Ha Te lennék az Oktatásügyi Miniszter, hogyan reformálnád át a felsőoktatást?
OKJ-s képzések, főiskolák, egyetem... Moduláris képzés? Hány éves lenne? Milyen tárgyakat taníttatnál kötelezően, melyiket vennéd ki? Hova jártál, milyen diplomád vagy szakmád van?
Szerinted jó így, ahogy van a magyar oktatás?
Most nagyon rossz, és még rosszabb lesz.
Visszatérnék a rendszerváltás előtti oktatáshoz, csak a politikai felhangot hagynám ki belőle.
Szerintem szűrni kéne bizonyos dolgokat.
Például a Nyelvtan-t jobban megemelném, követelményileg, viszont ezzel egyidejűleg az irodalmi követelményeket csökkenteném.
Matekból se követelnék olyan "tárgyakat", amelyekre nincs szükség.
OKJ-n pl. csak azokat a tantárgyakat taníttatnám, amelyek valóban szükségesek az adott szakmához. Viszont azokat elég körültekintően.
Felsőoktatás, kedves második, felsőoktatás. És még te akarod a magyar oktatást csökkenteni, amikor a szövegértés se megy?
Egyébként fizika szakon vagyok, és első dolgom lenne megszüntetni az értelmetlen kétszintes rendszert, a természettudományokban legalábbis biztosan.
Kedves utolsó!
Nem csak a felsőoktatással van baj! Kérem szépen!
Az nem normális, hogy egy tantestület, már középiskolán 11-12.-be 5x7 órát tesz be. Illetve a 7. órában foglalkoztatja a kemény tantárgyakat + teli van az egész órarend lukas órákkal, illetve a felkészítő tantárgyakat is 0.-ba rakják be. (vagyis nemcsak hogy 7, de akár 8 óra is.)
Az egész iskolai rendszert kéne átalakítani, középiskolától, egészen főiskoláig.
Az állam kivonul, teljesen. (Ehhez persze alkotmánymódosítás kell.) A hallgatók alkalmazzák a tanárokat. Ha az óra rossz, érthetetlen, haszontalan, az adott tanár nem fog tudni tanítani - jelenleg sok inkompetens egyetemi tanár van, akinek elég hosszú nyelve volt egy MTA tagsághoz, ezért még örülünk is, hogy teljesen fölösleges órákat tart nekünk, többségében állami pénzen...
Ha valakinek nincs pénze, de tanulni szeretne, lehetősége lenne ilyen célra kedvezményesen kölcsönt felvenni (kb mint most a spéci diákhitel, legalábbis az elv egyezne, ha a részletek nem is), ennyiben szólna bele az állam.
Megszűnnének az értelmetlen kurzusok, és minden hallgatónak elemi érdeke lenne bejárni, akár katalógus nélkül is. Nem úgy nézne ki, hogy minden mindegy, csak vágjanak hozzám egy diplomát, mindenki felkészült oktatóktól tanulna úgy, hogy minden órán jelen van - hiszen közvetlenül ő fizeti. Nyelviskolákban kb így működik, és jé, nem szokás lógni...
Egy kicsit direkt provokatív voltam, de szerintem van benne mit megfontolni...
18:40
Persze, az kell, hitelt felvenni már az egyetemen, aztán jól eladósodni egy életre még a munkavállalás előtt. Gondolom te is valami bankár vagy. Nem ártott volna egy hasznos szakmát kitanulni.
A kérdés elég sokrétű, mert ahány szak, annyiféle reform kellene.
A szakmai képzésnél mindenképpen a versenyképességet garantáló képzéseket kell előtérbe helyezni, azt a legújabb követelményeknek megfelelően megreformálni, és folyamatosan alkalmazkodni az igényekhez. Ilyen pl. az elektronika, informatika szakmacsoportos képzés, az üzleti szakmánál pedig jó lenne, ha nem csupán a pénzéhséget és a csalás képességét plántálnák a tanulókba, hanem a piacképes üzleti tudást is, no meg a vállalkozókedvet.
Egyetemen a bolognai hulladék mehet a kukába, vissza kellene térni a régi ötéves, osztatlan képzéshez. Bár üdvözlendő a műszaki pályák előtérbe helyezése, ez nem mehet más szakok aránytalan elnyomásának kárára, valamint a csak kizárólag műszaki szakok támogatása csak a bajok tüneti és értelmet len kezelése, ezt az idei felvételi időszak is jól mutatja. Tanárképzésbe mindenképpen csak a fiatalok nevelése iránt elkötelezettek vehetnének részt, az alkalmasságot sokrétű pszichológiai, és szakmai kritériumokkal kellene alátámasztani. A természettudományok megszerettetése pedig csak jól felkészült, az új oktatási technikákra fogékony tanári attitűddel lehetséges, tehát a korszerű, életszerű és hasznos tudásra kellene törekedni. Tehát a korszerű oktatástechnika bevonása és oktatásba kötelező lenne a tanárképzésben. Ezzel párhuzamosan a tanárok fizetését drasztikusan meg kellene emelni, akár a teljesítmény szintű díjazást is elképzelhetőnek tartanám. A tanárok az értelmiségi réteg stratégiailag kiemelt és fontos képviselői, hiszen rajtuk múlik az ország és az ipar, a tudomány előrehaladása.
Az talán minden értelmes embernél alap, hogy az oktatásba fektetett összeg megtérül, és egy ország gazdasági, értelmi és morális fejlődésének alapja.
ma 19:16
Nem vagyok bankár, több szakot végzek, egyiknek sincs ehhez semmi köze.
Mivel aki nem milliomos, előbb-utóbb szinte biztosan kénytelen lesz hitelt felvenni, jobban jár a kedvezőbb feltételek melletti diákhitellel, amennyiben nem állami támogatásos képzésen van (ebben az esetben kedvezőbb a diákhitel, mint egyébként).
Ha te nem kényszerülsz rá, legyél érte hálás. Az a jobb megoldás, de nem mindenki teheti meg.
Ismétlem: nem vagyok bankár, csak tudok olvasni meg számolni, ezek a képességek neked is jól jöhetnének, és akkor ez a kínos üzenetváltás elkerülhető lett volna;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!