Gázkazán őrláng kialudt. Máskor simán felélesztettem, esetleg a hőelemet megpucoltam a koromtól. Most nem megy. Mi romolhatott el ebben a viszonylag egyszerű körben? I1088. photobucket.com/albums/i324/porosz23/Kazn-5. jpg Egyéb részletek mellékelve.
A fúvóka alucsövét+lángelosztó végét és a hőelem „érzékeny” végét megpucoltam :
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Kazn-1.jpg
A KI-kapcsoló és a vésztermosztát esetén kipróbáltam azt is ,hogy kiiktatom(=áthidalom) ezeket a körből, mégse marad égve az őrláng,tehát ezek esetleges hibája szerintem kizárható :
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Kazn-3.jpg
Az őrláng(amíg nyomva tartom ,addig ég) szerintem nem kisebb,mint szokott lenni,s mivel a hőelem csúcsa fel is izzik(lásd kép), szerintem kellően körülnyaldossa a láng (ne feledjük,hogy rendesen működött, majd egyszer csak kialudt, szélcsendben):
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Kazn-4.jpg
A hőelem hőjét hátul a gázarmatúrának átadó bumszlit is megnéztem, nem látom rajta,hogy hibás lenne, jó erősre meg is húztam a hollandi anyáját :
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Kazn-2.jpg
Mit értünk az alatt,hogy ha a hőelem „kiég” ?
Az egész csak egy vastag darab drótnak tűnik :O) Szerintem el se tud romlani, annyira egyszerű :O)
Mit kellene látnom ?
A bumszlit csak simán ODASZORÍTJUK a gázarmatúra hátsó végén lévő csatlakozóhoz, nemde ?
...Ja ,és a lényeg :
Potom 1600Ft-ért kaptam, polcról, a véáros közepén, a piactéren...tehát különösebb utánajárás, keresgélés, megrendelgetés, várakozás nélül hőelemet az őrláng szájához.
Becsavartam a helyére, pöccre indul, mint egy jó kocsi.
MÁS:
Matatás közben kicsit hozzáérhettem a gázláng-magasság állító tekertyűhöz, a láng legyengült.
Hozzám hasonló profulás útjára lépett amatőr versenyzőknek segítségképp :
ezzel a csavarral lehet állítani, nagyon óvatosan, ujjheggyel, miközben ég a láng :
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Gzlng-magassglltcsavar.jpg
MÁS :
Kiváncsiságból a termomágnest is a kezembe fogtam a gázszerelvény boltban, valóban gumitányér van rugós végén, ami már a szó szoros értelmében vett GÁZkör része, a gumilap gázt enged át,ill. fékez le. Azonban a boltos szerint nem túl bumm-veszélyes, ki tudnám cserélni én magam is, ha kell, mivel a rúgó szépen odanyomja a gumitányért a helyére akkor is,ha betekeréskor a meghúzásnál tévedek 1-2 Nm-t.
Tehát ez valóban egy "kicsavarom-becsavarom" tipusú, részemről még felvállalható meló lenne,...ha kéne.
Becsavarás után persze habos szivárgás ellenőrzést kell csinálni.
Őrláng-fúvokát is nézegettem ott, kúposan tömít az alja, becsavarás után persze ennél is szivárgás ellenőrzést kell csinálni, és ha nem tömít, utánahúzni érzéssel.
Az őrláng-fúvóka is elvileg könnyen elkoszolódik, nagyon apró a lyuk, és a háziasszonyok ritkán takarítanak a gázkazán belsejében.Tűvel nem csesztetni a lyukat, mert mikro-nano pontosságos!
Elcsesződött a fenti magasság-állítócsavaros kép linkje, itt a jó :
i1088.photobucket.com/albums/i324/porosz23/Gzlng-magassglltcsavar-1.jpg
...szóval nézhetitek a Híradót, nem leszek benne
(...hacsak estig meg nem fojtom a főnökömet :O)
Az én tapasztalatom pedig az, hogy ha azt mondom hogy egy nagyjavítás + kitakarítás ára 12.000.- forint kiszállással, akkor a kedves megrendelő levegőért kapkod, és mindjárt nem vigyorog a múlt héten kétszázezerért csináltatott műfogsorával. Különben is! Ez most pont nem volt bekalkulálva, mert a jövő héten kell vinni a kocsit a kötelezőre! A márkaszervíz megcsinálja az egészet pusztán negyvenezerért, milyen rendes gyerek!
Hát ezért kérdeztem hogy mi a baj ha egy szerelő javítja meg úgy, hogy esetleg nem lesz bumm. És ha esélyt adsz pl. magadnak, még az is lehet hogy nem a Pedró megy ki a pincéből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!