Miért ilyen képmutatóak a multik?
Egy csomó cég saját jövőbemutató maszlagjával próbálja eladni a termékeit.
Pl egyes termékeknél oda van írva hogy hány %-al csökkentették a gyártás során a co2 kibocsátást. Vannak termékek amik pedig újrahasznosított anyagokból készülnek. Ez szép és jó de mellette(amit persze nem reklámoznak): Teljesen ép és használható termékeket semmisítenek meg ahelyett hogy pl olcsóbban odaadnák valakinek. Arra hivatkozva hogy lejárt a kódja. Cipők, táskák, ruhák. stb Sok ruhát egyenesen hőerőművekbe küldenek. Ezeket a termékeket külön megsemmisítik. Egy ismerősömtől halottam hogy kalapáccsal kell szétverniük komplet vadi új futópadokat. Hol itt a környezettudatosság? Hol a fenntartható jövő?
Hát persze hogy az ő érdekeik érvényesülnek. Ettől függetlenül nem célravezető ez az "úgyis minden mindegy" hozzáállás. Pl Ezt terjeszteni kéne a TV ben rádióban híradóban hogy amúgy a háttérben mit művelnek.
Mert egyébként bár lehet te azt hinnéd de az emberek legnagyobb százalékának ezekről fogalma sincsen.
#10-es vicces, hogy vidéki surmózol, miközben egy egyszerű metaforát sem értesz meg :).
A párhuzam abban állt, hogy adott egy valami, ami beteljesítette az eredeti célját, és itt váltania kellene mind célt, mind a cél eléréséhez szükséges módszertant. Amennyiben ezt nem teszi meg, öncélúvá válik, és szerintem ez közös pont a 21. századi multicég, és a 2010 utáni Fideszben.
Ugyanakkor ez a párhuzam filozófiai, semmi köze nincs a jelenlegi politikai élethez, és nem is a Fideszről szólt.
#11, ne legyél naiv, te is csak azért kattogsz ezen, mert már réges régen terjesztik. Nem te találtad fel a kereket, ez egy felkapott napi szintű téma.
Amit a #10-es mondott, az nem feltétlenül az, hogy ebbe bele kell törődni, hanem az, hogy ez nem egy eltitkolt összeesküvés, hanem a világ mindenkori rendje: aki erősebb, az birtokolja az erőforrásokat.
Lehet lázadni a multi ellen, de inkább együttélni kellene vele, és olyan irányba menni, ahol a multinak etikusan éri meg játszani. Pl ha a vásárló tudatos (lenne), és tudatosan vásárol(na), akkor a multinak ehhez alkalmazkodnia kell, mert a vásárlóiból él. Jelen pillanatban az egyszeri vásárló igényeit a multicég szolgálja ki a legjobban. Ameddig ez nem változik, a multi sem nagyon fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!