Fűkaszának mi baja lesz ha nem lett leengedve az üzemanyag?
Faterom használta utoljára valamikor augusztus végén, most vettem észre hogy a tankban kb negyedéig van a keverék, szét tud marni valamit a benzin? Nem okozhat ez végzetes meghibásodást ugye?
Zsír új gép nyáron vettük (al-ko)
Szétmarni nem tud semmit, maximum egy kicsit leüllepszik belőle a zöld festékanyag.
Én se a fűnyíróból, se a fűkaszából nem szoktam leengedni a benzint.
Semmit nem mar szét a benzin, az üzemanyag-ellátó rendszerben minden benzinálló. Viszont elég csúnya, zöldes lerakódás képződik belőle, ami tavasszal meglepetést tud okozni. Mondjuk nekem is volt már, hogy időhiány vagy lustaság miatt nem engedtem le a benzint, túlélte a szerkezet.
A keverék üzemanyag nem tud megromlani, nem túróstészta az. Annyi történhet, hogy hosszabb állás után elkezd szétválni a benzin és az olaj, az olaj pedig leülepszik. A mai önoldó 2T olajok jobban bírják, mint régen az MDC (azt volt, hogy napi szinten kellett felrázni), de több hónap alatt azok is elkezdenek kiválni. Szintén több hónapos távlatban jelent problémát a keverék sűrűsödése: a benzin könnyebben párolog el, mint az olaj, ezért az ősszel jó keverékkel feltankolt gép tavasszal néha megmagyarázhatatlan módon füstöl.
A tavaszi indulásnál lehet gond,mivel benzin~olaj keverékről beszélünk. A benzin elpárologhat,az olaj marad...még a hajszálvékony fúvőka-furatban is.
Azután a friss benzin(keverék) tavasszal vagy felodja,vagy nem...így az első meló helyett káronkodás,és karbi tisztítás jöhet.
Annyi baj lesz belőle
Hogy majd jövőre nem fog beindúlni:)
Megöregszik a benzin, az olaj leűlepszik benne.
Vagyis nem tesz jót neki ha benne marad a benzin.
Ha nem valami olcsó olajból csináltad a keveréket, akkor nem lehet semmi baj.
Régen az akkori olajokkal mindig az volt, hogy ha benne maradt télre, akkor tavaszra beletaknyosodott a porlasztóba, egy gyantaszerű, sűrű, ragacsos valami lett, és nitrohígítóval kellett kitakarítani. Ami nem volt veszélytelen, mert a nitro a műanyag alkatrészeket is megtámadta.
Erre emlékeznek még az idősebb szakik, ezért javasolják a benzintelenítést.
Jó, persze, ha egy évig nem akarja használni az ember, akkor érdemes ma is leengedni, de fél évet vagy többet is simán kibír egy Stihl- vagy Oleo-Mac-olaj, amiket én használok.
A 40 éves Robi-52-vel anno megszívtam, ha véletlenül benne maradt télre az Arol-2T, de manapság már nem engedem le, és mikor áprilisban előbányászom, ritka, hogy ne induljon első rántásra.
Ezen kívül még két fűrészem, két motoros kaszám, egy szivattyúm, és motoros permetezőm van, ami keverékkel megy, de már semmiből nem engedem le a benzint télre.
Sosem engedtem le egy gép tartályából sem .
Az meg nagyon szép lenne ,ha annyi párologna el ,hogy a keverék arány is megváltozzon .
Még az etanol vízmegkötő képességét szokták itt képbe hozni, hogy amiatt érdemes kijáratni a karbiból, és amiatt jobb, ha csak kevés benzin marad a tartályban, amit hígít az ember telire tavasszal. Egyébként ez a "kevés benzint hagyjunk a tartályban" szintén egy érdekes szállóige, és némelyik típusnál tényleg kapóra jön: az idióta gumicumit (az a starterpumpa, tod) képes teljesen kiszárítani egy tél, ha nincs benzinpára körülötte... Nem tudom, igaz-e, ennyit megér.
Az Al-Ko simán az a kategória, ahol bevetnék minden ilyen hallomásból ismert, viszonylag érthető működésű trükköt. Például azt is, hogy 0 fok közelébe eső hőmérsékletű helyen nem tárolom télen. :)
Van egy kínai láncfűrészem (tartaléknak vettem újonnan, házaló cigánytól 10.500-ért), 25-ös, vagyis igen olajos benzin való bele.
10 hónap leállás után ma vettem elő egy fadöntésre, csak hogy mozogjon egy kicsit. Gond nélkül indult és dolgozott a benne lévő benzinnel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!