Oktatáspolitikai program?
Sziasztok, egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek ez egy jó program?
Egyik ismerősöm politikai pártot csinál és mondtam neki, hogy küldjön már 1-2 dolgot a programjukból az oktatással kapcsolatban, mert én tanárnak tanulok. Ezt küldte:
Angolszász rendszer bevezetése:
o A magyar oktatási rendszer egyáltalán nem gyakorlatias! Magolásra ösztönöz, ahelyett, hogy gondolkodásra, illetve problémamegoldásra tanítana. Kevés hangsúlyt fektet a szakmai, illetve szakmunkás képzésekre. Emiatt támogatjuk az angolszász oktatási rendszer bevezetését.
Az iskolákat visszaadni az önkormányzatoknak:
o A Klebelsberg Intézményfenntartó Központot azonnali hatállyal meg kell szűntetni! Mi róható fel a KLIK számlájára? Lassú, az iskolák szükségletei, illetve a tanárok fizetései rendszeresen késnek, hibás gazdasági döntések, valótlanságok állítása, rossz vezetési stílus és a jobbító javaslatok figyelmen kívül hagyása és sok más.
A tankötelesség visszaállítása 18 éves korig:
o A tankötelezettség korhatárát lecsökkenteni 16 éves korig az egyik legfelelőtlenebb törvénymódosítás, amely az elmúlt években történt az oktatásban. Azonnali hatállyal vissza kellene állítani 18 éves korig, mivel a gyerekeknek a legfontosabb feladatuk a tanulás.
Pénzügyi és politikai alapismeretek bevezetése:
o A pénzügyi alapismeretek című tantárgyat már általános iskolai tanulmányok alatt kötelezővé tenni heti egy órában, hogy a gyermekek megtanulják, mi is az a pénz, mi az a bank, mit jelent a kamat és egyéb hasznos információkat, melyek a későbbi életükben hasznosak lesznek.
o A politikai alapismeretek tantárgy csak a középiskolai tanulmányok utolsó két évében jelenne meg. Itt a diákok megismerkedhetnének alapvető politikai szakkifejezésekkel, a magyar politikai rendszerről és felépítéséről, annak feladatairól, az Európai Unióról és a NATO-ról.
A másik kérdésem az lenne, hogy szerintetek egyetemista fiatalok, akik pártot alapítanak, lehet bármi esélyük 2018-ban? Már nincs túlságosan kiosztva minden szerep?
Azzal, hogy az iskolák inkább legyenek gyakorlatibbak, mintsem, hogy a tananyagot bemagoltassák a diákkal és, hogy a KLIK-et megszüntessék, egyetértek.
A tankötelezettség viszont szerintem jelenleg jó, úgy ahogy van. Aki már vagy háromszor megbukik, azt nincs értelme, hogy tovább megtartsák. Ezeket a gyerekeket már amúgy sem érdekli a tanulás, és csak társaikat zavarnák (ugyanis jellemző a bukott diákok jó részére, hogy magatartásbeli problémáik is vannak), ha tovább benntartanák őket.
A pénzügyi alapismeretek minél hamarabbi bevezetését pedig úgyszintén jó ötletnek tartom, bár ha jól emlékszem középiskolában tanítják valamilyen szinten földrajz keretében.
Az utolsó kérdésedre válaszolva viszont nem hiszem, hogy nagyon esélyes lenne önálló pártként, végképp nem egyetemisták által alapítva.
5-ös, én is így gondolom, már túl korrupt ez a politika, hogy egy becsületes pártot odaengedjenek a közelébe.
De becsülöm is, mert ha kitalál valamit, akkor azt megvalósítja mindenáron, mindig is ilyen volt.
"A magyar oktatási rendszer egyáltalán nem gyakorlatias! Magolásra ösztönöz, ahelyett, hogy gondolkodásra, illetve problémamegoldásra tanítana. Kevés hangsúlyt fektet a szakmai, illetve szakmunkás képzésekre. Emiatt támogatjuk az angolszász oktatási rendszer bevezetését."
Valóban nem elég gyakorlatias, de nem szabad átesni a ló túloldalára. Meg kéne találni az egyensúlyt. És amúgy meg szükség van egy bizonyos szintű és mennyiségű elméleti tudásra. Ezt sajnos be kell magolni. Gimnáziumban persze elég rossz, de egyetemen már megérti az ember, hogy miért is volt ez szükséges. Hidd el, hogy műszaki területeken is előbb kibukik egyetemen az, aki szakközépből jött, mint az, aki gimnáziumból. Volt egy cikk egy lengyelről, aki kiment Angliába, és eléggé leértékelte az oktatási rendszert. Sajnos nem találom most, valami olyasmiről szólt, hogy pozitív és negatív dolgok Angliában.
