Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mivel köztudott, hogy a...

Mivel köztudott, hogy a villanyautózás jelenlegi formájának nagyobb az ökológia lábnyoma, mint a korszerű belső égésű motoros autózásé, akkor miért erőltetik a villanyautó gyártást?

Figyelt kérdés
És miért erőltetjük pl. az akkumulátor gyár építést? Akkor mégsem számít a környezet károsítás? Magyarországra és a világra egyaránt vonatkozik a kérdés?

2023. febr. 9. 16:00
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
86%
Az ilyen "köztudott" dolgokról szokott kiderülni, hogy köszönőviszonyban sincsenek a valósággal.
2023. febr. 9. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
90%
Mindenki úgy számol ökológiai lábnyomot, ahogy akar, hogy az jöjjön ki, amit akar. Ez nem egy egzakt dolog. Egy biztos: a városi légszennyezést nagyban le fogja csökkenteni.
2023. febr. 9. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
74%

"Mivel köztudott, hogy a villanyautózás jelenlegi formájának nagyobb az ökológia lábnyoma, mint a korszerű belső égésű motoros autózásé"


Fals premisszából indulsz ki, a "korszerű belső égésű motoros autózásnak" a teljes életciklus alatt hatványozottan nagyobb az ökológiai lábnyoma, mint egy villanyautónak.


Ha egy sima, belső égésű motoros autó gyártása és bontása során keletkező károkat nem is számoljuk, a villanyautónál meg igen, akkor is kb 4-8 év vezetés után (energiaforrás függvényében) már a villanyautó összkárosanyag-kibocsátása alacsonyabb, mint csupán a benzin elégetésével járó károsanyag-kibocsátás egy benzines autó által ugyanazon időintervallum alatt. Ha a gyártás és bontás során keletkező környezetkárosodást is számoljuk, akkor a villanyautó 2-4 év vezetés után már környezetbarátabb, mint a benzines autó.

2023. febr. 9. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
74%
Azért mert a villanyautózásnak egyszerűen nem nagyobb az ökológia lábnyoma. Az elektromos autó előállítása kicsit szennyezőbb de azt utána az üzemeltetése alatt többszörösen visszanyeri.
2023. febr. 9. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
56%

Fals maga a problémafelvetés, mert tök mindegy hogy milyen környezeti károkkal jár egyik vagy másik autótípus, már el van határozva, hogy elektromos autóké a jövő.


Ami Magyarország szempontjából érdekes, hogy gazdaságilag mennyire éri meg. De abból ítélve, hogy a hasonló méretű Tesla Gigafactroy-ért micsoda verseny volt országok között hozzájuk kerüljön, hogy csak lehet ezeknek a gyáraknak némi haszna.

2023. febr. 9. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
90%

Azt is érdemes figyelembe venni, hogy egy belső égésű motoros autó előállítása és karbantartása messze-messze nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint egy villanyautóé, ha az akkumulátort nem számoljuk, hiszen a villanyautó működése faék egyszerűségű (gyakorlatilag az egész autó kevesebb alkatrészből áll, mint egy benzinmotor egy hengere...), kevesebbet kell javítani, és a gyártása se nem bonyolult, se nem igényel ritka nemesfémeket, illetve azok ötvözeteit. Az sem véletlen például, hogy egy trolibusz simán lehúz 40-50 évet motorcsere nélkül a forgalomban, egy belső égésű motoros busznál meg 10 év után teljes motorcserére van szükség (és akkor a villamosokról, amelyek 30-40-50 tonnát húznak, még nem is beszéltünk...).


Egy elektromos autóban gyakorlatilag az akkumulátort és a fékeket leszámítva gyakorlatilag minimális karbantartás mellett is évtizedeket le tudnak húzni a különböző alkatrészek, jelentősen csökkentve a pótalkatrészek gyártásából eredő környezetszennyezést.

2023. febr. 9. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
89%
Mert a belső égésű motor mindig helyben szennyez, a villanyautónál pedig az áramot megújuló forrásból is lehet biztosítani, a lítium és egyéb fémek meg újrahasznosíthatók.
2023. febr. 9. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 anonim ***** válasza:
79%

Az elektromos autó előállításának nagyobb a lábnyoma, viszont az egész életciklust nézve még akkor is kisebbre jön ki bármilyen számítás alapján, ha 100%-ban szénerőműből jön hozzá az áram.

Amit belsőégésűnél a számításból szinte mindig ki szoktak hagyni, az az üzemanyag előállításának a lábnyoma. Mert a benzin nem a benzinkúton terem. Mégis szinte mindenki csak a motor hatásfokával számol. Pedig a kőolaj mezők kutatása, az olaj kitermelése, annak szállítása, finomítása, a kész üzemanyag szállítása bizony erősen energiaigényes tevékenységek. És ahogy egyre nehezebben és nehezebben hozzáférhető rétegekből termeljük ki az olajat, úgy ez csak egyre rosszabb lesz.

2023. febr. 9. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/25 anonim ***** válasza:
80%

Ez ennél összetettebb. Behoznék néhány pontot, amit oda kell még tenni.


Ha van egy benzines autód, és azt mondod, hogy te most húde könrnyezettudatos leszel, és villanyautóra cseréled, hogy védd a környezetet akkor bizony az új villanyautód legyártása akkora környezetterheléssel jár, hogy hajthattad volna még vagy 20 évig a benzines autódat belőle.


Ugyanakkor ha így is úgy is veszel egy vadi új autót, akkor a benzinest és az elektromost is le kell hozzá gyártani. Itt már egyáltalán nem akkora a különbség.


Persze, itt meg bejön a képbe, hogy ha az áramot, amivel töltöd, egy földgáz turbinában állítják elő, akkor végső soron vehettél volna LPG üzemű autót is, és akkor jobban jártál, mert így is úgy is földgázt égetsz, és akkor már a hatásfokod jobb, he eleve azzal hajtod az autót, mintha elégetve áramot csinálsz, amit plusz veszteséggel eljuttatsz az autódig, és egy akkumulátorba töltöd, ami szintén jár veszteséggel.


Az is érdekes kérdés még, hogy ha azt hiszed, hogy a villanyautóddal faszagyerek vagy, akkor kétszer annyit autózol, mert azt hiszed, ez már teljesen környezetbarát. Ennek az egész dolognak pont az üzenete az, hogy gondolkodj globálisan, és értsd meg, hogy a környezetnek azzal segítesz, ha nem autózol, de legalábbis nem veszel autót.


DE! Ha megmaradunk annál a gondolatnál, hogy márpedig autót kell venni, akkor viszont hozzá kell tenni, hogy a villanyautók gyártása MÉG nagyon nagy ökológiai lábnyommal jár, de ez változhat - és minden bizonnyal változni is fog a jövőben. Ha ezekre a kérdésekre sikerül megoldást találni, akkor az elektromos autó tényleg sokkal tisztább LEHET majd egyszer, mint a robbanómotoros valaha.

2023. febr. 9. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/25 anonim ***** válasza:
76%
A kőolaj lelőhelyek nem a szomszédban vannak. Ha itt fúrnák az olajkutakat akkor feltűnőbb lenne annak a környezetszennyezése is. Hát kapunk helyette jó kis akku gyárat.
2023. febr. 9. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!