Kezdőoldal » Otthon » Egyéb kérdések » Fogyasztóvédelem ügyeiben...

Fogyasztóvédelem ügyeiben jártasok valaki? Segítségére lenne szükségem!

Figyelt kérdés
Vettem egy ágyat 1 év garanciával októberben, de egy hónap múlva meghibásodott. December 5-én jegyzőkönyvet írtunk róla, de még a mai napig(jan. 13.) nem vitték el az ágyat javításra. Többszöri telefonálásomra sem intézkedtek semmit. Mit tudok tenni? Én legszívesebben visszavásároltatnám velük az ágyat, mert nem vagyok vele megelégedve!
2014. jan. 13. 13:57
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

keresd fel, akár telefonon, a közeli fogyasztóvédelmi felügyelőséget.vissza nem veszik, meg kell csináltatniuk (csinálni), amennyiben nem lehet, akkor cserélik. ha nem tudják ugyan olyanra cseréni, akkor adják vissza a pénzt.

a sok idő miatt hívhatod a fogy védelmet, vagy írjál nekik egy levelet, hogy tovább fogsz lépni az ügyben.

2014. jan. 13. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Ez is hatásos szokott lenni:

[link]


Keresd jobb oldalon az "Írjon a Homárnak" feliratot!

2014. jan. 13. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

A vonatkozó jogszabály szerint a kijavítást megfelelő határidőn belül kell elvégezni. Azt, hogy mi minősül az adott helyzetben megfelelő határidőnek, számos tényező – így például a termék tulajdonságai, a hiba jellege, a hiba gyors orvosolásához fűződő fogyasztói érdek – befolyásolhatja. Fontos tudni azonban, hogy minden esetben törekednie kell arra a kereskedőnek (illetve megbízottjának, a szerviznek), hogy a kijavítás tizenöt napon belül megtörténjen.


Természetesen az üzletnek kötelessége tájékoztatni a fogyasztót a javítás állásáról, illetve érdeklődésére megfelelő tájékoztatást szükséges adnia. Ön közvetlenül is felveheti a szervizzel a kapcsolatot, sőt akár ott is leadhatja javításra a hibás terméket, amennyiben úgy érzi, hogy az üzlet nem megfelelően intézi a minőségi kifogását. Ez utóbbi esetben lehetősége van beírni a vásárlók könyvébe is, amelyre 30 napon belül kell érdemi választ adnia a kereskedőnek.


Sajnos nem létezik olyan jogszabályi rendelkezés, amely kimondaná, hogy a javítási határidő túllépése esetén hány nap múltán lesz jogosult áttérni egy másik szavatossági igényre (pl. cserére) a fogyasztó.


Ezért azt javasoljuk Önnek, hogy kíséreljen meg egy további egyeztetést a kereskedővel/szervizzel és hívja fel a figyelmüket a határidők betartására.


Tájékoztatjuk továbbá, hogy amennyiben a kereskedő, illetve a szerviz kijavítási kötelezettségének nyilvánvalóan nem tesz eleget (indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépi a javítási határidőt), illetve ha például a minőségi kifogásáról nem vettek fel jegyzőkönyvet, bejelentéssel élhet a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen.


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

www.nfhforum.hu

2014. jan. 15. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!