Jogosan tüntetnek a pedagógusok?
"- Először is el kell döntenie / rá kell jönnie, hogy a tankönyvben hol van a határ a közép és emelt szint között. "
Nem kell eldöntenie, hol van a határ, pláne, hogy ez nem az ő döntésén múlik. A legtöbb tárgyból (történelem, irodalom, stb.) leadják az emelt szintű érettségi anyagát is, ahol meg nem, (matematika) ott minden valamirevaló könyvben/munkafüzetben jelölve van, hogy mik az emelt szintű feladatok. Vagy alapból csak fakultáción kerül elő az emeltes anyag, a speciális könyvből.
"- Átfedésbe kell hoznia a jegyzetét a tankönyvvel és az előírásokkal. "
Ezt nem szokták megtenni. Vagy valaki foggal-körömmel ragaszkodik a jegyzetéhez, vagy telibe tojja az egészet és leadja azt ami a könyvben van.
"- Osztályfüggő, de ha lemaradásban van, valamilyen ütemtervet is készítenie kell a jegyzet mellé, ezt ált. a diákok nem szeretik, szóval a veszekedésekre is fel kell készülnie. "
Ez is már készen rendelkezésre áll.
"- A könyv hiányosságait is pótolniuk kell olykor, ez már macerásabb. "
Fogja az x év(tized)es jegyzetét és nem kell vele foglalkoznia.
"- (annak aki használ) Elő kell készíteni a segédeszközöket, azaz a térképeket, ábrákat, projektort, laptopot, internetet. Aki igényesebb, az maga készíti a segéd illusztrációkat is. "
Oké, ez 5 perc.
"Ezek azok kérdező, amik 100% benne vannak az előkészületekben."
Erre meg azt mondanám, hogy ezek benne vannak az előkészületekben egy igényes tanárnál. Ami egy kisebbség.
"A legtöbb tárgyból (történelem, irodalom, stb.) leadják az emelt szintű érettségi anyagát is,"
Tény és való, de az érettségi anyaga folyamatosan változik, ez elsősorban a 11-eseknél irányadó, és megsúgom, hogy a legtöbb esetben ezek késnek. Mi is 5 hónapos késéssel kaptuk meg ezeket, és rendkívül hanyagul.
"ott minden valamirevaló könyvben/munkafüzetben jelölve van, hogy mik az emelt szintű feladatok."
Én ilyet még sosem láttam.
"Vagy alapból csak fakultáción kerül elő az emeltes anyag, a speciális könyvből. "
Amelyikből indul fakultáció. Nálunk csak szaktantárgyból és matematikából indult, másból nem.
A többire nem reagálok, túlzóan általánosítasz és alacsonyítasz. Ketté bonthatjuk őket rossz és jó tanárokra, de arányaik kifejezése szubjektív dolog.
Itt a hozzá nem értők gyülekezetének lehetünk tanúi.
Egy tanár nem azért készül fel a másnapi tanításra, mert nem tudja a tananyagot! Micsoda lekicsinylése ez a nemzet napszámosainak! Egy tanárnak a kisujjába van a tudománya (legalábbis a legtöbbjüknek)!
Azért kell óravázlatokat és terveket írnia, mert megkövetelik tőlük! Ez is az ellenőrzésük egyik eszköze!
Elképesztő a félreinformáltság, tudatlanság és ignorancia a tanárokkal kapcsolatban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!