Druszám kérdése:
A benzines fűkaszám hirtelen munka közben leállt, mi lehet a baja?
Figyelt kérdés
Sziasztok! Van egy nagyon egyszerű, olcsó, Fieldmann fűkaszám. Eddig nagyon szépen működött, nem volt vele gond. Most tavasszal elhatároztam, hogy kipucolom vele a kert egy eddig nem használt részét. Felillesztettem az ütőkéses vágófejet és végigmentem egy rakás közepes cserjén és durva füvön vele. Két-három napon át ügyködtem, látszólag semmi baja nem lett, csak a vágófej sínylette meg, de a gép tökéletesen indult minden alkalommal, a hangja is szép volt. Ma befejeztem a benőtt rész kitakarítását, de úgy döntöttem, hogy mielőtt visszaviszem a garázsba a gépet, még azt a pár négyzetméter sima, egyszerű füves részt lenyírom vele. Általában kíméletesen szoktam gázt adni, vigyázok, hogy ne nagyon pörgessem, ezúttal azonban siettem és - úgymond - jól odahúztam neki. Még egyszer mondom, ez már bőven a cserjés után volt, semmi árulkodó hang, stb. nem volt, nagyon szépen ment alapjáraton is, stb. Tehát felpörgettem és nekiláttam. Azonban a szokásos "pientetgetés" helyett ezúttal csak hébe-hóba vettem vissza a gázt tőle, igen nagy sietséggel dolgoztam, mert késésben voltam. Egyik pillanatban, minden hallható előjel nélkül a motor mintha elvesztette volna az erejét, gázadásra nem gyorsult, olyan hangja lett, mintha rajta maradt volna a szivató és valami halk, finom, de nyilvánvalóan ott lévő ütemes "ketyegő", esetleg "kopogó" hang jelent meg. Nem túl hangsúlyosan, de ott volt. A motor kb. 8 másodperc után kiszenvedett és többé nem lehetett elindítani. Ha megkísérlem az indítást, akkor a szokásosnál kb. 30%-kal könnyebb húzni a zsinórt és a kezemmel határozottan érzek valamiféle enyhe, tompa "kopogást", amint lefogom a motort a rántáshoz. Hallható is az effektus. Megkockáztatom, hogy olyan, mintha a kompresszió csökkent volna le. A gép egyáltalán nem indul, meg sem próbál elindulni. Nagyon szeretném magamtól megcsinálni ha lehetséges egyáltalán, mert nem szeretnék erre annyit költeni, amennyibe a gép került... Igaz, hogy csak informatikus/programozó vagyok és nem gépész, de van valamennyi vénám a dologhoz, szeretek tanulni. Mit gondoltok, merre érdemes keresni a hibát, mi lehet a baj, mit javasoltok?2018. ápr. 18. 21:12
1/12 anonim válasza:
S szerinted ilyenkor mit csinál az, akinek van hozzá egy kis affinitása?
Megfogod és szétszeded... anélkül eléggé nehéz mondani bármit is. Hiszen lehet, hogy azonnal látod majd a hibát...
2/12 anonim válasza:
Úgy hangzik minha gyűrűtörés lenne. Ha tudod vedd le a hengerfejet és nézz bele. Ha eltörtba gyűrű jó eséllyel végig is húzta a hengerfalat.
3/12 A kérdező kommentje:
Nos, igen... gondoltam előtte összegyűjtök pár infót, jótanácsot. Lehet, hogy ez túlzás volt a részemről.
2018. ápr. 18. 21:22
4/12 A kérdező kommentje:
2: köszönöm, a gyűrűk jó ötlet... én is attól tartok, hogy "bent" lesz a baj...
2018. ápr. 18. 21:23
5/12 A kérdező kommentje:
Arra gondoltam, hogy lerázódhatott, kilazult pl. karburátor vagy hasonló. De máshol azt olvastam ennek nem sok esélye van.
2018. ápr. 18. 21:24
6/12 A kérdező kommentje:
No hát rendben... gondolkoztam egy kicsit. Holnap szétszedem és úgy visszajövök ide, elmodnom mit találtam, úgy biztosan jobban tudtok segíteni. Eleve ezt kellett volna tennem. Nagyon szépen köszönöm addig is, előre is!
2018. ápr. 18. 21:29
7/12 anonim válasza:
Igen ez jutott még eszembe a lerázódó karbi. Volt egy kínai fűrészem a rezgéstől számtalanszor lerázódott akárhogy húztam meg a tőcsavart.
8/12 anonim válasza:
Szokott az a közdarab is repedni, de az ilyesmitől nem lesz extra könnyű játszani a berántóval. Ha a gyertya körül tiszta, akkor igencsak gyűrű.
9/12 A kérdező kommentje:
Mind a két (!) gyűrű elrepedt. Amikor kihúztam a hengert, az egyik fele egyszerűen kiesett, a másikat kézzel piszkáltam ki három darabban - egy darabot a kipufogó nyílásából, a másik kettő darab rajtamaradt a hengerfejen benne a barázdában. Furcsa, de amennyire meg tudom ítélni, nem ette meg különösebben a hengerfalat, csak egy, tűhegyvékony, egyenes "fénytörés" látszik lámpán a kipufogó vonalában kb. pedig azt olvastam, hogy így kellett volna történnie. A dugót lepucoltam óvatosan, finom szemű dörzspapírral és csavarlazítóval, az épnek tűnik. Na... most akkor ha minden igaz, azt fogom csinálni, hogy elmegyek estefelé meló után az autósboltba és megkérdem, van-e ilyenjük... folyton ótt lógnak a falon a különböző méretű gyűrűk, dugók, stb, lenni kell... és talán veszek még tömítőt, a többit meglátjuk...
2018. ápr. 19. 14:03
10/12 anonim válasza:
Lehet, hogy a piacon hamarabb találsz jó akcentusúaknál ilyesmit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!