Mi lenne hogy ha Európában betiltanák a benzines / dízeles autókat 2022től?
Na, akkor tényleg lenne forradalom. Plusz gazdasági összeomlás, mert az autógyártás recessziója magával rántana mindent.
Szerintem tök jó volt ez nyár, sok nyárias, napos meleg idő volt. Akinek nem tetszik, költözzön Szibériába.
Szerintem tiltsuk be a következőket is:
- okostelefonok - évi több millió tonna elektronikai hulladék, szennyezi a környezetet
- dohányzás - évi több milliárd db cigarettacsikk (nem bomlik le)
- elektromos autók - több millió tonnányi akkumulátor, szennyező anyag
- repülés - a legkörnyezetszennyezőbb közlekedési forma
- új ruhák gyártása - a textilipar irgalmatlanul szennyezi a környezetet
Mit szólsz kérdező? Támogatod?
Magyarország becsődölne, rengeteg munkanélküli lenne.
Gondolom tudod, hogy az elektromos autók gyártásához harmadannyi munkás kell. Ez azt jelenti, hogy Magyarország legnagyobb munkaadói elküldenék a dolgozóik kétharmadát. Ez sok tízezer ember.
És ez semmi ahhoz képest, ami Németországban lenne. Ott közvetve milliók munkahelye kapcsolódik az autógyártáshoz. Ha nem is kétharmadát, de mondjuk negyven százalékát elküldik ezenek az embereknek, szerinted mi lenne ott? Összeomlás!
Ezt ők sem teszik meg hiába verik a mellüket a zöldek.
Egyébként engem nem érdekelne, én hozatnék be magamnak autót Ukrajnából.
Megfelelő alternatíva és átmenet nélkül tényleg káosz lenne.
Hirtelen ötletből valami olyasmit el tudnék képzelni, hogy magánszemélyek üzemanyagjegyet kapjanak, így csak korlátozott mennyiségű légszennyezést tudnak produkálni. Ha valakinek olyan utazási szokása van, akkor háromszor is meggondolja, vagy vesz mástól.
Európa időjárását nem csak az európai területen történtek befolyásolják; az időjárásnak nem szab határt sem országhatár, sem földrészhatár. (Például, törölgetheted az autód, moshatod újra a kiteregetett ruhát a szaharai vörös por miatt, mondjuk a szép magyar alföldi tájon. De jön zivatarfelhő másfelől is, messzebbről is.)
Az elektromos autókkal csak áthelyeződik a környezetszennyezés egy része máshova (villamos energia előállítás), és keletkezik új: a rengeteg akkumulátor. Számos tanulmány van, hogy mindent összeszámítva, a tisztán elektromos autók sokkal károsabbak a környezetre, mint akár a dízelek.
Ha gyorsan lennének is új erőművek (milyenek is? Ugye se atomerőmű, se szenes, se olajos, se fás stb., erőmű, sőt, még vízierőmű se, mert zavarja a vízi élővilágot), a villamos energia hálózat (az energiaszállítás, azaz a vezetékek, transzformátor állomások) hogy viselnék a nagy többletfogyasztást? Sehogy.
(A klímaberendezések miatti többlet villamosenergia igényt is úgy tudják kielégíteni, hogy újraindítottak már egy ideje álló, nem karbantartott szenes erőműveket. A zöld Németországban is.)
A rengeteg gazdasági, ellátási és egyéb probléma is, amiről írtak válaszokban, mindenképp lehetetlenné teszik a gyors átállást.
Persze vannak erőlködések, de ezek olyanok, mint az óraátállítás eltörlése. Volt nagy hűha, éljenzés! Aztán halkult, aztán csúszik, aztán ha valaki megint politikai tőkét akar majd belőle EU-s választáskor, akkor előkerül, de már nem olyan magabiztosan, aztán nem lesz megegyezés. Pedig ez milliószor egyszerűbb ügy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!