Kezdőoldal » Otthon » Felújítás » Ha házat vagy lakást újítasz...

Ha házat vagy lakást újítasz fel, akkor a munkák többségét te magad is el tudod végezni, vagy mester segítségét hívod?

Figyelt kérdés
2023. júl. 17. 12:01
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
82%
Mindent szakemberre bíztunk. Egyrészt nem értünk hozzá, másrészt órabérre átszámítva többet keresünk, mint amennyibe a szakember kerül, úgyhogy nem is érné meg.
2023. júl. 17. 19:51
 12/32 anonim ***** válasza:
75%

A régi házban mindent megcsináltam, fűtés, villany, nyílászáró csere, festés, szigetelés. Burkolást nem ,mert irritál ha hozzá ér a kezemhez a csempe ragasztó 😅.

Épület gépészmérnök vagyok, és kb 8 évig elektropneumatikus és plc vezérléseket javítottam maszekban. Tehát a gépészet alap, egy családi ház átkábelezése pedig szög egyszerű a plc vezérlésekhez képest.

Az új házban viszont semmit sem csináltam, úgy voltam vele szerencsére, többet keresek annál, hogy szivassam magamat.

2023. júl. 17. 21:07
 13/32 anonim ***** válasza:
64%

én meg úgy vagyok vele, hogy munkában rohadok eleget a gép előtt, így még jól is esik a fizikai munka.

Amikor magamnak csináltam a felújítást, konkretan többet "kerestem" mintha vállaltam volna egy másodállást.

#11: a te nettó órabéred több a vállalkozó óradíjánál (per ember)? biztos vagy te ebben? Jelen árak mellett én a 6ezres órabéremmel ezt legtöbb építőipari munkáról nem mondhatom el.

2023. júl. 17. 21:23
 14/32 A kérdező kommentje:
Ezekhez amiket írtatok amúgy kell valami képesség, tehetség, érzék, vagy szerintetek bárki meg tudja ezeket csinálni?
2023. júl. 17. 21:34
 15/32 anonim ***** válasza:
78%

#14 Ha bárki meg tudná csinálni akkor nem kellene iskolában oktatni és tényleg bárki meg is csinálná.