Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A kommunizmusban minden...

A kommunizmusban minden babakocsinak tank alakja volt?

Figyelt kérdés

[link]

[link]

[link]



És még az ágy is öntöttvasból készült???


[link]



Panelbe leszakadna vele az ember az alagsorig?

Lábam eltörne ha belerugok?


Normálisak voltak régen?


2010. márc. 27. 23:30
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Már hogy ne lennének jobbak?


Az egyik egy cadilac ha jól látom :D


kb 10 wartburg ereje alapból + hátsó kerék hajtás...

2010. márc. 28. 01:49
 12/16 anonim ***** válasza:

A jármű minőségét nem csak a teljesítménye és a hajtásmódja határozza meg. Ha így lenne, mindenki nyergesvontatóval járna, mert az több száz lóerős (akár 620 is lehet) és hátsókerekes.

Hogy az "amerikai autók" példáját hozzam: valóban eléri a teljesítményük 10 Wartburgét (ki lehet belőle hozni 500 lóerő körüli teljesítményt), hátsókerekesek is, ellentétben a Wartburggal... De a fékrendszerük teljesítménye kb. megegyezik a Wartburgéval (sőt, a 353 W első tárcsafékje sokáig extrának számított arrafelé) és a futóművük sem sokkal igényesebb: nagyon kényelmesen ringatózik, csak éppen a nagy teljesítmény nagyobb tempóra képes felgyorsítani az autót, mint ameddig a futómű a biztonságos úttartást szavatolni tudja.

Nem azt mondom tehát, hogy nem jók ezek az autók, mert van, akinek bejön. Az is igaz, hogy hosszú távon is képes működni, viszont ez esetben nem árt néha szétnézni, hány "keleti" autó rohangál hasonló korban (a Trabantok, Wartburgok például egész jók abban, hogy szétrohadva, félig agyonütött, tetszhalott állapotban is kilométerek tízezreit húzzák le). De egyáltalán nem biztos, hogy mindenben automatikusan jobbak, mint a keletiek. Ráadásul ezek is hasonló elvek alapján készültek, mint a vasfüggönyön innen rekedt társaik: rengeteg anyagból, alapszintű technológiával. Ha tehát azok jók, akkor ami itt készült, ugyanilyen elvek alapján, az miért nem?

2010. márc. 28. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Az előzőnek igaza van. Nagyon sok "békebeli" autó rohangál még. Trabantok, Wartburgok, Ladák, Polskik. Jóformán egy villáskulccsal karbantarthatók, csak a rozsdára kell figyelni. A különbség csak annyi, hogy a vasfüggönyön innen nem volt kritérium a teljesítmény, ezért aztán nem is nagyon gyártottak sportkocsikat, illetve az amerikai kocsik egzotikumnak számítottak és számítanak ma is errefelé.
2010. márc. 28. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Én nem látok Cadillacet... (igaz, az egyik kép nem is jön be)

A vaságy pedig nem közel egytonnás. Könnyebb az annál. S hogy elmebeteg ötletnek tűnik... Nos, régen a sok hülye ember benn lakott a barlangban. Az is hülye ötlet, nem? A titok abban keresendő, hogy akkoriban még nem ismertek korszerűbb módszert. Ha maradunk az ágyaknál: a fakeretes ágy után feltalálták, hogy vasból is lehet gyártani. Viszont olcsó megoldásként csak az öntöttvas jött szóba: csövet szabni és hegeszteni problémás és drága lett volna, a kovácsolás szintén drága volt, a vékonyfalú, könnyű öntvények technológiája pedig még gyermekcipőben járt. Nem mellékesen mikor ez az ágy készült (a XX. század elejére vagy még régebbre tippelek), az öntöttvas ágy újdonságnak számított: az átlagember szalmazsákon aludt, ágyból pedig a fakeretesek voltak elterjedtek, ez pedig újdonság volt, mondhatni divattermék - úgy, mint ma az érintőképernyős telefonok, amelyek lehet, hogy semmivel sem jobbak, mint a hagyományos nyomógombosok, de most épp ez az új technika, amit már meg lehet fizetni, ez a divat. No, visszatérve a lényegre: az öntöttvas ágy is ilyen divat volt: végre olyan szintre ért a technika, hogy ezt is elő tudták állítani megfizethető áron, kellő mennyiségben, ezért aztán nem volt annyira lényeges, hogy mennyire használható. Újra párhuzamot vonva a mobiltelefonokkal: ma már mosolygunk a Nokia 5510-en, pedig mekkora divat volt a QWERTY billentyűzet... És pár év múlva, ha lesz jobb dolog, a mai érintősökön is nevetni fogunk. Tehát az, hogy az ágy esetleg éktelenül nehéz volt, a kutyát nem zavarta: ez a divat, akkor is megveszik, ha nem jó. Egyébként pedig - mivel divat volt - muszáj volt szépnek, díszesnek lennie, hiszen csak így lehetett félig-meddig divatcikként eladni. Attól pedig még nehezebb lesz...

2010. márc. 28. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Korábbi korok divatja és ízlésvilága sokszor megmosolyogtató az utókor számára. Azt kell megérteni, hogy akkoriban az ipar és a formatervezés erre volt képes. Abban egyetértek az előttem szólóval, hogy régen beletették az anyagot a tartós fogyasztási cikkekbe. Lassan már ott tartunk, hogy az acélrugó is műanyagból készül. Igaz, hogy nem tartós, de olcsó.

A fogyasztási cikkek jó része javíthatatlan, cseregaranciás. Vagy nincs hozzá alkatrész, vagy olyan módszerrel szerelik össze, hogy ne legyen szétszedhető.

Mesterségesen magas szinten tartják a fogyasztási cikkek termelését. Ehhez tartozik az alacsony élettartam, és az újra feldolgozó ipar és a környezetbarát hulladékkezelés, mely szintén profitot termel a tulajdonosoknak.

Az embereket arra nevelik, hogy vásároljanak folyamatosan. A mobil telefon a tipikus példája a fogyasztás gerjesztésének. Folyamatosan jönnek ki az új modellek új szolgáltatásokkal, és a régi hibátlan, használható készülék cseréjére biztatják a felhasználót, ezzel tonnaszám gyártva a veszélyes hulladékot.

Én évek óta nem cseréltem le a mobilom. Amíg működik minek vegyek újat ?


A kérdező által linkelt babakocsik inkább a 60-as évekből származnak, amikor mindenhol a gömbölyített formavilág volt a divat. Amerikában a fecskefarkú autók stb. Az egyik válaszoló által linkelt autók a szögletes formával a 70-es éveket idézi.

2010. márc. 28. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:

Hja a mobilok valóban gázosak, és ugyanez van az informatikai termékekkel is...


Pl a p2 es p3 mas gépeket lassan ki lehet dobni a kukába, mert olyan rendszerigényű webscripteket és kódokat írnak az internetre amiket már képtelenek normális minőségben futtatni ezek a teljesítményű gépecskék...


Aki informatikából él, esetleg fejlesztésből, az nem győz lépést tartani az újabb és újabb technológiákkal, iszonyatosan gyors az ütem!!

2010. márc. 28. 16:24
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!