Mi a véleményetek a magyar oktatás züllesztéséről?
A magyar egyetemistánál butább lény nem kell a földre....mondom ezt úgy hogy magam is egyetemista vagyok, de látom milyen hülye a 90%-a....
A középszintű oktatásról még roszabb a véleményem, már eleve a tankönyvek teljesen hibásan vannak megírva....Akkor lenne ebben az országban normális oktatás ha életszerű, egyszerű, használható dolgokat tanítanának meg a gyerekeknek, és nem azt magoltatnák be nekik hogy mennyi foszfor-tetraklorid van egy kutya szemgolyójában
a hülyülés NEM az oktatás hibája, hanem a gyerekeké, és a nevelésükért.
nem az iskola feladata megnevelni őket, hanem a szüleiké!
Kedves utolsó, valamit te nagyon-nagyon összekeversz tudod....az előtted válaszoló vagyok....és nem ugyanarról beszélünk ám...
Otthon a szülő neveli a gyereket jó esetben illemre, modorra, a társas viselkedés alapjaira ha úgy tetszik, tehát kultúrára, ez valóban a szülő feladata; de konkrét ismeretanyagra az iskola neveli a gyereket, az nem a szülő feladata!
A szülő és az iskola jó esetben egyormán neveli a gyereket, azért nem mondhatod hogy "nevelje a gyereket a szőlő", figyelj, a gyerek az év háromnegyed részében egy hétből 5 napon a nap felét az iskolában tölti 7-18 éves koráig! Azért csak nem gondolod h semmi nyomot nem hagy benne, igaz? Ez az időszak ugyanúgy hozzájárul a neveléséhez....Nem attól rossz az oktatás színvonala hogy otthon a gyereket nem tanítják meg köszönni, hanem attól, ahogy már említettem, hogy felesleges dolgokat tanítanak nekik...Nekem mikor lesz szükségem rá hogy a dns felépítését tudjam? Mert ezt is vérre menően bemagoltatták velünk...Azért nem mondod h a sarki ABC-ben lelőnek, mert nem tudom....
Hát igen. Valóban, ezzel nagyon egyet értek, hogy sok felesleges dolgot tanítanak meg az iskolában.
Szerintem a természettudományos tárgyakból csak az alapot kellene megtanítani, ami a mindennapi életben szükséges, pl. hogy elektromos tüzet ne vízzel olts meg mi a fene történik a fiú és lány között meg hogyan lesz a gyerek, ne öntsd le magad sósavval, stb. Aztán kb. 16 éves korban meg lehetne választani, hogy melyik érdekel, és akkor azt tanulod részletesen, a többit meg nem. Az irodalom meg a töri szerintem meg simán mehet úgy, ahogy megy, mert arra tényleg szükség lehet, hogy értsd a világ működését. (Bár az évszámok olyan feleslegesek szerintem...)
Szóval sok mindent lehetne sokkal jobban csinálni.
Utolsónak igaza van de nagyon!
Vannak rendes tanárok is, de attól hányok amikor feljön ide is 1-2 tanár és megmagyarázza h a tanári kar az grál-lovagok közössége, mindig csak a gyerek meg a szülő a hibás....
Na álljunk azért meg, a gyerek olyan lesz amilyenné nevelik...az iskola meg pont a szülő hatásköre alól vonja el a gyereket egy időre....
Még egyszer mondom, vannak rendes tisztes fegyelemre nevelő tanárok is, de a 70%-a rinyálni tud csak...Ugyanmár, mindannyian voltunk gimnazisták, ott vágtuk át a tanárok zömét ahol tudtuk, és többnyire ők sem nagyon törődtek vele....Most lehet lepontozni, de aki emlékszik rá, az tudja hogy így volt...
Nem, kedves Kérdező, nem Magyar Bálint hibája egyszemélyben az egész. Amit te kiemeltél, az egy reflexió volt tőle a nagy port kavart PISA-felmérésre, ami megállapította, hogy a magyar 15 évesek 40%-a funkcionális analfabéta (azaz elvben tud olvasni, csak nem érti, miről szól a szöveg), illetve hogy a magyar diákok természettudományos és szövegértési készsége sokkal rosszabb, mint Nyugat-Európában a 15 éves korosztályé.
