Szerintetek jól vannak megmetszve ezek a fák, mit tanácsoltok egy kezdőnek?
Most kezdtem neki a metszésnek, a kertészkedésnek és még nagyon amatőr vagyok. A fákat a kertben soha nem metszették a szüleim,nagyszüleim és valami sok termést sem hozott, az öregebb fák kezdtek elszáradni, most megszerettem a kertészkedést és netről próbálok tanulni, új facsemetéket ültetgetek és próbálom felfrissiteni a kertet. Csatolok néhány képet, kíváncsi lennék mások véleményére is a metszéssel kapcsolatosan, hogy jó e , esetleg min kéne változtatni és esetleg ha van néhány jó tanács kezdö kertészeknek, akkor szívesen fogadom.
Kifelejtettem, hogy oltással is próbálkoztam (még nem tudom hogy sikerül e ) , olyan fába oltottam ami rossz helyen volt, úgyis ki kell vágni, hogy ne legyen baj ha nem sikerül az oltás , valamin kell gyakorolni :D . Az érdekelne hogy nincs e valami lista hogy mit mibe lehet oltani, mert pl csináltam egy olyat hogy a szilva egyik ágába oltottam körtét, még nem tudom az eredményt de szerintem az ilyen keresztezések nem a legjobbak, vagy nem gond ha ennyire eltérö fajokat oltok egymásba ? (kis magról kelt szilvába is oltottam cseresznyét, ezt nem ágba hanem teljesen lentröl a törzsébe)
[link] ( ez málna)
Még vághatsz.
Van egy olyan érzésem, hogy olyanokat vágtál le, amiket érdemesebb lett volna meghagyni, mint amiket meghagytál.
Nagyjából a vázágból jövő tavalyi vessző maradjon meg, ill. ezeket lassan tovább lehet nevelni oldalra. (De nem lefelé.) Aztán a következő évben mindig le kell váltani az előző évi termővesszőt, meg azt, ami távol van a vázágtól.
Valószínűleg sok helyen félreértelmeztem a kétdimenziós képeken a háromdimenziós fát, nem is ugyanazokat jelöltem be a két fotón, de valami ilyesmi módon kellene csinálni:
Ha így hagyod, akkor olyan szomorúfűz-kinézete lesz őszre.
Jövőre már érdemi metszést lehet végezni, jobban lesznek jó vesszők a mostani metszés következtében.
A Youtube-on is vannak metszős filmek.
De, a málnát a szükséges méretre vágjuk.