Mert idehaza jobban elterjedt a manuális. Meg ugye egész európában, mert olyan hogy magyar autó nincs és külföldiek meg nem gyártanak nagy számban automatásat sem. Másrészt szerintem a manuális sokkal jobb mert oké hogy nem annyira kényelmes de jobb ha te váltasz könnyebb a gyorsulás is meg élvezetesebb. Én elég sokáig vezettem automata váltós autót mert olyan céges autóval mentem egy ideig és nem szerettem annyira. De ha észreveszed vannak új magyar gyártmányú autóbuszaink a rába az ikarus azokba az újabbakba mind automata váltó van ahogyan én azt észrevettem.
2012. júl. 28. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 anonim válasza:
Mert sokkal olcsóbb volt fenntartani a skodában és a ladában a manuálváltót, mint az automatát. Ezért nem terjedt el. Itt is az lenne, ha nem lenne nagyobb macera és drágább a szervize. Mi orosz hatás alatt voltunk, ott pedig nem igazán az volt a szempont, hogy kényelmes legyen, hanem az, hogy olcsó.
2012. júl. 28. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Sok amerikai, aki automata váltós autón tanult meg vezetni, nem tud mihez kezdeni, ha beültetik egy kézi váltósba, fogalma nincs, hogyan kell vezetni. Ez jobb? A Wikipedia szerint az európaiak nyolcvan százaléka a kézit választja, valószínűleg van okuk rá.
2012. júl. 28. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
ÉN személy szerint utálom az automata váltót. Teljesen megöli a vezetés élményét, olyan, mintha egy dodzsemet vezetnék...
2012. júl. 28. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Régi automatas váltók nem voltak valami fényesek. Nehéz, bonyolult, több fogyasztás, főleg ez utóbbi miatt EUban nem terjedtek el. Ma már alig v. egyáltalán nem fogyasztanak többet, így lassanként megjelentek Európában is. De azt nem tudtam, hogy magyar találmány. Viszont a hidrogénbomba sem terjedt el. :)
2012. júl. 28. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 rémuralom válasza:
Én személy szerint az autóversenyzős számítógépes játékokban is a kézi váltást szoktam választani.
De egyébként igen, nagyon gáz! Javaslom a kormánynak, hogy szorgalmazzon az autógyártók között automataváltó-kartellt, mert az úgy nem mehet tovább, hogy az automata váltó magyar találmány, mégsem használja itthon senki!
2012. júl. 28. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Azért nem terjedt el Magyarországon, mert ránk mindig is az európai, azon belül is a kontinentális európai kultúra hatott a leginkább - azon belül pedig Németország. Ezen kívül Európában drágább a benzin, mint az USA-ban, ezért az autók is kisebbek és kevesebbet fogyasztanak. Régebben meg az automaták sokkal többet fogyasztottak és drágább is volt a szerviz. Amúgy meg aláírom, hogy személyautókban kényelmesebb, de sportautókban (az USA-ban ezek többsége is automata) a vezetés szégyene. Kb. ennyi.
2012. júl. 28. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 anonim válasza:
Szerintem elég gáz. De ha megnézed a telefont, és a hologramot és az atombombát is mi találtuk föl, de még is az első kettőben nem járunk előrébb a többi országnál, a 3. meg nincs is nálunk (bár annyira nem hiányzik.)
2012. júl. 28. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
automata olyan tényleg, mint egy dodzsem. Továbbá könnyen el lehet cseszni (pl véletlen R-be rakod gurulás közben), és egy vagyon a csere. Manuális több százezer km-ig működhet ha nem marja szét az ember.
2012. júl. 28. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Azért arról se feledkezzünk meg, hogy a körforgalom is magyar találmány, mégis csak az utóbbi időben "jött vissza" hozzánk a körforgalom-őrület. Egy-két évtizede elvétve volt körforgónk.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!