogy az első diplomát munka mellett próbálja valaki végezni. Ha ezt támogatná valahogyan az állam, az jelentene igazán sokat.
Figyelmen kívül hagyod, hogy tele van olyan "pedagógussal" a világ, aki pofára dönti el ki az okos vagy a buta. És ha Gipsz Jakabról eldöntötte az a tanár akitől legjobban függ, hogy buta, akkor Gipsz Jakabnak lehet 160-as IQ-ja, meg olvashat folyékonyabban is mint a tanár, bukik. Anno is voltak ilyen tanárok, most is. Nekik volt köszönhető, hogy az olyan srácok akik intelligensebbek, okosabbak voltak a tanároknál, soha nem lehettek hármasnál jobbak.
A másik tévedés a diák aki tanulni akar. Ezek gyerekek, hol vannak még a dolgok át- és belátásától? Valahol általános végén egy kisebb részük talán már akar valamit és próbálhat azért tanulni, aki fiatalabb és nagyon igyekszik azt a családja vagy a tanára kapacitálja és ha szerencséje van nem úgy, hogy szét stresszelik. A legtöbb diák meg valahol főiskola közepén vagy után jön rá mivel akar egyáltalán foglalkozni.
Oktatási modellben miért kell visszamenni a középkorba vagy feltalálni a langyos vizet? Nyilván egy jóléti állam, teszem azt svéd vagy finn modellt nehéz megvalósítani, de azért egy észt vagy izlandi szintet nem. De ezek mindegyikével tökéletesen ellentétes irányba megy itt minden.
"Figyelmen kívül hagyod, hogy tele van olyan "pedagógussal" a világ, aki pofára dönti el ki az okos vagy a buta."
Szomorú, de sajnos tényleg vannak ilyenek.
Viszont addig nem lesz itt izlandi szintű oktatás se, amíg pl. (ez az egyik dolog, amiért nem lesz, de van más is) a legalább valamennyire tanulni akaró, érdeklődő diákokat (azért valamennyien vannak, ismerek ilyen gyerekeket) is lehúzzák, hátráltatják a magukat istenkirálynak képzelő "nem tanulni és beszólogatni másnak az k..va menő dolog"-hozzáállású diákok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!