Erre az OM-ben megnézték, hogyan (nem) tanulnak a magyar diákok, illetve Nyugat-Európában milyen módszer szerint tanulnak a gyerekek. Azt tapasztalták, hogy mivel a legjobb eredményeket produkáló országokban kivétel nélkül nem egy, hanem négy év alatt tanulnak meg írni-olvasni a gyerekek, és a 6+6-os iskolarendszer a jellemző, a gyerekeknek van elég idejük rögzíteni a tanultakat, így biztosabb alapokra építkeznek később.
Ehhez képest Magyarországon szinte büszkék arra a tanárok és a szülők, ha az elsős gyerek Karácsonyra már ír-olvas... Ennyi idő alatt egyszerűen lehetetlen biztos tudásra szert tenni.
Egy személyes, mégis árulkodó példa: nekünk otthon megvan a '30-as években iskolába járt nagyanyám és a '70-es években iskolába járt anyám első ábécéskönyve. Megőriztük emellett az én elsős olvasókönyvemet, és a nálam 14 évvel fiatalabb, mos 9 éves öcsém elsős könyvét is. Döbbenetes a különbség közöttük, hogy azt mondjam...
Nagyanyám az elemi négy osztályában kizárólag az írást-olvasást-számolást tanulta. Két év alatt tanuták meg az ábécét, az írásgyakorlatok monoton ismétlődtek, pl. tíz sor felső hurok, tíz sor alsó hurok, tíz sor alsó kötés, tíz sor felső kötés. Nagyanyámnak nemcsak, hogy csodaszép gyöngybetűs volt az írása, de soha egyetlen helyesírási hibát nem vétett...
Anyám nem négy, hanem két év alatt tanult meg írni-olvasni: kisbetűk elsőben, és szótagolva olvasás, nagybetűk és egész szavak másodikban. Még ezzel sem volt gond. Írásgyakorlat alig-alig volt a könyvben.
Engem úgy tanítottak, hogy első osztály első félévében (Karácsonyig) kisbetűk, szótagolva olvasás, második félévben nagybetűk, egész szavak olvasása. Mi már kétnaponta vettük az új betűket. A kortársaim többsége alig tud helyesen írni. Én megtanultam, mert igényem volt rá, de ha hiszed, ha nem, még egyetemet végzett emberek írásaiban is olyan hibákat látok, hogy én szégyellem magam helyettük!
Öcsém tankönyvében minden oldalon két új betű szerepelt, együtt tanulták a kis- és nagybetűket. Karácsonyra egész szavakat olvastak (ki hogyan), írtak (rengeteg helyesírási hibával), és a gyerekek fel nem érti, mit olvas, csak monoton kiejti egymás után a betűket. Látja a betűt, tudja, mi a hangértéke, de a szavak, mondatok jelentését már nem tudják kihámozni, csak többszöri olvasásra.
Szóval gyanítom, ebben tényleg nem Magyar Bálint a hibás. A probléma az, hogy mindent túl gyorsan akarunk megcsinálni, minél több ismeretet a gyerek fejébe tölteni (olyanokat is, amikre az életben vajmi kevés szüksége lesz), és ennek már látszik a végeredménye. Szinte félelmetes, hogy a mai tizenévesek már piktogramokat rajzolnak ezrével, mert nem tudják magukat szabatosan kifejezni. (Pl. "Hi! :D XD nem tom ráérsz ma?????!!!!! :D :D Tali?????? XD XD majd riplájojj ha tucc. :P köcce" - ezt egy 16 éves ismerősömtől kaptam. Szerintem elgondolkodtató, hogy szinte több benne az emotikon, mint a szó.)
Voltak hülyeségei Magyar Bálintnak is, nem tagadom. Csinált olyan húzásokat, amikkel én sem tudok egyetérteni, de nem gondolom, hogy ő itt egy személyben a bűnös. Jót akart, csak kissé elkésett, mert a '90-es évektől kezdve felnőtt egy nemzedék, aminek én is tagja vagyok, és akik beleestek az esztelen kapálózásba, ami a "magyar oktatás versenyképességének megtartását" célozta. Ilyen elvetélt kísérlet volt a NAT, a természettudományi- és tornaórák csökkentése, illetve hogy régi módszerekkel akartak új dolgokat megtanítani. Közben meg a tanárokat elfelejtették továbbképzésre küldeni, elfelejtették fejleszteni a taneszközöket... És mindezt a pénzhiánnyal indokolták. Ja, kérem... Így nem is lesz itt egyhamar minőségi oktatás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!