Mi számít szükségnek?
Most is el van nélküle a város, ergo nem tartozik a feltétlenül szükséges fejlesztések közé, viszont valószínűleg sok ember napi közlekedését könnyítené meg!
Igen, szükség van rá, ez nem kérdés. Azon a vonalon rengeteg ember közlekedik nap mint nap.
Amire nincs szükségünk, az az, hogy a metróra kiadott pénz nagyja eltűnjön meghatározhatatlan fekete lyukakban.
Szükség lenne még jópár metróra, észak-Buda és dél-Pest között semmilyen kapcsolat nincs, valamint a Dunával párhuzamosan sem ártana legalább egy vonal, illetve a kis földalatti is kimehetne a Szentmihályi útig.
Úgy egyáltalán a tömegközlekedés nagyját le lehetne vinni a föld alá. Csak annyi kéne, hogy a metróra fordított pénzből valóban metró épüljön...
ha járna annyi metró, belvárosban, elég lenne feleannyi busz meg troli, így kisebb forgalom lenne belvárosban...a belvárosból tulajdonképpen a személygépjármű forgalmat kellene kitiltani/erősen korlátozni, illetve megoldani azt hogy a külső zónákban legyen parkolási lehetőség, és a belső részben pedig javítani lehetne a tömegközlekedést.
Lényeg hogy a budapesti belvárosban pont hogy nem a tömegközlekedést kellene csökkelteni, hanem a gépjármű forgalmat kirekeszteni (de ez a magyar mentalitás miatt is eléggé veszett fejsze nyele).
Illetve az is problémás, hogy budapest közpén jelentős forgalom halad át, körgyűrű ide vagy oda.
A 4-es metró megint érdekes kérdés, egyrészt felváltana nagy forgalmú buszjáratokat/villamosokat (7-173, 47-49-es villamos), másrészt összeköttetést adna a keleti és a kelenföldi pályaudvarok között, és könnyebben megközelíthetőek lennének az egyetemek (bme, corvinus, elte).
Hasznosnak biztosan hasznos lenne, az tény hogy rengeteg pénzt "elnyeltek" egyesek metróépítés címén.
Akkor lenne sztem teljesen tiszta a kép, hogyha a kelenföldi pályaudvar jelentősebb szereplővé lépne elő, és tudná fogadni a kelet felől érkező forgalom nagyobb részét is, valamelyest tehermentesítve a nyugati és keleti pályaudvarokat, illetve a keleti-kelenföldi kapcsolattal jelentősen lecsökkenne a déli pályaudvar szerepe is.
Igazából, arra lenne legnagyobb szükség hogy a városkoncepciós tervek ne csak papíron szülessenek meg, hanem a valóságban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!