"A Klebelsberg Intézményfenntartó Központot azonnali hatállyal meg kell szűntetni! Mi róható fel a KLIK számlájára? Lassú, az iskolák szükségletei, illetve a tanárok fizetései rendszeresen késnek, hibás gazdasági döntések, valótlanságok állítása, rossz vezetési stílus és a jobbító javaslatok figyelmen kívül hagyása és sok más."
A KLIK létrehozása alapvetően gazdasági döntés volt. Az önkormányzatoknak sokszor gondot jelentett az iskola fenntartása. Kérdéses, hogy mennyire hatékony a KLIK, de legalább működteti a kistelepülések iskoláit is, korábban nem egy iskolát kellett bezárni, mert nem volt rá forrása az önkormányzatnak. Alapvetően a kistelepülések miatt jött ez létre. Kérdéses, hogy lehet-e kompromisszumos megoldásokat találni a kérdésre. Ha viszont most megszüntetnénk, nem egy iskola válna fenntarthatatlanná (mármint gazdaságilag).
"A tankötelezettség korhatárát lecsökkenteni 16 éves korig az egyik legfelelőtlenebb törvénymódosítás, amely az elmúlt években történt az oktatásban. Azonnali hatállyal vissza kellene állítani 18 éves korig, mivel a gyerekeknek a legfontosabb feladatuk a tanulás."
Ezzel egyet értek.
"A pénzügyi alapismeretek című tantárgyat már általános iskolai tanulmányok alatt kötelezővé tenni heti egy órában, hogy a gyermekek megtanulják, mi is az a pénz, mi az a bank, mit jelent a kamat és egyéb hasznos információkat, melyek a későbbi életükben hasznosak lesznek."
Ez mostanában merült fel. Hasonlót tanulnak földrajz órán (legalábbis mi tanultunk). Kérdés, hogy ez a való életben mennyire hasznosítható. Sajnos a bankok kapcsán az első szabály, amit meg kell tanulni, hogy nem lehet megbízni bennük. Tudok nem egy történetet mesélni, hogy hogyan vertek át embereket.
"A politikai alapismeretek tantárgy csak a középiskolai tanulmányok utolsó két évében jelenne meg. Itt a diákok megismerkedhetnének alapvető politikai szakkifejezésekkel, a magyar politikai rendszerről és felépítéséről, annak feladatairól, az Európai Unióról és a NATO-ról."
Maximálisan támogatom. Bár azt meg kell jegyeznem, hogy nekünk még volt társadalomismeret tantárgy, ma már nem igen tanulnak (vagy lehet hogy igen, de nem mindenhol), de az is csak heti 1 órában. Na, annak még lenne értelme, iszonyat kevés, amit a társadalomról megtanulnak a gyerekek, a társadalomtudományoknak csak egy töredéke. Kicsit segíthetne a gondolkodásuk finomodásában, hogy megtanulják, sok minden, ami körülöttünk van, az nem természetes, csak mi tekintjük annak. Fú, ebbe hosszú lenne teljesen belemenni.
"A másik kérdésem az lenne, hogy szerintetek egyetemista fiatalok, akik pártot alapítanak, lehet bármi esélyük 2018-ban? Már nincs túlságosan kiosztva minden szerep?"
Tudod, van az a mondás, hogy pénz beszél... Ha tudnak forrásokat teremteni, akkor talán lehet esélyük. És persze kiharcolnak némi médiafelületet. De ehhez nagykutyákat kell meggyőzni. Hidd el, ez nem azon múlik, hogy hogy vannak kiosztva a szerepek.
"Kérdéses, hogy mennyire hatékony a KLIK, de legalább működteti a kistelepülések iskoláit is, korábban nem egy iskolát kellett bezárni, mert nem volt rá forrása az önkormányzatnak."
Az iskolák fenntartása ugyan úgy állami feladat volt addig is, amíg az önkormányzatokhoz voltak rendelve, hiszen a normatívát az állami költségvetésből adta az önkormányzatoknak. Úgy kellett volna a normatívákat megállapítani, hogy abból iskolákat működtetni lehessen, nem pedig egy mammutintézményt létrehozni, ami nagyságrendekkel többe kerül, mint a normatívák rendezése lett volna.
Arról nem is beszélve, hogy tudnék róla mesélni, hány szolgáltató nem áll szóba velünk azóta, hogy a KLIK lett a fenntartó. Van, akinek márciusi számlája nincs még kiegyenlítve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!