Garázs miért kerül 10 millió Ft-ba?
2000-es évek utáni, de még a lemezgarázsok is eléggé magas áron vannak árulva.
Pénzügy szempontból vizsgálva 5 db garázs 50 millió Ft, de a bérbeadási ára olyan 20-25.000 Ft-on mozog a városban ahol élek.
Összesítve az 125.000 Ft havi bevétel. Budapesten nincs olyan ember, aki az 50 millió Ft-os ingatlanját havi 125.000 Ft-ért bérbeadná, lassan annyiért szobákat lehet kapni.
Ebből fakadóan nem 5-6 millió volna a reális ára a garázsnak?
"Meg talán mindenki arra számít, hogy egyre értékesebb lesz, ahogy egyre több autó lesz."
Tényleg sokan gondolkodnak így, illetve az ingatlan férőhelyek száma (telek, garázs, lakás, ház) korlátos, ezért akár infláció felett is drágulhatnak.
Ugyanakkor a garázs mint olyan pont, hogy kevesebb kell később (garázs célra, mert más célra - pl tárolónak - még lehetne hasznosítani), mert a közösségi közlekedés és az okosautók elterjedésével pont, hogy csökkennie kellene az autók számának, akkor pedig kevesebb garázs is kell.
#12 Szerintem nem fog sokat csökkenni. Aki megengedheti magának, az tartani fog több okos autót is, főleg ha már vannak gyerekek. Pl. az anyukás csoportokban mindenki az isofix-es gyerekülést nyomja, mert azt csak be kell pattintani ellentétben a bekötőssel, ami 5-6 perc és ha tehetik még a nagyszülők sem veszik ki a gyerekülést a kocsiból.
Arról nem is beszélve, hogy van ott váltás ruha, téli cucc, némi nasi és pár üveg víz. Ezeket senki nem akarja minden alkalommal bepakolni, ha megengedheti magának, akkor lesz továbbra is saját kocsija, legalább még az első olyan generációnak, ahol tini/huszonéves korban nem mindenki közösségi közlekedést használ.
Ez igaz #13, hogyha megengedheti magának. Ugyanakkor a technológia, főleg az elején drága.
Ha egy okosautó 30-50 millió Ft, akkor egy komoly réteg kiszorul a vásárlók közül.
Amennyiben középtávon (10-15 év) már bizonyított lesz, hogy az önjáró autók jóval balesetveszélytelenebbek, mint az általunk vezetettek, úgy jó eséllyel be fogják tiltani a hagyományos, ember vezette járműveket, akkor pedig már olcsót nem lehet vezetni.
Mivel az autó drága lesz, keveseknek éri meg - elsősorban azoknak, akik mindig kihasználják, pl taxis cégek.
Jó eséllyel a jövőben az autók nagyrésze nem magánkézben lesz, hanem cégek fogják birtokolni, cserébe az átlagember is élhet a luxussal amikor épp szüksége van rá (rövidtávú bérléssel, kb mint a taxi vagy a carsharing most), de nem birtokolhatja. Akkor viszont ha otthon nincs autó akkor nincs szükség garázsra sem.
Gondolj csak bele hogy alakította át az ingatlan piacot a covid és az IT fejlődése miatti home-office, szerintem hasonló lesz a hatás az autópiacon 15-20 éves távlatban.
#14 A technológia főleg az elején drága.
Mire betiltják a nem önvezető autókat, addigra szerintem elég olcsó lesz ahhoz, hogy még a gyerekeknek is legyen.
Am, szerinted hogyan alakította a covid az ingatlanpiacot, amivel kevesebb ingatlan van kisembereknél és több vállalatoknák?
"okosautók elterjedésével pont, hogy csökkennie kellene az autók számának, akkor pedig kevesebb garázs is kell."
Az okosautónak is jó a garázs. Nem csak azért jó a garázs, hogy nincs más parkolólehetőség. Én például azért tartom garázsba az autót, hogy ne rohadjon szét a kasztni. :)
#15, jogos, félreérthető voltam.
Mindössze úgy értettem, hogy a piacot átalakította a covid olyanra, amilyenre nem számítottunk előtte (pont mint most, most sem számítunk arra, hogy a garázs kevésbé lesz népszerű).
"Az okosautónak is jó a garázs."
Persze, és kell is, de ha kevesebb autó lesz, mert nem 100 ember birtokol majd 100 autót, hanem 100 ember 10 autót és 1 cég 30 autót (összesen 40 autó), és így is ugyanakkora kihasználtsággal megy majd a 40 autó mint korábban a 100, akkor a 40 autónak nem kell annyi garázs, mint amennyi garázs kellett korábban a 100 autónak.
Nem csak parkolás céljára vesznek garázst. Sokszor vállalkozó veszi meg a garázscégének és annak lesz pénze. Míg neked, aki az autóját tartaná benne duplán túlárazott, a vállalkozónak aki raktárnak vagy műhelynek használja kitermeli a hitelt. Van olyan is, aki csak befektetésnek veszi meg és felé sem néz évekig.
Ez van, amíg az ingatlan az első számú befektetési eszköz, addig az átlagemberek egyre inkább ki fognak szorulni az ingatlanpiacról.
Már vannak országok, ahol ezen próbálnak változtatni és inkább a befektetőket kiszorítani az ingatlanpiacról és a felhasználókat előnyben részesíteni, de erre Magyarországon még 10-20 évig esély sincs.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!